SBS 6 blijft hopeloos op vrijdagavond Voice-avond


De kijkcijfers van vrijdag 29 maart 2019 (SKO)

Het SBS 6-alternatief voor de televisiehit The Voice bij concurrent RTL 4 blijft dramatisch slecht bekeken. Zowel naar Wegmisbruikers als Foute Boel kijkt geen kip. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar The Voice Kids de winnaar op prime time was met een mooie 1,7 miljoen kijkers (32 procent), moesten Wegmisbruikers en Foute Boel genoegen nemen met scores van respectievelijk 235.000 kijkers (4 procent) en 170.000 kijkers (3 procent). Heel erg slecht dus.

SBS 6 laat de vrijdagavond nog een maand zo doormodderen. Op 3 mei lanceert de show de vroegere RTL 4-hit It Takes 2 op deze uitzendavond. RTL 4 heeft dan de nieuwe show All Together Now op het menu staan.

De meest bekeken alternatieven voor The Voice waren Twee voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 2 en de TV Show met 792.000 kijkers (15 procent) op NPO 1. Voorafgaand aan de TV Show trok Flikken Maastricht 597.000 kijkers (11 procent).

De nummer vier op prime time was Veronica. Veronica Inside kwam uit op een score van 585.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 321.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Wegmisbruikers: 235.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Welcome to the Jungle: 221.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 219.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met JEUK: 145.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Flashdance: 81.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Gesprek met premier (951.000), GTST (935.000), Half acht nieuws (815.000), RTL Boulevard (572.000) en BinnensteBuiten (479.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 137.000 kijkers.

Op de late avond waren Jinek (920.000), The Big Music Quiz (726.000), Hart van Nederland (625.000), Journaal laat (559.000), Nieuwsuur (554.000), Shownieuws (507.000) en Nederland verhuist (497.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.865.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.729.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.182.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.174.000
05. Twee voor twaalf (NPO2) 1.161.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.035.000
07. Gesprek met premier (NPO1) 951.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 935.000
09. Jinek (NPO1) 920.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 815.000


11. TV Show (NPO1) 792.000
12. The Big Music Quiz (RTL4) 726.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 625.000
14. Flikken Maastricht (NPO1) 597.000
15. Veronica Inside (Vero) 585.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.8%
2. NPO1 / 22.0%
3. NPO2 / 8.8%
4. SBS6 / 5.9%
5. Vero / 5.6%


6. NET5 / 5.1%
7. RTL7 / 3.4%
8. RTL5 / 3.3%
9. NPO3 / 2.7%
10. RTL8 / 1.8%


11. Discov / 1.5%
12. FOX / 1.2%
13. Comedy / 1.2%
14. BBCfirst / 0.9%
15. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,5%
2. RTL Nederland 31,3%
3. Talpa TV 17,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS, Reinier Bergsma

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen