Veronica Inside trekt veel bekijks met terugkeer Derksen


De kijkcijfers van vrijdag 12 april 2019 (SKO)

De terugkeer van Johan Derksen in Veronica Inside wist vrijdagavond 733.000 kijkers (13 procent) te bekoren. Daarmee was Veronica de nummer vier op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Wilfred Genee-show trok met de terugkeer van Derksen meer kijkers dan gemiddeld op een vrijdag. Normaal gesproken is vooral de maandaguitzending een hit en kijken er vrijdag ongeveer een half miljoen mensen. Nu zijn dat er dus een paar honderdduizend meer.

Derksen was blij met zijn terugkeer. “Het is ontzettend leuk om terug te zijn, want je wordt er niet vrolijk van hoor in zo’n ziekenhuiskamertje en thuis op de bank. Ik voel me niet ziek. Ik ben van de week aan m’n arm geopereerd en nu is alles onder controle.”

Hij had nog wel een blauw oog. “Dat is keurig weggewerkt door Wieke. De hechtingen zijn er gisterenavond uitgegaan en ik heb nu gips erop. Verder voel ik me kiplekker, Wilfred.”

Verder bedankte Derksen iedereen voor de steunbetuigingen. “Zelfs mensen waarvan je denkt dat je ze een klootzak vinden hebben wat laten horen. Het is hartverwarmend.

De grote winnaar op prime time was The Voice Kids met 1,4 miljoen kijkers (25 procent) op RTL 4, gevolgd door de NPO 2-show Twee voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (23 procent).

De NPO 1-combinatie Flikken Maastricht en TV Show kwam uit op 540.000 kijkers (10 procent) en 976.000 kijkers (18 procent).

Op de vierde plek volgt dus Veronica.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met De 25: 261.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 250.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Once upon a time in Mexico: 187.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 183.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Company you keep: 172.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Travel with a goat: 166.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), GTST (974.000), EenVandaag (937.000), Half acht nieuws (926.000), Gesprek met premier (843.000), M (832.000) en RTL Boulevard (617.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Eredivisie op vrijdag (936.000), Jinek (933.000), Hart van Nederland (642.000), The Big Music Quiz (532.000) en Shownieuws (441.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.768.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.353.000
03. Twee voor twaalf (NPO2) 1.222.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.049.000
05. TV Show (NPO1) 976.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 974.000
07. EenVandaag (NPO1) 937.000
08. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 936.000
09. Jinek (NPO1) 933.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 926.000


11. Gesprek met premier (NPO1) 843.000
12. M (NPO1) 832.000
13. Veronica Inside (Vero) 733.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 642.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 617.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.8%
2. RTL4 / 19.5%
3. NPO2 / 8.5%
4. Vero / 7.2%
5. SBS6 / 6.0%


6. NET5 / 4.2%
7. RTL5 / 3.7%
8. RTL7 / 3.2%
9. NPO3 / 3.0%
10. RTL8 / 3.0%


11. FOXSP1 / 1.4%
12. Discov / 1.3%
13. BBCfirst / 1.3%
14. Comedy / 1.2%
15. N.geog / 1.2%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,2%
2. RTL Nederland 29,4%
3. Talpa TV 18,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen