Holland’s Got Talent houdt zich staande tegenover Mol


De kijkcijfers van zaterdag 12 januari 2019 (SKO)

De RTL 4-show Holland’s Got Talent houdt zich goed staande tegenover het enorme kijkcijfergeweld van Wie is de Mol. Er keken zaterdagavond, net als bij de seizoenspremière van vorige week, bijna 1,5 miljoen mensen (22 procent) naar de talentenjacht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Holland’s Got Talent trok iets meer dan de helft van het aantal kijkers van Wie is de Mol. Dat programma daalt licht, van bijna 3 miljoen kijkers naar ruim 2,8 miljoen kijkers (41 procent).

NPO 1 trok direct na Wie is de Mol een publiek van 1,3 miljoen kijkers (21 procent) met Frans Bauer in China, terwijl RTL 4 aansluitend 1,1 miljoen kijkers (22 procent) scoorde met Wie Ben Ik.

Dankzij het succes van Wie is de Mol was NPO 3 de nummer drie op prime time. Dat station zond namelijk de nabeschouwing MolTalk uit en trok daarmee 1,1 miljoen kijkers (17 procent).

Verder keken de meeste mensen op prime time naar De Kennedy’s: Een Amerikaanse Dynastie op NPO 2, goed voor 436.000 kijkers (7 procent).

SBS 6 deed niet mee in de strijd om de zaterdagkijker en trok met de film Raiders of the Lost Ark 362.000 kijkers (6 procent).

  • 
SBS 6 scoorde met Raiders of the Lost Ark: 362.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Rock: 275.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Expendables: 274.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 250.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 191.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met DanceSing: 108.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), Kassa (1,6 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (996.000), RTL Boulevard (780.000), Eigen huis en tuin (671.000) en Lachen om home video’s (449.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pieter Derks Spot (893.000), Nieuwsuur (729.000), Hart van Nederland (646.000), Shownieuws (590.000) en Iedereen is gek op Jack (473.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.831.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.422.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.656.000
04. Kassa (NPO1) 1.609.000
05. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.481.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.359.000
07. Frans Bauer in China (NPO1) 1.287.000
08. Studio Sport (NPO1) 1.176.000
09. Wie Ben Ik (RTL4) 1.137.000
10. MolTalk (NPO3) 1.120.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 996.000
12. Schaatsen EK Allround 5KM D (NPO1) 983.000
13. Schaatsen EK Allround 1000M H (NPO1) 981.000
14. Schaatsen EK Allround 1000M D (NPO1) 915.000
15. Pieter Derks Spot (NPO1) 893.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.0%
2. RTL4 / 19.1%
3. SBS6 / 7.4%
4. NPO2 / 5.4%
5. NPO3 / 4.8%


6. RTL7 / 3.6%
7. RTL5 / 3.6%
8. NET5 / 3.5%
9. Vero / 3.3%
10. RTL8 / 2.5%


11. Discov / 1.0%
12. Ziggo / 1.0%
13. Spike / 1.0%
14. Eurosp / 0.9%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,1%
2. RTL Nederland 31,0%
3. Talpa TV 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen