Caroline Tensen beleeft succesvolle terugkeer bij RTL 4

Geplaatst op Mon 15 Apr 2019 om 8:20


De kijkcijfers van zondag 14 april 2019 (SKO)

De terugkeer van Caroline Tensen op RTL 4 trok zondagavond veel bekijks. Het nieuwe seizoen van haar tv-klassieker Eén tegen 100 is met 1,6 miljoen kijkers (31 procent) van start gegaan. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 mag Miljoenenjacht met Linda de Mol dan wel zijn verloren aan SBS 6, maar met Eén tegen 100 heeft de zender een behoorlijk succesvol alternatief in huis gehaald. Beide programma’s worden gefinancierd door de sponsor, de Postcode Loterij.

Voorafgaand aan de spelshow wist de Peter van der Vorst-show Married at First Sight een mooie 1,2 miljoen kijkers (20 procent) neer te zetten.

Het zilver op prime time was voor NPO 3, dat met een speciale aflevering van De Luizenmoeder nog 1,2 miljoen kijkers (20 procent) wist te bekoren. De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld ging aansluitend met een mooie 906.000 kijkers (16 procent) van start op de zender.

NPO 1 pakt brons met de nieuwe combinatie De Klas (828.000 kijkers en 14 procent) en Ellie op Patrouille (858.000 kijkers en 15 procent).

Verder was SBS 6 het meest in trek met Handhavers en Gestalkt, goed voor 608.000 (11 procent) en 573.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 443.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Moja Polska: 326.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Guardians of the Galaxy: 318.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 203.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Dragon Eyes: 144.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 114.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,3 miljoen), Achtuurjournaal (2,1 miljoen), De Luizenmoeder (1,2 miljoen), Studio Sport (919.000), Half acht nieuws (886.000), vtwonen (487.000) en RTL Boulevard (456.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (696.000), Studio voetbal (633.000), Andere tijden (597.000), Nieuwsuur (502.000) en Shownieuws (491.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.278.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.113.000
03. Een tegen 100 (RTL4) 1.615.000
04. De Luizenmoeder (NPO3) 1.244.000
05. Married at first sight (RTL4) 1.218.000


06. Studio Sport (NPO1) 919.000
07. Gevaarlijkste wegen van de (NPO3) 906.000
08. Autosport F1 GP CHN (Ziggo) 906.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 886.000
10. Ellie op Patrouille (NPO1) 858.000


11. De Klas (NPO1) 828.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 696.000
13. Studio voetbal (NPO1) 633.000
14. Wielrennen Parijs Roubaix (NPO1) 619.000
15. Handhavers (SBS6) 608.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.4%
2. RTL4 / 19.0%
3. SBS6 / 10.0%
4. NPO3 / 7.5%
5. Vero / 5.2%


6. NET5 / 5.0%
7. NPO2 / 4.8%
8. RTL8 / 2.7%
9. RTL5 / 2.2%
10. RTL7 / 2.2%


11. Ziggo / 1.5%
12. Comedy / 1.3%
13. SBS9 / 1.1%
14. RTLZ / 1.0%
15. Eurosp / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,7%
2. RTL Nederland 26,1%
3. Talpa TV 21,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








62 Reacties op “Caroline Tensen beleeft succesvolle terugkeer bij RTL 4”


  1. Stip

    En terecht. Die diva staat toch ook als een huis!

  2. Wanny

    Parijs-Roubaix ook wel boven een miljoen denk ik. Als je de kijkers op Sporza en Eurosport erbij telt.

  3. Wolllter

    Genoten van Studio Sport.
    TLP wederom 3de…
    Veronica doet het beter!

  4. NPO kijker-maandag

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 35,7%
    2. RTL Nederland 26,1%
    3. Talpa TV 21,3%

    Top NPO en Talpa komt eraan.

  5. Peter

    Kan die Wollter niet geblokkeeerd worden? Dit is toch ziekelijk?

    Kan zo in het programma gestalkt.

  6. Job

    Dat Handhavers haalt sinds vorige week gewoon 500/600k kijkers terwijl het de weken daarvoor tussen de 300/400k haalden. Blijkbaar zijn veel mensen die miljoenenjacht keken daar geïnteresseerd in.

  7. NPO kijker-maandag

    Wederom geen boulevard in de 15.

    Paniek

  8. Ronnie

    Kijkcijfers van Guardians of the Galaxy op Veronica zijn ook niet echt geweldig.. Als op RTL 7 Dragon Eyes nog 144.000 behaalt, zou Guardians toch het driedubbele moeten zijn.

  9. Sjaak

    Kan die NPO kijker ook niet geblokkeeerd worden? Dit is toch ziekelijk?

    Kan zo in het programma Gestalkt

  10. Mousy

    @Peter, als dat zou kunnen.
    Dan gelijk ook die NPO-Kijker blokkeren.

    Sorry hoor, dat ik het zeg/schrijf, maar wat een kneuzen, :-)

  11. tim

    Die “NPO kijker”is echt niet wijs, hoezo geobsedeerd?

  12. NPO kijker-maandag

    RTL 8 scoorde met CSI: 203.000 kijkers,
    RTL 7 scoorde met Dragon Eyes: 144.000 kijkers,
    RTL 5 scoorde met Temptation Island: 114.000 kijkers.

    Met deze cijfers win je de oorlog niet.

  13. Paolo

    Van mening dat het niet aan de Diva ligt (@stip) maar het format, dat de mens weer even moet en wil nadenken in plaats van alle andere goedkoop aanbod. Twee voor twaalf, De slimste mens, ze scoren allemaal goed. Het ligt echt niet aan Tensen,dat is te veel eer.

  14. Freek

    Alles wat spelletjes-megaprijs/;otterij gericht is scoort.
    Tuurlijk heeft Caroline Tensen een prettige stem/voorkomen maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het format belangrijker is dan de persoon voor dit programma.
    Lieke van Lexmond had ook 1 miljoen+ kunnen scoren hiermee.

  15. Sammy

    Paolo, deels wel

    Stel, Gordon had dit gepresenteerd, dan waren de cijfers veel lager geweest.

  16. Maxer

    Gekeken naar 1 tegen 100 en ben niet gecharmeerd vam de wijzigingen in het format en vond Caroline wat eigenwijzer. Dit aangevuld met de 2x 10 minuten reclame heeft tot gevolg dat wij volgende week niet meer kijken.

  17. Chiel

    @NPO kijker-maandag, Welke oorlog? Ze maken miljoenen winst en leuke programma’s. En vernieuwen. Niks aan de hand.

  18. Maxer

    Volgende week via SKO maar eens kijken of Rtl het aantal kijkers vast kan houden.

  19. Guttegut

    900000 kijkers voor F1. Onbegrijpelijk eigenlijk want je kijkt naar helemaal niks. Het zien groeien van gras is 10x spannender.

  20. Alex

    Sterke combinatie wel op RTL.

  21. Paolo

    @ Sammy, dat dan weer wel. Zo slim zullen de makers toch wel zijn om vooral DAT niet te doen.

  22. Sammy

    mag hopen van wel Paolo

    Maxer, De Luizenmoeder valt volgende week weg, dus die 1.2 miljoen van gisteravond zullen bij diverse programma’s erbij komen.

  23. Tristar

    Fijn begin van de week, dat gezeik over die klootzak GOrdon.

  24. Henk

    komende 8 weken zit RTL geramd op de zondag! Knap! en mooi om te zien dat Married at first sight ook op de zondag scoort!

  25. Don

    Dit is toch écht wel het failliet van de TV! :-(

  26. zeker weten

    vond de nieuwe opzet ook niks, reclameblokken vreselijk duurt veel te lang
    wat me opviel is dat als de vrouw bijna scoort voor het geld, krijgt zij een klote vraag die door 50-plussers niet beantwoord kan worden ( rapmuziek), de hele rit redelijke vragen en dan boem naar huis.

  27. NPO kijker-maandag

    Zuster! Wanneer krijg ik mijn medicatie toegediend?! Wollter van hiernaast pikt steeds mijn OCD-pillen maar het werkt niet bij hem! Wanneer krijg ik een middel dat stopt mij als een malloot te gedragen?!?! HELP!!!!

  28. west

    @ zeker weten Door de komende nieuwe reclameregels , worden de reclameblokken in de toekomst nog langer. ga er maar van uit dat je in de toekomst op com tv zenders om de 10-of 5 minuten een reclame blok krijgt , net zoals in de USA
    .Dus kijk je 5 minuten naar een speel film , komt Unilever er in met 3 reclames,
    “a 20 seconden per spot dan weer 5 minuten speel film en dan komr er weer 3 reclames van Sony , of Philips Reclames worden dan per minuut ingekocht door grote bedrijven . nou gezellig ,en dat in de hele speelfilm . Zover zijn we nog niet, maar daar gaan we wel naar toe!!

  29. O. den Beste

    Genoten van Tiger Woods, die de mooiste sport come back ooit maakte. Live TV rules!

  30. anonymous

    Terecht, blijft een leuk programma.

  31. Beste paard van stal

    @ west

    Nieuwe reclame regels? Die zijn al jaren hetzelfde: 12 minuten reclame per uur.

  32. NPO kijker-maandag

    Chiel
    Mon 15 Apr 2019 om 8:58

    Welke oorlog?

    Vraag het MC want die heeft het er wekelijks over.
    Kijk maar terug hier op het forum.

  33. Ronnie

    Ik denk niet dat de oorlog vooral door Talpa gevoerd wordt, RTL laat steevast betere cijfers zien, dus daar speelt het vast niet zo erg. Ze doen gewoon hun eigen ding en blijkbaar doen ze dat goed. Ze zijn winnaar op bijna alle dagen, behalve de dinsdag geloof ik. Dan heb ik het alleen over RTL 4 VS SBS6. Die strijd zal SBS6 NOOIT winnen, want het profiel campingzender schudden ze nooit van zich af. RTL 4 staat voor iets meer kwaliteit, SBS6 voor het publiek wat John de Mol verschrikkelijk vindt.

  34. Ronnie

    Correctie: ik denk dat de oorlog vooral door Talpa gevoerd wordt.

  35. K

    Ik gun haar dat succes 👍

  36. Ron

    De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld blijft een top format. Mensen die praten tijdens een autorit op vaak onbegaanbare wegen. Mooie cijfers en leuke deelnemers gisterenavond al heb ik niets met die rapper, ondanks dat leverde het mooie gesprekken op tussen hem en Tygo die ik overigens wel top vind.
    MAFS had hun eerste faal al te pakken in de uitzending, een kandidate die toch maar eieren voor haar geld koos. En ook het stel wat gisteren trouwde gaat het niet redden. Totaal geen chemie…

  37. west

    @ BESTE PAARD VAN STAL Goed lezen is ook een vak

    Er staat komende nieuwe reclame regels !

  38. Wanny

    Trage, slaapverwekkende kwis is het dat 1 tegen 100. Duurt allemaal veel te lang.

  39. StefanV

    De kijkcijfers van NPO3 zijn dramatisch ingezakt ten opzichte van vorige week. Morten scoorde toen 840.000 kijkers, Van De Week kwam tot 416.000 kijkers. Deze week blijft Morten steken op slechts 283.000 kijkers (5%) en Van De Week scoort slechts 159.000 kijkers (3,4%).

  40. robb

    Caroline de nieuwe Linda van rtl ,het is een ijzersterk formule maar ook Caroline is er voor geknipt puur en eenvoud straalt het uit ,ik denk dat Chantal hier niet tegen op kan en ben bang dat de voice met Chantal kijkers gaat verliezen.

  41. Bart

    @Ronnie Je zegt precies zoals het is. Daarom is de aanpak voor de zoveelste keer verkeerd. Talpa moet afscheid nemen van de naam SBS. Zeer belangrijk!! En een hele nieuwe zender met daaraan vast een radiozender gekoppeld lanceren. Met nieuwe naam of Veronica 6 als naam. Met een nieuw profiel of in het geval als het Veronica wordt een zender die jong snel en wild is maar wel gericht is op de hele familie. Waar het merk in de jaren 70,80 en 90 voor stond. Met nieuwe programma’s, gezichten en een geheel nieuwe programmering.

  42. J

    Nick&Simon: The Dream keert terug bij de NPO1. Dit keer NPO1.
    Liggen ze eruit bij SBS6?

  43. gtstfites

    Bij de NPO was er om de vraag zo’n filmpje sinds het op RTL is is het veel minder geworden.

  44. Tanja

    Kan die “NPO kijker” samen met Wolter voortaan een block krijgen, de reacties van hen zijn zo overbodig en mateloos irritant.

  45. Bart

    @J Hoort niet thuis bij de NPO vind ik.

  46. Wolter

    @Peter Je wilt gewoon niet dat de waarheid boven tafel komt. Feit is dat Veronica de best scorende zender is. Maar niet iedereen kan dat hebben, en dat zijn vooral mensen uit het NPO en RTL wereldje.

    De echte cijfers liegen er niet om: Veronica doet het beter!

  47. Mark

    Guardians Of The Galaxy is voor kinderen en nérds. Superhelden films scoren niet meer op tv. De laatste Transformers begin dit jaar op Veronica was een mega-première, na een jaar al op tv, en zonder concurrentie toch maar 170.000 kijkers. Al die Marvel films scoren slecht en Hulk, Hellboy, Spider-Man films op RTL 7 afgelopen maanden ook allemaal hooguit 150.000.

    Let wel: de BBC zendt die films allemaal na middernacht uit. De tv-première van de laatste Avengers kwam met kerst ook pas om 23:35 uur. Tot na 2 uur ‘s nachts dus.

  48. Mark

    Als Gordon & Dino op dezelfde dag op dezelfde tijd op 4 hadden gezeten net na Kees & Co hadden ze 1,1 – 1,2 miljoen kijkers gehad. Ligt dus aan de zender. Op 6 moet je eigenlijk alles met 3 vermenigvuldigen voor RTL 4 cijfers.

  49. Mark

    Ik hoop het dat Sick & Nimon weggaan bij 6. Eindelijk van die debiele spellen verlost. En laat die lui van Jurk ook maar op 4 blijven. Ook niet in Ik Hou Van Holland zetten, net als alle andere Lama’s zoals de 2 Rubens en die Tijl. Ook Guus Meeuwis hoeft niet terug. Die proberen allemaal leuk te doen, zo zijn ze niet in het echt. Ik wil bn’ers zien die compleet zichzelf zijn op tv. Dus ook bij Oh Wat Een Jaar. Johnny de Mol hoeft daar ook niet in en Kees Tol en andere Volendammers al helemaal niet. Iemand nog suggesties. Types zoals Johan Derksen en René van der Gijp, maar die lenen zich niet voor zulke in hun ogen debiele tv.

  50. Sven L.

    Married At First Sight past zeer goed op de zondag; gouden zet gebleken.

    Nu nog BzV binnen hengelen wat prima op 4 kan ter vervanging. Ik zou zelfs overwegen om AYNIL naar de zondagavond te verplaatsen. Dan heb je het hele jaar door de zondag gevuld met love/human interest, gevolgd door een groot spelprogramma. “Weekend Miljonairs” uiteraard ook naar de zondag. En “De Weg Naar Het Miljoen” met Krabbé als 3e titel.

  51. @Mark

    Quote: Op 6 moet je eigenlijk alles met 3 vermenigvuldigen voor RTL 4 cijfers.

    Dat is wel de grootst mogelijke onzin die ik ooit gehoord heb…

  52. Ernie

    Yvon Jaspers blijft bij KRO/NCRV de komende jaren.
    Dan zal BZV wel bij de NPO blijven.

  53. Gokje

    In het najaar op de zaterdag van NPO1 Mindf*ck en Nick en Simon.
    Vanaf eind augustus Beste Zangers/ Ik Vertrek

  54. Ronald

    Waar Gordon ook gaat zitten, SBS, RTL of NPO , hij zal altijd weinig kijkers krijgen. Hij is niet meer populair 😉

  55. Sven L.

    @ Ronald; dat is niet helemaal waar.

    Gordon (wat je verder ook van hem vind) scoorde op RTL4 altijd goede cijfers. Alleen zijn laatste project “Screentest” werd slecht bekeken. Was ook een flinterdun format, maar dat terzijde. Hij maakte er nog íets van in ieder geval.

    Holland’s Got Talent, Hotter Than My Daughter, Geer & Goor; stuk voor stuk goed scorende programma’s.

  56. Rutger

    Gordon in Wonderland had ook maar 700.000 kijkers

  57. Bart

    @Sven L Ronald heeft eigenlijk wel een beetje gelijk. Gordon heeft zich in de vingers gesneden met die trouwshow. Mensen zijn hem zat. Net als dat ze Wendy zat zijn. Ze hebben beide de gunfactor niet meer. Een dure miskoop van de Mol.

  58. Mooi

    Niemand heeft t over de mega daling in kijkcijfers van de NPO serie Morten? Bijna 500.000 minder

  59. Lies

    Het is Caroline van harte gegund. Vakvrouw pur sang! Fijn dat ze nu de mogelijkheid heeft om meer programma’s te presenteren bij RTL. Een stijlvolle dame die het verdient, zeer prettige tv persoonlijkheid!

  60. Bart

    Caroline was vanmiddag bij Tijd voor MAX. Leuk dat ze terug is bij RTL en ze gaat leuke programma’s. Helaas vertelde ze dat Ruben en Tijl de teamcaptains blijven bij Wie ben ik. Van o.a. deze 2 moet RTL zo snel mogelijk af.

  61. Breaking news

    Breaking News: De Notre Dame staat in de fik. Iedereen kijkt nu naar CNN of Al Jazeera.

  62. Sven L.

    @ Bart; zodra Gordon een goed programma heeft bij de juiste zender (dat is RTL4 bij uitstek voor hem), scoort hij gewoon goed hoor. Ook na de trouwshow. Ik was dat debacle bijvoorbeeld alweer vergeten.

    Als 6 naar de haaien gaat en Gordon terug zou willen naar 4, scoort ‘ie gewoon weer dik boven het miljoen hoor.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.