The Voice na drie weken weer terug boven 2 miljoen


De kijkcijfers van vrijdag 4 januari 2019 (SKO)

The Voice of Holland is vrijdag na drie aanzienlijk minder bekeken afleveringen weer teruggekeerd boven de grens van twee miljoen kijkers. Er keken 2,006 miljoen mensen (31 procent) naar de Battles-aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dit negende seizoen van The Voice scoort veel minder goed dan alle voorgaande seizoenen. In de top vijf van minst bekeken afleveringen ooit staan vier afleveringen van het huidige seizoen, dat nog flink wat shows te gaan heeft.

De concurrentie komt op vrijdagavond van de publieke omroep. NPO 1 scoorde met Flikken Maastricht ruim 1,6 miljoen kijkers (24 procent) en NPO 2 met De Slimste Mens bijna 1,6 miljoen kijkers (23 procent).

Om half tien was de concurrentie minder sterk. NPO 1 scoorde met Droomhuis Gezocht een nette 1,2 miljoen kijkers (19 procent), maar NPO 2 zakte in tot 564.000 kijkers (9 procent) voor Napoleon in Holland.

Verder keken de meeste mensen op prime time naar De Meldkamer op SBS 6, goed voor 441.000 kijkers (7 procent). Daaraan voorafgaand trok Wegmisbruikers 340.000 kijkers (5 procent). Het toont gelijk aan waarom SBS 6 enorm zou profiteren van de komst van The Voice naar die zender.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Mission Impossible Rogue Nation: 392.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 246.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 237.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Toren C: 228.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Captain Phillips: 146.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Seven Pounds: 101.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Een huis vol (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), RTL Boulevard (839.000), Editie NL (672.000) en Binnenstebuiten (584.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (938.000), Richard Groenendijk Met de mantel der liefde (878.000), Hart van Nederland (872.000), TV Show (801.000), Nieuwsuur (585.000) en Shownieuws (555.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.333.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 2.006.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.610.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.575.000
05. Een huis vol (NPO1) 1.259.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.232.000
07. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.190.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.133.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.034.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.027.000


11. Jinek (NPO1) 938.000
12. Richard Groenendijk Met de mantel (RTL4) 878.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 872.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 839.000
15. TV Show (NPO1) 801.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 23.8%
2. NPO1 / 23.4%
3. NPO2 / 9.8%
4. SBS6 / 6.9%
5. RTL5 / 4.6%


6. NET5 / 3.8%
7. Vero / 3.5%
8. NPO3 / 3.4%
9. RTL7 / 3.2%
10. RTL8 / 2.2%


11. Discov / 1.5%
12. N.geog / 1.2%
13. TLC / 1.1%
14. Comedy / 1.0%
15. BBCFirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,6%
2. RTL Nederland 33,8%
3. Talpa TV 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen