The Voice Kids zit in de lift omhoog: +16 procent
De kijkcijfers van vrijdag 15 maart 2019 (SKO)
Het achtste seizoen van de RTL 4-show The Voice Kids zit in de lift omhoog. De seizoenspremière trok vorige week 1,5 miljoen kijkers (26 procent), terwijl de tweede aflevering vrijdag uitkwam op 1,7 miljoen kijkers (30 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Deze serie van The Voice Kids is de laatste Voice-serie met Wendy van Dijk als presentatrice. Zij maakt de overstap naar SBS 6 en in elke van de drie Voice-versies wordt ze opgevolgd door iemand anders.
Al met al was The Voice Kids de grote winnaar op prime time. Het meest bekeken alternatief was Twee voor Twaalf met 1,3 miljoen kijkers (22 procent) voor NPO 2. Aansluitend trok De Wilde Ruimte 372.000 kijkers (7 procent).
Het brons gaat naar NPO 1, dat met de TV Show een mooie 913.000 kijkers (16 procent) neerzette. Daaraan voorafgaand scoorde een herhaling van Flikken Maastricht een voor die zender dramatische 529.000 kijkers (9 procent).
Verder keken de meeste mensen naar Veronica, dat met Veronica Inside 603.000 kijkers (10 procent) neerzette.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Gesprek met premier (1 miljoen), Half acht nieuws (976.000), GTST (972.000), RTL Boulevard (694.000), Editie NL (678.000) en Tijd voor MAX (549.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 145.000 kijkers.
Op de late avond waren Pauw & Jinek (911.000), Hart van Nederland (790.000), Eredivisie op vrijdag (746.000), The Big music quiz (724.000), Shownieuws (620.000) en Nieuwsuur (540.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en NPO 2 brons met 9 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.163.000 02. The Voice Kids (RTL4) 1.732.000 03. De wereld draait door (NPO1) 1.545.000 04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.361.000 05. Twee voor twaalf (NPO2) 1.326.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 22.4% 2. RTL4 / 21.3% 3. NPO2 / 9.0% 4. SBS6 / 6.2% 5. NET5 / 5.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,9% 2. RTL Nederland 30,6% 3. Talpa TV 18,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL