Kijkcijfers SBS 6-show DanceSing niet verder gedaald

Geplaatst op Fri 01 Feb 2019 om 8:06


De kijkcijfers van donderdag 31 januari 2019 (SKO)

Er is na drie afleveringen een voorlopig einde gekomen aan de dalende kijkcijfers van de nieuwe SBS 6-show DanceSing. De vierde aflevering trok donderdagavond 572.000 kijkers (10 procent), een flinke stijging ten opzichte van vorige week. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste drie shows van DanceSing scoorden respectievelijk 714.000, 583.000 en 446.000 kijkers. Nu zit het programma dus weer op het niveau van de tweede aflevering, geen topscore.

Jurylid Gordon rekende van tevoren al op dit soort kijkcijfers. “Ik denk dat we echt blij mogen zijn met 600 à 700 duizend kijkers. Ja, lieve schat, ik zat bij RTL in een gespreid bedje en daar scoorden mijn programma’s gemiddeld 800.000 à 1,2 miljoen kijkers en soms wel eens 2 miljoen kijkers. Die tijd is voorbij. Het zijn de cijfers van SBS en daar houd ik rekening mee“, zei hij in DWDD.

Desondanks deed SBS 6 niet bepaald mee in de strijd om de kijker. Zowel NPO 1, RTL 4, NPO 3, NPO 2 als RTL 7 deden betere zaken.

De winnaar op prime time was de NPO 1-serie Oogappels met 933.000 kijkers (16 procent). Aansluitend trok Jouw Stad Ons Dorp 833.000 kijkers (16 procent).

RTL 4 pakte zilver met Groeten uit 19xx, dat 874.000 kijkers (15 procent) scoorde. Aansluitend trok Is Er Een Dokter In De Zaal 731.000 kijkers (14 procent).

Het brons is voor NPO 3. Die zender trok met KVW 836.000 kijkers (14 procent). Verder wist NPO 2 met Verborgen Verleden 779.000 kijkers (13 procent) te boeien.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Mechanic Resurrection: 646.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met DanceSing: 572.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Agatha Christies Poirot: 357.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Magnum PI: 282.000 kijkers,
  • 
RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 247.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Bruce Almighty: 194.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), RTL Boulevard (935.000), GTST (923.000), Editie NL (792.000) en BinnensteBuiten (685.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 137.000 kijkers.

Op de late avond waren Jinek (953.000), Hart van Nederland (838.000), Mag Dat (755.000), Shownieuws (596.000) en Nieuwsuur (540.000) het meest in trek. RTL Late Night met Twan Huys trok 333.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.934.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.341.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.321.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.230.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.173.000


06. Jinek (NPO1) 953.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 935.000
08. Oogappels (NPO1) 933.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 923.000
10. Groeten uit 19xx (RTL4) 874.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 838.000
12. KVW (NPO3) 836.000
13. Jouw stad ons dorp (NPO1) 833.000
14. Editie NL (RTL4) 792.000
15. Journaal laat (NPO1) 782.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.6%
2. RTL4 / 15.6%
3. NPO2 / 9.3%
4. SBS6 / 9.0%
5. RTL7 / 7.6%


6. NPO3 / 5.6%
7. Vero / 4.2%
8. RTL8 / 4.0%
9. NET5 / 3.2%
10. RTL5 / 3.2%


11. Discov / 1.6%
12. BBCFirst / 1.2%
13. TLC / 1.1%
14. Comedy / 0.9%
15. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,5%
2. RTL Nederland 30,4%
3. Talpa TV 17,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: William Rutten, SBS








49 Reacties op “Kijkcijfers SBS 6-show DanceSing niet verder gedaald”


  1. Hulde aan Loeki

    Leuk dat MC ook schrijft over de RadioRing… waarbij gelukkig Somertijd niet gewonnen heeft. Wat hebben die zichzelf de afgelopen dagen opgehemeld in hun uitzending…

  2. Mn reet

    Slechte score voor zo’n dure dramaserie!!! Oogappels zal nooit boven het miljoen gaan scoren.

  3. Woi!ter.

    Genoten van Naked Attraction.
    TLP wederom 3de…
    Veronica doet het beter!

  4. Tvkijker

    Oogappels scoorde de eerste aflevering al over het miljoen dus wat klets je nou?

  5. Kevin

    Iemand is er een dokter in de zaal gekeken? Wat een gelach joh!

  6. Curryworst

    Het zijn nu toch de auditierondes van DanceSing?
    Die trekken altijd meer kijkers dan de daaropvolgende rondes.
    Dus de kijkcijfers zullen gaan dalen.

  7. Moestuin

    Oogappels heeft niet boven milioen gescoord, hoe kom je daar bij? Reden hiervan is dat niet mam maar Zip regie had moeten doen. Dan was er niks aan de hand geweest. Op veel problemen met cast en crew na dan maar dan had het programma in ieder geval beter gescoord!

  8. L.

    Het is toch bedroevend als je kijkt naar het aanbod van gisteravond. Voor mij was het dus weer een avondje Netflix.

  9. Tv junkie xl

    Haha is dat nu de insteek bij SBS programma’s. Het is in ieder geval niet nog verder gezakt. :) :)

  10. Woi!ter.

    Genoten van P I K

  11. Dh

    Nou meneer of mevrouw “vrijdag” kom er maar in:
    Boulevard ruim 250.000 kijkers erbij vergeleken met vorige week, ohnee wacht jij zoekt altijd iets negatiefs over boulevard en positiefs over 6Inside.
    Nou daar wens ik je wederom veel succes mee vandaag haha

  12. Donderdag

    SBS6 / 9.0% Nog 1%

    Genoten van NPO. Was weer TOP

  13. tom

    5 2036
    OOGAPPELS
    NPO1 6,7 16,6 1.057.000

  14. Ton

    6 Insiders ontwikkeld zich tot een groot drama. Wat een waardeloos programma is dat. Die Verlinde bakt er helemaal niets van. De kijker is deze gluiperige roddelnicht meer dan zat en dat komt tot uiting in de kijkcijfers. Snel stoppen met deze ,,meneer ,, dit gaat nooit meer goed komen.

  15. Reageerder

    Boulevard meer kijkcijfers, 6inside klapt in.

  16. Reageerder

    Gelachen bij Geubels, heerlijk.

  17. Donderdag

    De kijkers op primetime zijn mooi verdeeld over vele zender.
    Voor ieder wat wils.

    Genoten van Verborgen Verleden, Poirot en RTL4.

  18. l

    Ik word misselijk van al die panelshows met vooraf bedachte grappen. Tv is deaud.

  19. Minder of Mirjam

    RTL Boulevard: 935.000
    6 Inside: 137.000

    Ja Boulevard is echt ten dode opgeschreven! Hahaha!

  20. StefanV

    Volgens mij is de verplaatsing van Verborgen Verleden (van zaterdag naar donderdag) prima voor de kijkcijfers. Uitschieters (zoals Jochem Meyer) daargelaten, zat het programma normaal tussen de 450.000 en 600.000 kijkers. Gisterenavond waren dat er 779.000; prima dus.

  21. Reageerder

    @I, volgens mij werkt een carabatier ook met vooraf bedachte grappen was is daar mis mee?

  22. Erik

    Jan Versteegh kan absoluut verantwoordelijk worden gehouden voor de slechte cijfers van 6Inside. Wat verspreekthij zich vaak door de zenuwen zeg.

  23. Freak

    Hebben jullie dat nou ook altijd dat als je van bv NPO1 tussen de programma’s door even zapt naar RTL4 dan ALTIJD in hun reclame terecht komt…? Je vervolgens ook weer wegzapt en voorlopig niet meer ‘terug’ komt bij RTL. Daar zullen ze toch duizenden kijkers mee verliezen, zoals RTL late night daar n goed voorbeeld van is…

  24. Bep

    Lesje nederigheid voor Albert.
    Vals,gemeen en hypocriet.Gauw weer van het scherm.

  25. Bart

    @I Wat kom je dan op deze site doen?

  26. Dh

    6 Inside pijnlijk
    https://www.instagram.com/p/BtTsAAGD2yl

  27. G

    Inderdaad Freak – dat vind ik ook vreemd / overal tegelijk reclame dus je Zapt niet even naar iets anders….Lijkt me niet slim van de zenders..

  28. Sven L.

    Dokter In De Zaal is geniaal !

  29. Alex

    Keuringsdienst van waarde is nog steeds een programma wat klopt, van begin tot eind.
    Dat het nog een tijd door mag gaan.

  30. Roelof

    @G & @Freak: is juist slim. als je namelijk niet tegelijkertijd reclame uitzend is de kans dat iemand bij reclame gaat zappen op een andere zender bij een programma blijft hangen groter, dan wanneer je op het zelfde tijdstip de commercials programmeert. Daarom zap je ook niet naar iets anders maar blijf je, of kom je terug bij het programma en de zender die je al aan het kijken was.

  31. Freak

    @ Roelof Het werkt tweeledig inderdaad. Maar voor programma’s met al weinig kijkers komen er dus nooit meer kijkers bij tijdens het programma als ze allemaal gelijktijdig reclame uitzenden, zoals ik dus schetste met RTL late night, en haken er alleen maar meer af op die manier.

  32. arie

    Word wel een beetje “de familie de Mol ” ziek.
    Hier de Mol, daar de Mol, overal de Mol.
    Ze lachen ook te veel. ( ons uit !).

  33. Carry

    @arie Jij bent er toch wel aan gewend dat je wordt uitgelachen?

  34. Sis

    Zo is dat. Haal nieuwe programma´s niet te snel van de buis af. De kijker heeft ook het recht om te bepalen wat hij wilt zien. Men moet achteraf bepalen of het programma door mag gaan, maar zomaar stoppen is respectloos naar degene die het wel volgen!

  35. MM

    Dit is een laatste stuiptrekking

  36. west

    Nette cijfers voor Twan, want ze liggen boven de 300.000!

  37. Guttegut

    6Inside 137000 kijkers. WHOAHHHHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

  38. Mark

    Ik vind de kijkcijfers van DanceSing netjes hoor, bijna 600.000. Voor SBS begrippen dan en staat het in de Top 10 van best bekeken SBS programma’s van het jaar.

    Vergelijk het met Idols van RTL 5 voorgaande jaren, dat scoorde ook ongeveer zo hoog op de woensdag. Eigenlijk moet SBS 6 ook live shows doen, waarbij het publiek mee kan stemmen. Of doen ze dat ook? Ik vrees dat alles opgenomen is/wordt, zoals bij Dance As One en al die andere nep-shows op 6. Wordt tijd dat SBS 6 weer eens live gaat op de vrijdag of zaterdag, zoals bij Domino Day, Sterren Dansen/Springen, Popstars, Uri Geller enz.

  39. Whitedog

    Het is best een leuke show. Niet zo nep als the Voice waar Het yegenwoordig allemaal om de ego’s van de coaches gaat. Die eigenlijk helemaal niet meer coachen zoals in de eerste paar seizoenen.

    Okay het heeft minder glamour, maar dat maakt het juist zo grappig. Ik kwam er twee weken geleden uit verveling op, maar ben verkocht.

  40. Donald Dumb

    Whitedog.

    In dit soort programma’s ging het altijd al om de juryleden.
    Gecoached hebben ze nooit.
    Programma’s hadden de kijkcijfers behaald en er werd niet meer naar de kandidaten omgekeken…

  41. A.Zijn

    Ik haak vanavond weer aan bij The Voice want de liveshows gaan beginnen!!!

  42. Wanny

    Het is tv. Dus die coaches komen een paar keer langs voor de opnames en dan zijn ze weer pleite.
    Net zoals Williams en Krabbe bij die gezinnen met problemen ook een paar keer ff komen opdraven.

  43. Bart

    @A.zijn Word je het nou echt nooit eens zat?

  44. A.Zijn

    @Bart Het kabbelt wel wat voort (mis ook wat energie), maar live amusement blijft leuk. Wendy gaan ze niks aan missen bij RTL. Ze kunnen nu lekker gaan vernieuwen met o.a. Art, Katja,Nicolette en Lieke. Maar ik denk dat het hier voornamelijk aan het te strakke format ligt.

  45. J

    @A.zijn: Liveshows vind ik het minst leuk bij TVOH. Niets voor niets al een aantal seizoenen maar 4 liveshows.

  46. A.Zijn

    @J Dat joch in die stoel vind ik het minst van TVOH…

  47. Nou

    De live show ziet er gelikt uit maar kan iemand

    LIL KLEINE VAN DE TV HALEN

    Sjezus, mag toch aannemen dat dit zijn eerste en laatste seizoen is. Totaal ongeloofwaardig als coach

  48. A.Zijn

    Kimberley stond volgens mij ook in de finale van Idols. Eerste seizoen op RTL5.

  49. Tijl

    RTL late night kan je overigens tot en met 1 maart bijwonen. Al maanden zo en geen nieuwe datums toegevoegd dus waarschijnlijk gaat de stekker er op 1 maart uit?

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.