MolTalk is een kijkcijferkanon: 1,2 miljoen kijkers


De kijkcijfers van zaterdag 26 januari 2019 (SKO)

NPO 3 scoort week na week torenhoge kijkcijfers met MolTalk, de wekelijkse nabeschouwing van Wie is de Mol met presentator Margriet van der Linden en Chris Zegers. Er keken gisterenavond bijna 1,2 miljoen mensen (19 procent) naar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. MolTalk begint direct als Wie is de Mol op NPO 1 afgelopen is. Daar keken deze week ruim 2,9 miljoen mensen (43 procent) naar. Een groot deel daarvan zapt na afloop dus door naar NPO 3.

MolTalk is nu bijna even groot als het programma dat na Wie is de Mol wordt uitgezonden op NPO 1: Frans Bauer in China. Daar keken ook bijna 1,2 miljoen kijkers (21 procent) naar.

Het zilver op prime time is voor RTL 4, dat met Holland’s Got Talent stabiel blijft op 1,5 miljoen kijkers (23 procent). Na afloop keken er bijna 1,1 miljoen mensen (21 procent) naar Wie Ben Ik.

De nummer vier op prime time was NPO 2 met De Kennedy’s: Een Amerikaanse Dynastie. Er keken 346.000 mensen (5 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 300.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Indiana Jones and The Last Crusade: 283.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Fugitive: 232.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met K-19 The Widowmaker: 159.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 154.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 123.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (831.000), Eigen huis en tuin (829.000) en Lachen om home video’s (419.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Nieuwsuur (571.000), Iedereen is gek op Jack (523.000), Hart van Nederland (480.000) en Shownieuws (373.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.913.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.085.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.557.000
04. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.488.000
05. Kassa (NPO1) 1.388.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.287.000
07. Frans Bauer in China (NPO1) 1.195.000
08. MolTalk (NPO3) 1.151.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.136.000
10. Wie Ben Ik (RTL4) 1.071.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 1.035.000
12. Studio Sport (NPO1) 884.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 831.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 829.000
15. Schaatsen NK Allround (NPO1) 618.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.5%
2. RTL4 / 20.9%
3. SBS6 / 6.5%
4. NPO3 / 4.7%
5. NPO2 / 4.5%


6. NET5 / 4.3%
7. Vero / 3.0%
8. RTL5 / 2.8%
9. RTL8 / 2.6%
10. FS1 / 2.4%


11. RTL7 / 2.4%
12. Spike / 1.3%
13. Discov / 0.9%
14. TLC / 0.8%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,7%
2. RTL Nederland 28,7%
3. Talpa TV 14,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen