Pauw en Jinek keren met succes terug op de buis
De kijkcijfers van maandag 11 maart 2019 (SKO)
De verkiezingstalkshow Pauw & Jinek is maandagavond met succes teruggekeerd op de buis. De eerste aflevering wist 888.000 kijkers te boeien, goed voor een magistrale 41 procent marktaandeel op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek, dat al vijf dagen campagne voert voor zijn mobiele app. Pauw & Jinek was veruit het meest bekeken programma van de late avond. Het meest bekeken alternatief om elf uur was Shownieuws met 420.000 kijkers (14 procent).
NPO 1 was eveneens de grote winnaar op prime time. Radar scoorde 1,3 miljoen kijkers (22 procent) en Eindelijk Thuis had er 846.000 (16 procent).
RTL 4 pakt zilver dankzij de Martijn Krabbé-show Kopen Zonder Kijken, ditmaal goed voor 952.000 kijkers (16 procent). Aansluitend trok The Good Doctor 650.000 kijkers (13 procent).
Het brons is voor Veronica: hittalkshow Veronica Inside kwam ditmaal uit op 681.000 kijkers (12 procent).
Verder keken de meeste mensen op prime time naar SBS 6. Paleis voor een Prikkie kon rekenen op 550.000 kijkers (9 procent). Wereldreis op Wielen deed aansluitend 372.000 kijkers (7 procent). Eerder op de avond trok 6 Inside 186.000 kijkers (5 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.139.000 02. De wereld draait door (NPO1) 1.412.000 03. Radar (NPO1) 1.334.000 04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.237.000 05. EenVandaag (NPO1) 1.093.000 06. Half acht nieuws (RTL4) 1.082.000 07. Kopen zonder kijken (RTL4) 952.000 08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 914.000 09. Pauw en Jinek de verkiezingen (NPO1) 888.000 10. RTL Boulevard (RTL4) 858.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.7% 2. RTL4 / 14.6% 3. SBS6 / 7.9% 4. NPO2 / 7.6% 5. Vero / 6.5% 6. NPO3 / 5.6% 7. RTL7 / 4.6% 8. NET5 / 4.6% 9. RTL5 / 4.1% 10. RTL8 / 2.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,9% 2. RTL Nederland 26,2% 3. Talpa TV 20,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: NPO