Patty Brard is een publiekstrekker op RTL 5
De kijkcijfers van woensdag 13 maart 2019 (SKO)
Patty Brard is niet lang niet bij heel tv-kijkend Nederland geliefd, maar toch lijkt Talpa er goed aan te hebben gedaan om haar voor vier jaar vast te leggen. Ze bewijst momenteel een publiekstrekker te zijn met Hotter Than My Daughter op RTL 5. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hotter begon twee weken geleden met 371.000 kijkers, vorige week keken er 397.000 mensen en ditmaal komt de score uit op 426.000 kijkers (7 procent). Dat zijn mooie cijfers voor RTL 5.
RTL 5 was dankzij Patty Brard de nummer vijf op prime time, na NPO 1, RTL 4, Veronica en SBS 6. En dat is een mooie prestatie.
NPO 1 won prime time met Tussen Kunst en Kitsch (1,3 miljoen kijkers en 23 procent). Aansluitend trok Endeavour 708.000 kijkers (13 procent).
Veronica volgt met een mooie 1,3 miljoen kijkers (23 procent) voor Bayern München – Liverpool.
Het brons is voor RTL 4. Dat station wist met Love is in the Air 853.000 kijkers (15 procent) te bekoren. Topdokters trok aansluitend 689.000 kijkers (12 procent).
Verder keken de meeste mensen naar SBS 6. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak trok 837.000 kijkers (15 procent) naar die zender. Voorafgaand deed Foute Boel 323.000 kijkers (6 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 426.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Inferno: 422.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Het Leven van Hitler: 384.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Shooter: 235.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met A touch of Frost: 202.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met De Luizenmoeder: 179.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.838.000 02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.323.000 03. Bayern München – Liverpool (Vero) 1.266.000 04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.238.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.212.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.9% 2. RTL4 / 13.5% 3. Vero / 12.8% 4. SBS6 / 8.7% 5. NPO2 / 6.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,0% 2. Talpa TV 28,1% 3. RTL Nederland 23,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL