Chantal Komt Werken verliest kwart kijkers op RTL 4


De kijkcijfers van donderdag 4 april 2019 (SKO)

De realityserie Chantal Komt Werken van Chantal Janzen heeft donderdagavond een kwart van zijn kijkers verloren. Waar de première vorige week 1,4 miljoen kijkers (23 procent) scoorde, trok de tweede aflevering gisteren 1 miljoen kijkers (18 procent) naar RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Janzen blijft de nummer één om half negen, maar is niet meer de nummer één op prime time. Die eer gaat deze week naar Floortje Dessing, die om half tien uitzendt op NPO 1.

Dessing scoorde met haar programma Floortje Naar Het Einde Van De Wereld 1,4 miljoen kijkers (26 procent), iets meer dan vorige week.

Recht tegenover Chantal Janzen trok NPO 1 met de natuurserie Wild 979.000 kijkers (17 procent). En tegenover Floortje Dessing trok RTL 4 met de Art Rooijakkers-serie Iedereen Had Het Erover 685.000 kijkers (13 procent).

Het brons op prime time gaat naar NPO 3. Keuringsdienst van Waarde scoorde 519.000 kijkers (9 procent).

De nummer vier op prime time was FOX Sports Eredivisie 1 met een mooie 468.000 kijkers (9 procent) voor Feyenoord – Heerenveen.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Van Atlas naar Arabië: 457.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De Mannen van Taal: 395.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 383.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Lethal Weapon: 336.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met We’re The Millers: 273.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts Premier League: 272.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prime Suspect: 262.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (958.000), EenVandaag (932.000), M (840.000), GTST (786.000), RTL Boulevard (605.000), Per seconde wijzer (585.000) en Editie NL (589.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,2 miljoen), Jinek (1,1 miljoen), Journaal laat (574.000), Hart van Nederland (530.000), Nieuwsuur (488.000) en Shownieuws (441.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en FOX Sports Eredivisie 1 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.668.000
02. Floortje naar het einde van (NPO1) 1.395.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.243.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.101.000
05. Jinek (NPO1) 1.068.000


06. Chantal komt werken (RTL4) 1.029.000
07. Wild (NPO1) 979.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 958.000
09. EenVandaag (NPO1) 932.000
10. M (NPO1) 840.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 786.000
12. Iedereen had het erover (RTL4) 685.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 605.000
14. Per Seconde Wijzer (NPO2) 585.000
15. Editie NL (RTL4) 579.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.1%
2. RTL4 / 14.3%
3. FS1 / 7.4%
4. NPO2 / 7.3%
5. SBS6 / 7.2%


6. RTL7 / 4.7%
7. Vero / 4.5%
8. NET5 / 4.2%
9. NPO3 / 4.0%
10. RTL5 / 3.8%


11. RTL8 / 3.4%
12. SBS9 / 1.4%
13. Discov / 1.3%
14. BBCfirst / 1.2%
15. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,4%
2. RTL Nederland 26,2%
3. Talpa TV 17,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen