Veronica wint prime time met buitenlands voetbal
De kijkcijfers van dinsdag 9 april 2019 (SKO)
De heenwedstrijd tussen Liverpool en FC Porto in de kwartfinales van de Champions League trok dinsdagavond bijna 1,1 miljoen kijkers (22 procent) naar Veronica. Daarmee was de wedstrijd de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Liverpool – FC Porto, gepresenteerd door Hélène Hendriks, eindigde in een stand van 2-0. De returnwedstrijd vindt volgende week plaats. Eerst is het vanavond nog tijd voor de kraker Ajax – Juventus, ook op Veronica.
Het meest bekeken alternatief voor het voetbal was Beau Five Days Inside met 1,1 miljoen kijkers (19 procent) op RTL 4. Aansluitend trok Zelfbouwers Rotterdam 528.000 kijkers (10 procent).
NPO 1 pakt brons met de combinatie Opsporing Verzocht (966.000 kijkers en 18 procent) en De Zorgwaakhond (953.000 kijkers en 18 procent).
Verder was NPO 2’s Gort over de Grens het meest in trek met 664.000 kijkers (12 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.729.000 02. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.116.000 03. Liverpool – Porto KF CL (Vero) 1.099.000 04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.071.000 05. Beau Five Days Inside (RTL4) 1.058.000 06. EenVandaag (NPO1) 1.002.000 07. Opsporing Verzocht (NPO1) 966.000 08. De Zorgwaakhond (NPO1) 953.000 09. Half acht nieuws (RTL4) 911.000 10. Jinek (NPO1) 867.000 11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 860.000 12. Voetbal CL VB (Vero) 777.000 13. Voetbal VR NLD CHL Dames (Vero) 746.000 14. M (NPO1) 740.000 15. Gort over de grens (NPO2) 664.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 22.2% 2. Vero / 17.4% 3. RTL4 / 13.6% 4. NPO2 / 8.0% 5. SBS6 / 7.1% 6. NET5 / 4.6% 7. RTL7 / 4.1% 8. RTL5 / 3.2% 9. NPO3 / 3.2% 10. RTL8 / 2.1% 11. Comedy / 1.1% 12. TLC / 1.0% 13. Ziggo / 1.0% 14. SBS9 / 0.9% 15. RTLZ / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 33,4% 2. Talpa TV 30,0% 3. RTL Nederland 23,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS