RTL 4 heeft nieuwe kijkcijferkoningin: Caroline Tensen

Geplaatst op Mon 13 May 2019 om 8:35


De kijkcijfers van zondag 12 mei 2019 (SKO)

Niet Chantal Janzen (40) maar Caroline Tensen (55) bewijst zich na het vertrek van Linda de Mol (54) als de nieuwe kijkcijferkoningin van RTL 4. Haar spelshow Eén tegen 100 is op dit moment de succesvolste primetimetitel van de zender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Eén tegen 100 was ook zondag veruit het best bekeken amusement op prime time. De van NPO 1 naar RTL 4 verhuisde quizshow kwam uit op een riante 1,6 miljoen kijkers (32 procent).

Voorafgaand aan Eén tegen 100 trok het programma van zenderbaas Peter van der Vorst een prima 1 miljoen kijkers (18 procent).

NPO 1 scoorde om half negen nog mooi met het vervolg op Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen en 30 procent), maar zakte daarna flink in met eerst Ellie op Patrouille (931.000 en 17 procent) en daarna De Klas (390.000 en 8 procent).

SBS 6 pakte brons op prime time dankzij Handhavers (510.000 kijkers en 9 procent) en Gestalkt (531.000 kijkers en 10 procent).

Verder keken de meeste mensen op prime time naar Net5’s Hawaii Five O, goed voor 458.000 kijkers (8 procent). NCIS trok aansluitend 454.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Gevaarlijkste Wegen: 449.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Cuba na Castro: 339.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Batman V Superman: 304.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Blood Father: 239.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mothers Day: 148.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 135.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,4 miljoen), Studio Sport (876.000), Half acht nieuws (695.000), vtwonen (439.000) en RTL Boulevard (427.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio voetbal (735.000), Hart van Nederland (704.000), Shownieuws (493.000) en Nieuwsuur (442.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.509.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.408.000
03. Een tegen 100 (RTL4) 1.632.000
04. Married at first sight (RTL4) 1.013.000
05. Autosport F1 GP ESP (Ziggo) 974.000


06. Ellie op patrouille (NPO1) 931.000
07. Studio Sport (NPO1) 876.000
08. Studio Voetbal (NPO1) 735.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 704.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 695.000


11. Gestalkt (SBS6) 531.000
12. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 529.000
13. Handhavers (SBS6) 510.000
14. Shownieuws (SBS6) 493.000
15. Hawaii Five-O (Net5) 458.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.0%
2. RTL4 / 18.3%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 5.7%
5. NET5 / 5.6%


6. Vero / 5.2%
7. NPO3 / 4.4%
8. RTL7 / 2.6%
9. RTL8 / 2.6%
10. RTL5 / 2.1%


11. RTLZ / 1.5%
12. SBS9 / 1.3%
13. Discov / 1.0%
14. BBCfirst / 0.8%
15. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,1%
2. RTL Nederland 25,6%
3. Talpa TV 21,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS








41 Reacties op “RTL 4 heeft nieuwe kijkcijferkoningin: Caroline Tensen”


  1. Wolllter

    Genoten van Ajax.
    TLP wederom 3de…..
    Veronica doet het beter!

  2. Erik

    Aldus een onderzoek van 1200 mensen met een kijkcijfer kastje die staan voor 17.000.000 miljoen Nederlanders.
    Hilarisch!

  3. Chiel

    Ik hoop dat de makers van Wie is de Mol Nederland naar de finale hebben gekeken in Belgie. Geen grote liveshow, 10 keer vragen aan het publiek ‘wie is de mol’ en niet boeiende gesprekken. Gewoon een goed gemonteerde aflevering waar in zit wat je wil weten. En geen ”kijk voor meer aanwijzingen op de website”…

    Sowieso zijn de proeven een stuk origineler, net als het programma zelf. Had overigens zo op NPO1 gekunt ná de reeks De Mol. Beter dan een herhaling van Flikken :)

  4. mark2

    @ erik Als je iets in het belachelijke wil trekken, moet je niet je eigen tekst zo verknallen.. Nederland heeft veel inwoners, maar niet 17.000.000 miljoen Nederlanders…

  5. Wil

    Wel verwacht, maar dit is natuurlijk wel een format wat praktisch altijd aanslaat ongeacht de persoon die de presentatie doet.
    Maw presentatie staat in dienst van het format.

  6. Frits

    Wat heeft ze aan? Nachtkleding?

  7. Greet

    Gestalkt gezien.Hele vreemde uitzending.Leek allemaal in scène gezet. En die Thijs….. het lulletje van de klas.Dus weer genoten.

  8. N

    mark2

    Ik denk dat hij bedoelde: “17 miljoen inwoners”.

  9. west*

    NPO is op de zondagavond voor een uitgezen publiek , geen domoren dus die hopen nog steeds een flinke geld prijs te winnen en zoet gehouden worden met een pakje stroopwavels gelukkig maar voor die mensen komen ze toch hun avond door
    Maar wat ik heb genoten van de docu over Cuba op NPO 2 , Top televisie van de VPRO

  10. Sven L.

    Miljoenenjacht zat meestal ietsje hoger of zelfs boven de 2 miljoen. Maar dit is een prima alternatief voor RTL inderdaad.

    Goede invulling van de zondagavond. Ik zou toch écht overwegen om Weekend Miljonairs ook op de zondag te programmeren ipv de (geplande) zaterdagavond, in combi met BzV uiteraard.

  11. Man

    Wat goed zeg. De gemiddelde leeftijd van de RTL4 linkerbil 52 blijkt uit onderzoek.
    Zolang je dus maar eerlijk bent naar de behoefte van de kijker en niet krampachtig jongeren probeert te bereiken die toch niet meer kijken kan scoren nog steeds!

  12. Erik

    Aldus een onderzoek van 1200 mensen met een kijkcijfer kastje die staan voor 17.000.000 miljoen Inwoners.
    Hilarisch!

  13. *NPO kijker*

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 37,1%
    2. RTL Nederland 25,6%
    3. Talpa TV 21,9%

    Top NPO en ook op de zondagavond is Talpa al bijna de nr 2.

  14. Mediaprak

    Cuba na Castro was een her-uitzending van vorige week, toen door een fout in de tijdcode bij ondertiteling de ondertitels ‘op hol’ sloegen (goed gedaan Ericsson, not!)

  15. Robert

    Mag er nog best wezen Caroline, doet het prima.

  16. Wolter

    Veronica doet het beter!

  17. Ikke

    Dacht gisteravond even dat niet Caroline Tensen maar Harmke Pijpers 1 tegen 100 presenteerde. Haar nieuwe look was apart.

  18. Wolter

    Die persoon zorgt ervoor dat de strijd om de waarheid over Veronica aan het licht te brengen in een slecht daglicht wordt gesteld. Gelukkig is de reactie van die nep-Wolter verwijderd. Nu alleen nog onafhankelijk worden van de hoge heren in Hilversum zodat de ECHTE cijfers bekend kunnen worden gemaakt. Want het is een gegeven dat Veronica het beter doet!

  19. Levi

    Anno 2019 mag Een tegen 100 best wel eens goed worden opgefrist. Zou leuk zijn als je bijvoorbeeld kan meespelen vanuit huis en kans maakt iets te winnen of in het vervolg deel te nemen. De 100 deelnemers bestaan ook altijd maar uit 50+’ers, dat kan best wat hipper. Kijk naar Miljoenenjacht, dat is ook in de loop der jaren op gepaste wijze opgefrist, dat kan ook hier.

  20. M.

    Er is maar een TV koningin dat is Linda de Mol, er is maar een kijkcijferkoningin dat is Linda de Mol, er is maar een koningin dat is Linda de Mol…. Linda is de Belangrijkste vrouw in Nederland.

  21. K

    Carloline doet het prima,niks op aan te merken.

  22. #NPO kijker#

    Er was maar een TV koningin en dat was Mies Bouman.

  23. #NPO kijker#

    Mies Bouwman, onbetwiste tv-koningin van Nederland

    Mies Bouwman (1929-2018) Ze was een van de pioniers van de Nederlandse tv, en was in haar gloriejaren populairder dan de koningin. Maar ‘Onze Mies’ wilde dat haar kijkers haar als gelijke zagen.

  24. JandeHond

    @Chiel
    U heeft gelijk. WIDM België is veel beter gemaakt. Op alle fronten. Alleen het veelvuldige gevloek stoort een beetje. Maar voor rest een voorbeeld hoe de NL versie zou moeten.

  25. Alex

    @Chiel,
    Nederlanders verstaan om een of andere reden Belgen niet.

    Bij Engels nemen we genoegen met alle mogelijke roep die gemaakt wordt, maar iets overhevelen van België naar Nederland is een zeldzame.

  26. jomari

    Een tegen Een….. volgens Carolien live.

  27. Bart

    Dat doen ze wel maar dat proppen ze dan weg zodat haast niemand het ziet.
    Zoals Wie is de Mol België 2018 en de serie Over Water op NPO1 Extra en Reizen Waes op vrijdagavond op NPO3.

  28. By the way

    De Formule 1 op Ziggo trok in totaal 1.202.000 kijkers: 974.000 op Ziggo Sport en 228.000 op Ziggo Sport Select. Samen goed voor een marktaandeel van 42,5%

  29. Ron

    Het is nog maar te bezien of Caroline het nieuwe kijkcijferkanon is natuurlijk. Dit format kan zoals eerder aangehaald, door een ieder gedaan worden. Dat slaat altijd wel aan. We kunnen dit pas stellen als Caroline een aantal programma’s heeft gedaan. Nu kun en mag je daar nog geen conclusie aan verbinden.

  30. Trudy

    Caroline is een goede presentatrice zie haar 100x liever dan een linda … Chantal Wendy Lieke Patty Katja deze vrouwen zijn zo fake als de pest zum kotzen de BotoxBabes

  31. robb

    Niet Chantal maar Caroline is de first lady van rtl.

  32. Trudy

    Ik ben dan ook fors met een kort en pittig kapsel.

  33. J

    Jury Superkids SBS6 bekend: Maan, Wibi Soerjadi, Gordon en Juvat Westendorp.

    Flop nummer zoveel voor SBS6/Talpa.

  34. Ricardo

    @ Trudy

    Je bent in de war met iemand anders, ij bent oddervet, draagt kaplaarzen en je haar wat je al een jaar niet gewassen hebt je hebt nog net geen sigaar in je tandloze mond, anders was je net Ma Flodder

  35. Mark

    @ J

    Wibi Soerjadi? Is die niet meer geschikt als deelnemer? ;) En wéér Gordon, daar hebben kids dus helemaal niks mee. Had dan Ronnie Flex er weer bij gedaan net als bij It Takes 2.

  36. Don

    My god, dat is ernstig zeg! Need to say more..?

  37. Mark

    Arjan, Henk, J, enz.

    Veronica woensdag misschien wel 700.000 kijkers met film John Wick 2. RTL 7 heeft deel 1 zaterdag, maar dat zit dus recht tegenover songfestival. Hadden ze beter op een donderdag kunnen zetten, dan was het 500.000 – 600.000 geweest, nu hooguit 200.000.

  38. zeker weten

    VPRO programma over Cuba prachtige tv
    1 tegen 100, als de deelnemer dreigt te scoren, douwen ze er tegen het einde een K-U-T vraag in

  39. Mark

    Waar blijft het cynistische haatstukje van MC dat 60% van tv-kijkend Nl wegzapt als Claudia de Breij in beeld komt (De Klas, een programma in de stijl van Dream School, dus hoort op NPO 3 thuis).

  40. Mart

    Uitgesteld kijken van eerste aflevering van de Zwakste Schakel is ook netjes!

    01. RTL 4 – The Good Doctor – 222.000 – 28,1%
    02. RTL 4 – De Zwakste Schakel – 189.000 – 23,9%
    03. RTL 4 – Dossier van den Heuvel – 127.000 – 14,7%
    04. RTL 4 – Goede Tijden, Slechte Tijden – 119.000 – 13,1%
    05. RTL 5 – Team Spoedeisende Hulp – 96.000 – 23,0%
    06. SBS 6 – Wereldreis op Wielen – 92.000

  41. aammehoela

    De Klas op NPO 1 is de misser van de avond. Het feit dat na dit programma weer veel kijkers terugkeerden naar NPO 1 zegt ook al genoeg. De Klas is een programma dat thuishoort op NPO 3 in de vooravond. Bijvoorbeeld na het jeugdjournaal.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.