Historisch moment: nog één keer goud voor Wendy

Geplaatst op Sat 27 Apr 2019 om 8:35


De kijkcijfers van vrijdag 26 april 2019 (SKO)

De allerlaatste aflevering van The Voice Kids, en daarmee het afscheid van Wendy van Dijk bij RTL 4, trok vrijdagavond bijna 1,6 miljoen kijkers. Daarmee wist de zender 31 procent van alle kijkers op prime time te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is een avond die Van Dijk nog lang zal heugen, want bij SBS 6 zal het haar waarschijnlijk nooit meer lukken om goud te pakken op prime time. Ook Gordon was een hit op RTL 4, maar is nu een flop op SBS 6.

Tijdens de finale van The Voice Kids, die is gewonnen door de 10-jarige Silver Metz, werd Van Dijk verrast door een optreden van haar ex-man Xander de Buisonjé en zoontje Sem, bekend van de video waarop ze hem een rijkeluiscanta cadeau geeft.

Van Dijk: “Wát ben ik verrast gisteravond bij mijn laatste The Voice Kids. Onvergetelijk. Sorry maar ik knal uit elkaar van trots en dat wil ik delen!!! #dankbaar #❤️#appelboom.

Nu het John de Mol niet is gelukt om de Voice-familie te verhuizen naar SBS 6, ziet Van Dijk een zware tijd tegemoet bij SBS 6. Het zal lastig worden om daar te gaan scoren.

Het meest bekeken alternatief voor The Voice Kids was Twee Voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 2. In de voetsporen van D-Day trok aansluitend 690.000 kijkers (14 procent).

NPO 1 pakt brons dankzij de TV Show, waar 813.000 mensen (16 procent) naar keken. Daaraan voorafgaand trok Flikken Maastricht 519.000 kijkers (10 procent).

Verder was Veronica Inside het meest in trek met 511.000 kijkers (10 procent) op Veronica.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 378.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De 25: 212.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Shawshank Redemption: 168.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Travel with a goat: 127.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 118.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Gimme Shelter: 84.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), GTST (893.000), Zesuurjournaal (861.000), EenVandaag (773.000), M (712.000), RTL Boulevard (692.000), Editie NL (545.000) en Zes uur nieuws (443.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 107.000 kijkers.

Op de late avond waren Pauw (915.000), Journaal laat (710.000), The Big Music Quiz (651.000), Hart van Nederland (582.000), Shownieuws (464.000), Het eeuwige leven van Jan Mulder (450.000) en Nieuwsuur (438.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.582.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.562.000
03. Twee voor twaalf (NPO2) 1.164.000
04. Half acht nieuws (ERTL4) 1.009.000
05. Pauw (NPO1) 915.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 893.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 861.000
08. TV Show (NPO1) 813.000
09. EenVandaag (NPO1) 773.000
10. M (NPO1) 712.000


11. Journaal laat (NPO1) 710.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 692.000
13. In de voetsporen van D-Day (NPO2) 690.000
14. The Big Music Quiz (RTL4) 651.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 582.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.4%
2. NPO1 / 18.9%
3. NPO2 / 10.0%
4. Vero / 6.4%
5. SBS6 / 6.1%


6. NET5 / 5.5%
7. RTL7 / 3.3%
8. RTL5 / 2.6%
9. NPO3 / 2.4%
10. RTL8 / 2.2%


11. Discov / 1.2%
12. FOX / 1.2%
13. TLC / 1.1%
14. Comedy / 0.9%
15. SBS9 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,5%
2. Publieke Omroep 31,3%
3. Talpa TV 18,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








47 Reacties op “Historisch moment: nog één keer goud voor Wendy”


  1. Dennis

    Nee, bij SBS gaat Wendy zeker niet scoren. Wat zal dat een teleurstelling worden voor haar.

  2. Wolllter

    Genoten van V.I.
    TLP wederom 3de….
    Veronica doet het beter!

  3. NPO Kijker Dombo

    1. RTL Nederland 32,5%
    2. Publieke Omroep 31,3%
    3. Talpa TV 18,9%

    Top RTL Komt er aan!

  4. NPO Kijker Dombo

    Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 378.000 kijkers,
    SBS 6 scoorde met De 25: 212.000 kijkers,

    SBS6 stort volledig in. Paniek bij Talpa.

  5. Huiskamer

    Mij M ging het over “de afgang van Jensen”.
    En iedereen knikt mee. En: “Jensen wilde niet komen”. Daar gaat-ie. Eens de echte reden horen ?
    https://jensenpodcast.nl/
    Luister en huiver.

  6. Huiskamer

    Mij = Bij

  7. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Als we dat zo beluisteren dan zal bij die andere zender het vermaak in andere zaken dan hoge kijkcijfers gevonden moeten worden. Wat een ramp wordt dat, als je voor anderhalve man en een paardenkop zo’n gelikte led-lampen-sjoo moet opvoeren. Volgens ons lijkt dat dan elke keer als een grote generale repetitie.
    Maar ja, Pluk heeft meer geluk. En we houden meer van Tellsell reclames.
    Ongelofelijk!!

  8. Job

    Wat verwachten jullie volgende week met It takes 2 vs de nieuwe talentenjacht van RTL 4? De afgelopen maanden had RTL 4 op vrijdagavond altijd de voice dat rond de 1.5M haalde en haalde SBS 6 met herhalingen altijd maar tussen de 200/300k kijkers. Maakt dat nog uit voor volgende week? Van te voren zou ik zeggen dat It takes 2 wel 500k+ moet halen maar het heeft totaal geen fijne voorloper

  9. PLOP

    Opgeteld 4,8 miljoen kijkers op prime time. Dat is 27% van de totale bevolking. 73% van de bevolking keek op dat moment geen lineaire tv.

  10. NPO kijker-zaterdag

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. RTL Nederland 32,5%
    2. Publieke Omroep 31,3%
    3. Talpa TV 18,9%

    Top NPO en Talpa komt eraan.

  11. NPO Kijker Dombo

    Ik heb jouw standaard riedeltje al gezegd, NPO-kijker zaterdag

  12. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Sorry. IT takes 2 komt er bij ons niet op.
    Volgens welingelichte bronnen komt het hoofd van Gordon daar in voor.
    Dat hoeft van ons niet zo…

  13. A.Zijn

    Van het vertrek van Wendy, Gordon, Jandino & Johnny zal RTL geen last hebben. Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe combinaties het gaan doen bij The Voice en alle nieuwe aangetrokken gezichten.Stiekem wel een beetje jaloers dat Tijl mag gaan samenwerken met Chantal & Katja (al lijkt dat afzonderlijk van elkaar te zijn) :)

  14. NPO kijker-zaterdag

    Paniek

    RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 118.000 kijkers,
    RTL 7 scoorde met Shawshank Redemption: 168.000 kijkers
    RTL 8 scoorde met Gimme Shelter: 84.000 kijkers.

    7. RTL7 / 3.3%
    8. RTL5 / 2.6%
    10. RTL8 / 2.2%

    Was druk bij de eerste hulp voor de sterren van RTL van der Vorst.

    RTL 5, 7 en 8 zakken allemaal door de ondergrens.

  15. A.Zijn

    Ik dacht eerst dat It Takes 2 wel eens een kans zou kunnen gaan maken, maar de promo’s van All Together Now zijn veelbelovend. Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar geworden.

  16. Wolter

    Veronica doet het beter!

    Feit.

  17. PLOP

    Beter dan wat? Beter dan wanneer, wat is het ijkpunt? Beter in bed dan jouw vriend?

  18. Anoniem

    SBS6 inmiddels de 5e zender van NL

  19. Remi

    @Huiskamer

    Jensen’s “latest” Podcast is inderdaad knéttergoed !!
    Goed dat-ie niet bij “M” ging zitten.

    https://jensenpodcast.nl/

  20. wg

    Boulevard weer in de lift

  21. Tim20 MJ

    Denk dat SBS6 volgende week weer achter het net gaat vissen. Net als destijds bij Popstars vs. the Voice op vrijdag. SBS met een format dat op is en RTL met iets nieuws.

    It takes 2: 650.000
    All Together Now: 1.300.000

  22. Claire

    Ben benieuwd naar All Together Now op RTL4 aanstaande vrijdag.

  23. Henk

    als RTL slim is vollop promotie de komende week uitrollen voor All together now. It takes 2 scoorde bij RTL al niet echt denderend meer, zal bij SBS niet veel beter worden.

  24. weethetbeter

    Ik heb nieuws Gordon haalde bij RTL ook geen torenhoge kijkcijfers !!!!!!!!
    Gordon was al geflopt ,dus niks nieuws !!!!

  25. Laurens

    All Together Now ziet er inderdaad leuk uit in de promo. Ben heel benieuwd of dit leuk blijft of na een x-aantal keer toch gaat vervelen. Met It Takes 2 ligt het ook deels aan de kandidaten, geen hele grote namen. Wel slim dat ze een nieuw decor gebruikt hebben, iets intiemer lijkt het.

  26. Huiskamer

    @Remi

    Dank je ! Je merkt hoe bedacht alles is en hoe wij in de maling worden genomen door de media !
    https://jensenpodcast.nl/

  27. Huiskamer

    @ Remi
    En 1200 “kastjes aan de tv” bepaalt de kijkdichtheid …..
    Anno 2019 moeten we dit nog geloven ?

  28. Gwendolyn

    All Together Now is leuk inderdaad. Althans op de BBC. Daar was het een korte serie, dus ging niet vervelen.

  29. Gwendolyn

    @Claire het is dus best leuk. Ik weet alleen niet hoe de presentatoren het doen. In Engeland hebben ze iemand met een raar hoofd.

  30. Roos

    Bij M discussie over rechtse tv.
    Konden die mensen elkaar niet eens uit laten praten ipv steeds anderen in de rede te vallen en allemaal door elkaar heen te gaan zitten praten, zodat er bijna niets meer van te verstaan of te volgen is ?

  31. Uuuh

    Wat een trollen hier over All together….

  32. Rick

    Het was tenenkrommend toen Wendy’s ex-man Xander de Buisonjé en zoonlief Sem gingen optreden. Het was ontzettend vals en klef om plaatsvervangende schaamte van te krijgen en niet om aan te zien. Opvallend was dat zij snerende teksten zongen dat de TVOH bij Wendy hoort, terwijl dit toch echt bij RTL blijft.

  33. J

    It Takes 2 gaat sowieso verliezen van All Together Now. Al verwacht ik van beide geen hoge cijfers.

    It Takes 2 – 600-700 duizend
    All Together Now – 1.1-1.2 miljoen, weken erna omlaag

  34. Sio

    Ik schrik ervan dat er zoveel mensen kijken naar die pedofilie show Voice Kids.

  35. PLOP

    Als jij daar pedo filie in ziet zegt dat meer over jezelf dan over die show.

  36. M.

    Sio
    Als jij the Voice en dat met elkaar associeert, zegt dat meer over jou dan de mensen die kijken.

  37. Ron

    Volkomen de vergetelheid in die Wendy. Miljoenen kijkers zal ze niet meer gaan scoren…

  38. Kleffe zooi bij afscheid van Dijk

    Hoe is het mogelijk en arrogant dat mevr van Dijk, het omhoog gevallen danseresje zonder talent een afscheid krijgt met een afschuwelijk nummertje van ex man en droevig zoontje. (was hij met dat overdekte gesponsorde brommertje gekomen :)

    Wat een opgeblazen ijdelheid van een droevige familie.

    Ernstig dat RTL zich zo heeft laten gaan. Dat gaat zeker kijkers en vertrouwen kosten.

  39. Mick

    Als De Mol Jensen nou naar SBS of Veronica haalt heeft hij tenminste spraakmakende televisie. Nu heeft hij alleen VI, wie praat er nu na over woonshow met Kees Tol.

  40. Ter Neuzen

    En wat zet SBS op prime time vrijdagavond? ‘ De 25’ met 212.00 kijkertjes. Waar moet dat naar toe… Wat is het Masterplan hierachter?

  41. LLRV

    Wendy verrast door het optreden van haar zoon? Verrast? Echt? Op tv wordt een BNer verrast? Serieus? Kots!

    Stond al wekenlang in haar script, 100 keer besproken, ze heeft meegewerkt aan de tekst op haar autocue … maar ze was wel “verrast”. Zucht!

  42. Sedar en Bas

    Marcel van Roosmalen, 0,0 toegevoegde waarde bij VI. Zet ons er maar weer neer.

  43. Connie Veer

    Ik ben het met Wolter eens, Veronica doet het beter..

  44. Kickel

    Vreselijke vrouw en nog vreselijkere presentatrice. Ik gun haar alle flops van harte.

  45. GJ

    Blij dat we we van Wendy zijn verlost. Zijn haar ingestudeerde maniertjes spuugzat.

  46. aammehoela

    The Voice Kids, elk seizoen wat minder kijkers, maar de kwaliteit van de finalisten en de top 8 zeg maar wordt wel beter. Gewoon een constatering, geen mening over het programma zelf. Wel de finale zaterdagavond gezien bij RTL 8 en persoonlijk had dat meisje mogen winnen. Blij dat in ieder geval die Robin niet heeft gewonnen. Het zal je zoon maar zijn! Maar ja, Anouk heeft wel gelijk met haar opmerkingen over de haatopmerkingen over Robin op social media. Robin op zich kan goed zingen, wellicht terecht in de finale, in ieder geval sowieso halve finale, maar vind dat zo’n jongen toch in bescherming moet worden genomen. Als tienerjongen als hobby make-up aanbrengen……………. is vragen om moeilijkheden op social media.

  47. Ben

    Of waren ook deze 1.6 miljoen kijkers (dus meer dan 90% van de mensen interesseert het geen ruk wat je doet!!!) blij om je te zien gaan. Snuifje en kimjongoen krabbe bij elkaar. En hij die meesteroplichter M. wordt genoemd in de jury.
    Wat een ongelooflijke fakebende. En plotseling (na keiharde kritiek) een “notaris” in beeld.
    Goh waarom haken kijkers af. Niet geloofwaardig meer????

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.