Wie is de Mol blijft Holland’s Got Talent de baas


De kijkcijfers van zaterdag 19 januari 2019 (SKO)

Wie is de Mol blijft Holland’s Got Talent de baas. De shows trokken zaterdagavond nagenoeg evenveel kijkers als vorige week, namelijk ruim 2,8 miljoen kijkers (40 procent) en ruim 1,5 miljoen kijkers (23 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De mollenshow van Rik van de Westelaken opende twee weken geleden met bijna 3 miljoen kijkers op NPO 1 en daarmee was het de meest bekeken seizoensopener aller tijden. Het absolute Mol-record staat nog altijd op 3,4 miljoen kijkers.

Direct na Wie is de Mol wist het programma Frans Bauer in China nog 1,3 miljoen kijkers (21 procent) te vermaken. Veel mensen zapten naar NPO 3, waar de nabeschouwing MolTalk goed was voor maar liefst 1,1 miljoen kijkers (17 procent).

Bij RTL 4 was Holland’s Got Talent toen nog bezig. Wie Ben Ik trok vanaf tien uur een publiek van ruim 1 miljoen kijkers (19 procent).

De nummer vier op prime time was NPO 2 met De Kennedy’s: Een Amerikaanse Dynastie, goed voor 348.000 kijkers (5 procent).

SBS 6 deed wederom niet mee in de strijd om de zaterdagkijker en hoorde tot de zes minst bekeken toptienzenders.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Indiana Jones and the Temple of Doom: 341.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 290.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 211.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Gone in Sixty Seconds: 199.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Drop Zone: 123.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 103.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (906.000), RTL Boulevard (733.000), Eigen huis en tuin (612.000), Blauw bloed (484.000) en Lachen om home video’s (442.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Hart van Nederland (671.000), Studio Sport (554.000), Nieuwsuur (540.000), Shownieuws (506.000) en Iedereen is gek op Jack (402.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.816.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.156.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.583.000
04. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.509.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.308.000


06. Frans Bauer in China (NPO1) 1.281.000
07. Kassa (NPO1) 1.242.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.195.000
09. MolTalk (NPO3) 1.115.000
10. Wie Ben Ik (RTL4) 1.020.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 906.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 733.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 671.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 612.000
15. Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (NPO1) 562.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 29.6%
2. RTL4 / 18.4%
3. SBS6 / 7.2%
4. NPO3 / 5.0%
5. NPO2 / 4.8%


6. NET5 / 4.5%
7. RTL5 / 3.2%
8. FS1 / 2.9%
9. Vero / 2.7%
10. RTL8 / 2.6%


11. RTL7 / 2.2%
12. SBS9 / 1.4%
13. Discov / 1.1%
14. Comedy / 1.0%
15. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,4%
2. RTL Nederland 26,4%
3. Talpa TV 15,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen