Caroline Tensen beleeft succesvolle terugkeer bij RTL 4


De kijkcijfers van zondag 14 april 2019 (SKO)

De terugkeer van Caroline Tensen op RTL 4 trok zondagavond veel bekijks. Het nieuwe seizoen van haar tv-klassieker Eén tegen 100 is met 1,6 miljoen kijkers (31 procent) van start gegaan. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 mag Miljoenenjacht met Linda de Mol dan wel zijn verloren aan SBS 6, maar met Eén tegen 100 heeft de zender een behoorlijk succesvol alternatief in huis gehaald. Beide programma’s worden gefinancierd door de sponsor, de Postcode Loterij.

Voorafgaand aan de spelshow wist de Peter van der Vorst-show Married at First Sight een mooie 1,2 miljoen kijkers (20 procent) neer te zetten.

Het zilver op prime time was voor NPO 3, dat met een speciale aflevering van De Luizenmoeder nog 1,2 miljoen kijkers (20 procent) wist te bekoren. De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld ging aansluitend met een mooie 906.000 kijkers (16 procent) van start op de zender.

NPO 1 pakt brons met de nieuwe combinatie De Klas (828.000 kijkers en 14 procent) en Ellie op Patrouille (858.000 kijkers en 15 procent).

Verder was SBS 6 het meest in trek met Handhavers en Gestalkt, goed voor 608.000 (11 procent) en 573.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 443.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Moja Polska: 326.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Guardians of the Galaxy: 318.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 203.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Dragon Eyes: 144.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 114.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,3 miljoen), Achtuurjournaal (2,1 miljoen), De Luizenmoeder (1,2 miljoen), Studio Sport (919.000), Half acht nieuws (886.000), vtwonen (487.000) en RTL Boulevard (456.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (696.000), Studio voetbal (633.000), Andere tijden (597.000), Nieuwsuur (502.000) en Shownieuws (491.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.278.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.113.000
03. Een tegen 100 (RTL4) 1.615.000
04. De Luizenmoeder (NPO3) 1.244.000
05. Married at first sight (RTL4) 1.218.000


06. Studio Sport (NPO1) 919.000
07. Gevaarlijkste wegen van de (NPO3) 906.000
08. Autosport F1 GP CHN (Ziggo) 906.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 886.000
10. Ellie op Patrouille (NPO1) 858.000


11. De Klas (NPO1) 828.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 696.000
13. Studio voetbal (NPO1) 633.000
14. Wielrennen Parijs Roubaix (NPO1) 619.000
15. Handhavers (SBS6) 608.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.4%
2. RTL4 / 19.0%
3. SBS6 / 10.0%
4. NPO3 / 7.5%
5. Vero / 5.2%


6. NET5 / 5.0%
7. NPO2 / 4.8%
8. RTL8 / 2.7%
9. RTL5 / 2.2%
10. RTL7 / 2.2%


11. Ziggo / 1.5%
12. Comedy / 1.3%
13. SBS9 / 1.1%
14. RTLZ / 1.0%
15. Eurosp / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,7%
2. RTL Nederland 26,1%
3. Talpa TV 21,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen