Albert schittert als vanouds in redelijk bekeken 6 Inside

Geplaatst op Tue 08 Jan 2019 om 7:45


De kijkcijfers van maandag 7 januari 2019 (SKO)

Het heeft nog niet de dynamiek van RTL Boulevard en de kleine tafel oogt wat onwennig, maar al direct liet de nieuwe vooravondshow 6 Inside maandagavond potentie zien op SBS 6. De grote troef van het programma is de belofte van Albert Verlinde om niet net als Boulevard half Hilversum de hand boven het hoofd te gaan houden. De showrubriek voelt daardoor authentieker aan dan de grote concurrent op RTL 4, maar qua kijkcijfers kan 6 Inside nog lang niet tippen aan Boulevard.

6 Inside is maandagavond tussen zes en zeven uur voorzichtig van start gegaan met 378.000 kijkers (9,3 procent). Daarmee wist het programma net geen plek te veroveren in de dagelijkse kijkcijfer top 25.

Ter vergelijking: Hart van Nederland, Shownieuws en Handhavers scoorden vrijdag op hetzelfde tijdstip nog 292.000 (8 procent), 295.000 (8 procent) en 140.000 kijkers (3 procent).

De concurrentie bleef 6 Inside ruim voor. NPO 1 wist met EenVandaag 1,2 miljoen kijkers (30 procent) te amuseren en Editie NL en RTL Boulevard zaten op 679.000 (17 procent) en 825.000 kijkers (18 procent).

6 Inside

Een heel grote primeur had 6 Inside niet in de eerste aflevering – het bleef bij wat zwangerschappen en relatiebreuken – maar de vooravondrubriek keek wel lekker weg.

Ook de terugkeer van Fiona Hering werkt goed. Een dame met echte kennis ziet de kijker ongetwijfeld liever aan het woord dan leeghoofdige types als Anna Nooshin.

Voor veel mensen blijft de presentatie, Jan Versteegh, een minpuntje, maar eigenlijk viel hij in de eerste aflevering ook wel mee. Bovendien toonde hij maandag ballen door er in de krant met een gestrekt been in te gaan bij RTL Boulevard.

De gezaghebbende mediajournalist Maarten Hafkamp twittert: “Eerste indruk 6 Inside: meer nieuws/urgentie dan RTL Boulevard. Dat hoef je straks niet meer te kijken. Betere sfeer ook. Albert alsof hij nooit is weggeweest. Verder is het weinig vernieuwend in het showbizznieuwsgenre op tv.

Direct na 6 Inside trok Hart van Nederland 292.000 kijkers (6 procent), waarna Utopia er 381.000 (7 procent) had.

Prime time

NPO 1 en NPO 2 waren de winnaars op prime time met Spoorloos (1,9 miljoen, 33 procent) en De Slimste Mens (1,6 miljoen, 25 procent). Voorafgaand aan Spoorloos trok Radar 1,3 miljoen kijkers (20 procent).

RTL 4 pakte brons met de nieuwe show Seven Year Switch, goed voor 601.000 kijkers (10 procent), en The Good Doctor, dat 504.000 kijkers (9 procent) scoorde. Daarna volgt RTL 5 met 491.000 kijkers (9 procent) voor In Overtreding.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), DWDD (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), GTST (952.000), RTL Boulevard (825.000), Editie NL (679.000), BinnensteBuiten (506.000) en First Dates (388.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Smaakt naar meer (1,2 miljoen), Jinek (1,2 miljoen), Hart van Nederland (670.000), Nieuwsuur (636.000) en Shownieuws (496.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.517.000
02. Spoorloos (NPO1) 1.859.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.606.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.597.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.347.000

06. Half acht nieuws (RTL4) 1.259.000
07. Radar (NPO1) 1.250.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.241.000
09. Smaakt naar meer (NPO1) 1.160.000
10. Jinek (NPO1) 1.154.000

11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 952.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 825.000
13. Tijd voor MAX (NPO1) 746.000
14. Editie NL (RTL4) 679.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 670.000
Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 29.9%
2. RTL4 / 12.2%
3. NPO2 / 9.0%
4. SBS6 / 7.3%
5. NPO3 / 4.6%

6. Vero / 4.6%
7. RTL5 / 4.5%
8. NET5 / 4.1%
9. RTL7 / 3.2%
10. RTL8 / 3.0%

11. Discov / 1.9%
12. Comedy / 1.4%
13. N.geog / 1.3%
14. TLC / 1.3%
15. SBS9 / 1.2%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 43,5%
2. RTL Nederland 22,9%
3. Talpa TV 17,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








98 Reacties op “Albert schittert als vanouds in redelijk bekeken 6 Inside”


  1. Wollige Wolter

    Genoten van 6inside! Heerlijk om Albert weer te zien!

  2. tommie

    Mediacourant jullie zijn zo niet objectief!Toch heel mager na zoveel ophef in de media…

  3. Henk

    ‘Redelijk bekeken’… na al die marketing?
    ‘Matig bekeken’ lijkt me minder gekleurde berichtgeving

  4. david

    WEl hele lage cijfers hoor

  5. Nfj

    378.000 voor Zesinside; in doelgroep: 12.9
    Boulevard 825.000; in doelgroep: 20.9

  6. Dennis

    Slechte kijkcijfers. Had eigenlijk een hoger kijkcijfer verwacht.

  7. Anoniem

    Jezus, wat een bullsh!t. Dit is matig tot slecht bekeken. Boulevard wint glansrijk. En dat gaat niet veranderen.

  8. Reaguurder

    Wat een slecht geschreven stuk! 6 Inside enorm aanprijzen, Anna Nooshin beledigen. Ik snap niet waarom dat nodig is. Beetje klaar met deze site.

  9. Freek

    Dinsdag 286.000 kijkers….

  10. Einde tv

    John heeft m.ediacourant gehackt

  11. Joep

    Hmmm, zie het nog wel groeien…
    Vond het erg leuk!

  12. Dirk

    Ik vind dat SBS 6 logo links in beeld veel te groot en fel. Het verstoort het programma enorm.

  13. Einde tv

    Jan was erbarmelijk slecht, Albert was Albert. Wat mist Albert Beau en wat mist Beau Albert… 6 inside gaat niets veranderen in medialand

  14. Anoniem

    Een betere kop was geweest: Albert schittert door afwezigheid in kijkcijfer top 25. Wat een drama.

  15. FLOP ZOVEEL

    Flop nummer zoveel dit.
    Voor een eerste waar maandenlang over geschreven is
    een ronduit tegenvallend cijfer.
    en de geschiedenis van deze zender leert ons
    DAT HET DAN DUS NIET MEER GOED KOMT.

  16. Jordi

    Heeft Mediacourant de cijfers van het programma ervoor gezien.? Het koken Wat Eten We Vandaag scoort bijna beter dan 6 Inside. En daar schrijf Mediacourant dan niets over?

    Vond 6 Inside wel beter dan Boulevard.

  17. Jaapje.

    Na alle promotie zijn deze cijfers ronduit slecht! Nederland zit niet te wachten op kopien van iets dat al bestaat… Nederland heeft iets vernieuwends nodig! Oom John, zet nou eens jonge talentvolle makers op dat kantoor neer!! Zij weten wat men anno 2019 zien wil! Gratis advies overigens.

  18. Marco

    Ik vond de belichting ook veel te fel en sfeerloos.

  19. NPO1

    RTL en SBS maken zich druk om een showbizz programma en bij de
    NPO moeten ze daar heel hard om lachen.

    1 2000
    JOURNAAL 20 UUR
    NPO1 15,8 41,6 2.517.000
    2 2118
    SPOORLOOS
    NPO1 11,7 32,7 1.859.000
    3 2026
    SLIMSTE MENS
    NPO2 10,1 25,2 1.606.000
    4 1901
    WERELD DRAAIT DOOR
    NPO1 10,1 31,4 1.597.000
    5 1759
    JOURNAAL 18 UUR
    NPO1 8,5 36,3 1.347.000
    6 1930
    HALF ACHT NIEUWS
    RTL4 7,9 23,5 1.259.000
    7 2035
    RADAR
    NPO1 7,9 19,7 1.250.000
    8 1817
    EENVANDAAG
    NPO1 7,8 30,4 1.241.000
    9 2216
    SMAAKT NAAR MEER
    NPO1 7,3 24,9 1.160.000
    10 2259
    JINEK
    NPO1 7,3 37,7 1.154.000

  20. Ronald Verkerk

    Haha, de redacteur van dienst heeft een belletje gejad van Ome Sjon om vooral een positief stukje te typen. Wat een grap!

  21. Boris

    Het is nu wel duidelijk: we worden betaald om positief te zijn over dit programma. Had ik nooit verwacht.

  22. Jammer joh

    Als RTL of NPO iets met veel tamtam aankondigt wat vervolgens zulke cijfers scoort, staat deze site vooraan om het de grond in te trappen. En nog een keer. En nog een keer. Dit jubelberichtje over zo’n marginaal programma raakt kant nog wal en is een mediasite onwaardig. Blijkbaar liggen mijn verwachtingen verkeerd.

  23. Peet

    Ik vond het een zeer matig programma, zeker gezien de vele reclame. Jan was niet om aan te gluren. Kwalbert deed het op zich prima maar had geen bijzondere nieuwtjes!

    Nul urgentie dit programma.

  24. Molleeder

    MC wordt binnenkort van Talpa.

  25. Hans

    Er waren meer bushokjes met posters van het programma dan kijkers. Overigens is dit artikel natuurlijk wel het absolute dieptepunt qua objectiviteit. Ben benieuwd hoeveel ervoor betaald is.

  26. Vng

    Wat geld van John naar deze site doet wonderen.
    Scheelt MC weer een hoop “minst succesvolle week ooit” artikelen…

  27. Tim

    Serieus Mediacourant? Wees eerlijk. Prima dat jullie dit stukje gisterenavond hebben geschreven en vanmorgen de kijkcijfers erin plakken. Maar schrijf wel een eerlijk verhaal met een eerlijke kop….dit is zo kansloos.

  28. Hans

    Zowel RTL4 als SBS6 grote verliezers(prime time).
    Een marktaandeel van NPO1 / 29.9% zonder sport op de maandag
    heb ik nog nooit gezien.

  29. Jammer joh

    Overigens werkt de ‘gezaghebbende’ Maarten Hafkamp voor het Nederlands Media Netwerk dat een partner is van Talpa. Lekker objectief allemaal.

  30. Rubicon

    MC duidelijk forse sponsorbijdrage van 6Inside ontvangen. Iedere dag minstens twee items over Albert afgelopen week om direct na 1 uitzending te zeggen die ie schittert. Beetje doorzichtig. Cijfers zijn niet redelijk maar matig na miljoenen verslindende campagne. Bovendien afgetroefd door Boulevard door geweldig actie Peter R de Vries

  31. Woi!ter.

    Genoten van Veronica Inside Radio.
    TLP wederom 3de….
    Veronica doet het beter!

  32. Don

    Wie zit er nu te wachten op dit soort onzin programma’s? Ik in ieder geval niet!..

  33. Flip

    Einde van de week 200.000. Dat is niet negatief gedacht want zo werkt het nu eenmaal met nieuwe programma’s op SBS 6.
    Door de marketing en reclame zijn er een heleboel mensen uit nieuwsgierigheid gaan kijken.

  34. King

    Deze site is typisch het voorbeeld van fakenews. Jammer dat het hier zelfs ook al wordt geconstateerd.

    Feit is dat ondanks de marketing dit heel erg matige kijkcijfers zijn en toch brengt MC het positief.

    Als het RTL was geweest was MC de eerste geweest om het in de grond te stampen.

  35. Fred

    MC Inside, hahaha

  36. Mike

    Het decor is erg statisch, zwaar en ouwelijk. Verder ben ik het eens met die opmerking over Fiona. Een verademing ten opzichte van de stomvervelende Anna Nooshin. Ook niet de politieke correctheid die Boulevard zo verziekte. Ik hoop dat ze het gaan redden.

  37. Henk

    Anna Nooshin zit amper nog bij BLVD. Vond 6 Inside wel ok, maar met dit decor wel erg weggestopt in een hoekje. Albert zat voor mijn gevoel buiten tafel bijna. Albert was ok, Jan versteegh zo niet op z´n plek daar.

  38. Jorick

    Wat een schandelijk artikel, normaliter kijkt m c nooit een programma, nu is het bijna allemaal schitterend. Zonder geld zouden ze de grond in zijn geschreven. Wat erg wat erg.

  39. Ronnie

    Maanden lang over geschreven en op TV over gesproken, enorme marketingcampagne, dus miljoenen mensen bereikt. En dan niet in de top 25 noemt MC redelijk bekeken? Heeft John de Mol Mediacourant gekocht?

    Dit is natuurlijk gewoon erbarmelijk slecht, voor een eerste aflevering met zo veel bombarie had het minimaal het dubbele moeten doen. De eerste aflevering is vaak een voorbode voor wat komen gaat, dus ik voorspel cijfers rond de 400.000 maximaal.

  40. kidminnesota

    Mag ik het ook eens over de presentatie van het NOS-journaal door Simone Weimans hebben. Vijf versprekingen in een kort journaal van 10 minuten vind ik heel knap, en dat niet éénmaal maar voortdurend in alle journaals die ze presenteert. Leuk spelletje: tel het aantal versprekingen van haar, heb je wel een telraam bij nodig. Volledig ongeschikt voor deze job!.

  41. Mink Vaillant

    Dit bericht doet inderdaad vermoeden dat jullie er voor betaald zijn door Talpa. Slecht.

  42. EnZoIsHet!!

    Ze trekken nooit de kijkers van het journaal en 1vandaag weg. Mensen die meer interesse tonen in het wereldnieuws gaan niet kijken naar een flut-programma. Een programma voor oude vrouwen.

  43. Wim

    Wel wel MC.
    Hier is een correctie wel op zijn plaats.

  44. Max

    Spoorloos weer ouderwets hoge cijfers omdat SBS6 zo vriendelijk
    is geweest om Frank Visser te verplaatsen naar de woensdag.

  45. Peter

    Twee maanden krijgt dit programma en dan is Albert weer met stille trom vertrokken. Of SBS doet een RTL Twan Huysje en laat het eeuwig lijden.

  46. Deadly Viper

    HAHAHAHHA

    Wat een slechte cijfers! Komt niet eens voor in de top 25. Het decor ziet er niet uit. Het is zo klein dat de camera helemaal ingezoomed is op Albert Verlinden oude rimpelige kop. Hou toch op man. Dit is gewoon een flop.

    Zoveel hype en dan zulke magere kijkcijfers. Dat teleshop programma wat ervoor heeft bijna dezelfde kijkcijfers.

    “De grote troef van het programma is de belofte van Albert Verlinde om niet net als Boulevard half Hilversum de hand boven het hoofd te gaan houden.”

    Tot dat Albert z’n baasje John boos wordt… misschien moet Albert eens met Evert Santegoeds gaan praten want blijkbaar denkt Kwalbert dat je bij Talpa vrijheid hebt wat dus echt niet zo is.

    Al met al was het een goedkope Boulevard seizoen 1 kloon. Met een lelijk goedkoop decor wat echt dat simpele goedkope van SBS uitstraalt.

  47. EnZoIsHet!!

    Lol….Branden in de hel…lol

  48. Jantje Beton

    Slecht zo met die tafel, je ziet de benen van Albér er wat onhandig onder hangen.

  49. Flop Inside

    FLOP!

  50. Wietse

    Iemand nog Minister van Engelshoiven gezien bij Jinek. Van welke partij? Eh’66!

  51. Flop Inside

    Wat hadden ze te brengen? RTL Boulevard kwam tenminste met belangrijk nieuws zoals die Holleeder tapes. Waar kwam Inside mee? Onzin over Kevin Spacey wat al bekend was.

    NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP DIE OUDE VALSE NICHT.

  52. Chiel

    Als je De grote verbouwing (Grand Designs, zondag met een herhaling van een herhaling nog 350.000 kijkers) om 18.00 uur zet heb je ook deze kijkcijfers. Voor een eerste uitzending – waar extra veel mensen naar kijken – had ik toch wel rond de half miljoen verwacht. En eind van de week cijfers zoals nu. Benieuwd wat de cijfers morgen zijn. En hoe ze ‘t programma aanpassen.

  53. west

    6inside was nog te behappen….

    Maar dat decor.. Het is net alsof ze in een bezemkast zitten!

  54. Wyatt

    RTL Boulvard – Inside 1-0

  55. Erik

    Jinek met haar politieke voorkeuren, Trump bashen.

    MC is kennelijk bevoordeeld door Talpa met nepnieuws te verspreiden.

    Irritante figuren op tv zoals Peter R en Ronald Molendijk

    Non talenten als Kluijvert en Versteegh op de tv

    Alles MOET politiek correct

    Wat een afgang van de media in Nederland. Echt onvoorstelbaar!!

  56. Bep

    Wat praat Mediacourant positief zeg!
    Heeft JdM inspraak?
    Slechte kijkcijfers voor Albert, valt er tegen.

  57. Erik

    Qua nieuws is 6Inside relevant. Qua chemie, decor, tafel en opbouw mag nog wel wat geschaafd worden. Miste wel vernieuwing. Waar bijvoorbeeld de journaals wel die stap voorwaarts hebben gemaakt oogt het bij 6Inside nog allemaal een beetje SBS6 stoffig.

  58. Marianne

    Wow, hadden ze het nieuws van Wendy en Erland niet???
    En Privé wel. De dag erna!
    Aiaiai, daar gaat hoe goed Albert ingevoerd is!

  59. Steven

    Wat gebeurde hier ook alweer toen Twan Huys de helft scoorde -en bleef scoren- van Pauw? Oh ja. Hij wordt voortdurend afgezeken. En nu scoort 6Inside de helft van Blvd en wat doet MCinside? Vertellen dat dit een redelijke score is. Wat een ongeloofwaardig verhaal zeg.

  60. Albert

    @Steven….. hahaha, niet te geloven dit.

  61. Koen

    Sinds wanneer zijn deze kijkcijfers redelijk MC?

  62. Anoniem

    Albert: “Hetzelfde budget als Boulevard.” HAHAHA

  63. MC = pro Talpa

    @Steven

    Inderdaad wie verzint dit. Dit MC bericht is gewoon lachwekkend. Poeslief doen over Albert Verlinden en fake news verspreiden dat Boulevard niks is zonder Albert.

    Ik hoor daar echt helemaal niemand over alleen op deze pro Talpa site.

    En dan deze lachwekkende cijfers goedpraten. Na zoveel promo’s vooral op deze site en dan een magere 378.000 kijkers niet eens in de top 25.

    Betere kop was geweest:

    Ook Albert kan vooravond SBS niet redden.

    Na wekenlange hype is het Albert niet gelukt de vooravond van SBS te redden.

    Inside ging matig van start, 378.000 kijkers zagen hoe slecht de chemie tussen Albert en Jan Versteegh was. Wat iedereen al zag tijdens die ongemakkelijke persfoto’s. De ouder ogende Albert maakte er een grote Albert show van. Waardoor al meteen duidelijk werd hoe RTL Boulevard verbeterd is sinds het vertrek van deze oude roddelkoning. Zelfs tijd voor Max heeft meer tempo dan dit programma wat er uit ziet alsof het in iemands kelder is opgenomen.

  64. Tessa

    En toch zijn het redelijke cijfers en een goed marktaandeel

    Mensen hier schijnen te vergeten dat de oudjes al jaren om 18.00 uur naar het journaal kijken, en bij de belangrijkste doelgroep, zit al jaren RTL 4 tussen 18.00 uur en 20.00 uur in het systeem. Dus Inside heeft niets te klagen

  65. ome H

    Het begint te vroeg

  66. Minder of Mirjam

    Dit zijn wel slechte cijfers ja. Ik had gerekend op 600 a 700.000 kijkers. Ik vond Jan niet zo sterk en de tafel erg krap en ongemakkelijk overkomen. Jan is geen nieuwsman. Jammer dat het er wel erg dik bovenop ligt dat het een kopie van RTL boulevard is. Zelfs met die ‘primeur’ over GTST. De VoiceOver is net Kas van Iersel van vroeger (het is Henk Blok trouwens) en de intro tune bevat een saxofoon, net als Boulevard maar de intro is erg slap ten opzichte van de ijzersterke intro van Boulevard.

  67. aldus

    6 Inside liet gisteren zien, waarom RTL BLVR drastisch vernieuwd heeft. Dit is televisie van 10 jaar geleden en saai, zo saai en zo niet dynamisch. Een stotterende advocaat (6inside) tegenover Peter RdeV. die het had over zijn eigen tapes (BLVR). Ook Leco (BLVR) won het glansrijk van Fiona H (6 inside) inzake kleding Golden Globe. Tim Oliehoek was goed over de Golden Globe. Deskundigen van RTLB dus heel veel beter dan de insiders van Inside. Albert was goed maar uit de onderzoeken van RTL bleek 2-3 jaar geleden al dat dat voor de kijker niet genoeg is. Albert is slechts een onderdeeltje van een programma en nu moet hij de kar trekken. Kansloos.

  68. Laurens

    Het begint voor mijn gevoel inderdaad ook net iets te vroeg.
    18.00 – 18.10 Hart van Nederland Update (met langere reportages om 19.00)
    18.10 – 18.15 Piets weer
    18.15 – 19.00 6 Inside
    19.00 – 19.25 Hart van Nederland
    19.25 – 19.30 Piets weer

  69. Peter

    Best leuk programma 6 inside. Je kunt zien dat ze aan alle kanten nog moeten wennen, maar dat is logisch. Die Sebas, de advocaat, deed het ook prima. Is nog wat ongemakkelijk en zenuwachtig, maar dat is logisch. Beter een fris iemand aan tafel dan die zelfingenomen Peter R. de Vries.
    De studio vond ik wat klein overkomen, ik was bang dat Jan met zijn stoelpoot van de verhoging af zou vallen. Al met al best leuk, en het zal ongetwijfeld beter worden.

  70. Waarom??

    Minachting van deze site word wel erg groot hé 😂 Slecht bekeken is dit. En was niet om aan tezien

  71. Mo

    378.000 kijkers (9,3 procent) noemt MC redelijk bekeken.

    Als het een RTL programma was geweest, was de koptekst geweest “programma ….. begint/start dramatisch.

    Maar ja, het betreft de zender van J. de Mol.

  72. Ron

    Mmm, geen sterke basis gelegd want dit kan zomaar eens faliekant gaan zakken. Marktaandeel is redelijk voordat tijdstip.
    HvNL wil ook nog niet echt van de grond komen, de kijker zal echt moeten weten dat het nu naar 19.00 uur is verplaatst. Ook niet slim om na HvNL gelijk commercials uit te zenden voordat Utopia begint zo is de lead-inn die je met HvNL zou hebben volkomen weg, want commercials=zappen. Dat moet echt anders.

  73. Ron

    6 Inside is een soort The View/Thuis van Talpa maar dan met mannen en vrouwen.

  74. Arjan

    Mark,Henk,laurans,flippo,enz

    6inside de kijkcijfers van 6 inside was te verwachten.
    Wat kan 6 inside vandaag doen?
    Denk dat ze vandaag rond 300.000 a 350.000 kijkers overhouden.
    Wat verwachten jullie ??

  75. Deadly Viper

    Ze mogen blij zijn als tussen de 250.000 en 350.000 blijven schommelen… en dat is al teveel voor zo’n overbodig programma.

  76. Boan

    Het genre zelf is niet mijn ding maar ik heb toch maar gekeken. Ik zie al in de eerste aflevering van 6 Inside minder voorgekauwde shit dan bij de concurrentie. Het is iets meer talkshow-achtig dan de teksten die bij de concurrentie opgedreund worden. Het is – nu al – wat losser en ik denk dat dit de kracht van het programma kan worden. Binnen het genre dan hè.

    Nadelen:
    – inderdaad nog ff goed kijken naar decor, belichting en tafel(positie).
    – die crime onderwerpen: wég ermee! Veel te zwaar voor het tijdstip en sowieso kan ik er weinig mee. Bij het journaal worden mij ook veel te veel onderwerpen als ‘nieuws’ gebracht maar dit zijn voor mij alleen maar gegevens. Nieuws = gegevens waar je wat aan hebt, waar je wat mee kunt. Als dat niet zo is het slechts ‘hoofdvulling’
    – De reclameblokken…. Dit is voor mij belangrijkste de reden om niet meer te kijken naar 6 Inside want ik vind het genre niet de moeite waard om op te nemen en om daarna de reclameblokken door te spoelen.

    Ik zag laatst trouwens bij een rtl programma reclame TIJDENS het programma, dus op de plek waar normaal de tekstbalk staat: het moet niet gekker worden… ‘Reclame op maat’ (privacy raagstuk?) waar de Mol nu naar toe wil klinkt als een aardig gebaar naar de kijker, MAAR DÉZE KIJKER WIL HELEGAAR GEEN BEDRIJVENDIARREE IN HET OOR!! En daarom kijk ik veel liever naar programma’s die door de publieke zenders worden uitgezonden. Dáár zit tenminste bezieling in! Met veel plezier naar bijvoorbeeld ‘de Aardappeleters’ en ‘Joanna Lumley’s Silk Road’ gekeken, práchtige programma’s! En de reclameblokken precies waar ze horen hè: tússen 2 programma’s en niét als irritante onderbreking zodat je uit de kijkflow raakt. Want dát zijn in mijn ogen de redenen waarom programma’s bij de publieke zenders zo hoog gewaardeerd worden door de kijkers. Een ‘Wie is de Mol’, ‘Heel Holland Bakt’ of ‘Luizenmoeder’ onderbroken door reclameshit is toch niet voor te stellen?!

  77. Klaasje

    Nog geen topcijfers voor 6inside.

    Dat is de kop bij de Televizier kijkcijfers. Daar zou MC een voorbeeld aan kunnen nemen.

  78. Tss

    Genoten van 6inside!
    Mag die Albert Verlinde wel, heeft ook de nodige zelfspot :)
    samen met Jan Versteegh een goed duo!

  79. Huub

    Veelbelovend begin van 6 inside. Moet nog wat groeien maar de potentie is er zeker. SBS is op de goede weg terug!

  80. Igo

    Stukje bekeken, vond het vreselijk. Mij niet gezien om hier naar te gaan kijken.

  81. Afhaal Ghanees

    Leesmap TV zonder echt nieuws. Heel fout decor. Jan blijkt een kinderstemmetje te hebben en Albert is een fossiel. De modedame zei wel nuttige dingen en hoe de meneer heet, die over misdaadachtige dingen gaat, weet ik niet meer. Algemene indruk: geen indruk gemaakt!

  82. Mike

    6 inside was een stuk beter dan RTL Boulevard.

    Wat scoorde Wat Eten We? Leuk programma.

  83. Uuuh

    Het wordt steeds lastiger om hier door de trollen de mensen te vinden met een echte mening….
    Ik begrijp werkelijk niet dat mensen opeens vinden dat deze site vooringenomen zou zijn. Tot op heden lees ik hier dagelijks alleen maar gekleurde en fors aangezette berichten. Dus dat is niet nieuw. Het enige verschil is nu dat dit bericht volledig uit de pen van MC komt en dat het verhaal slechts één quote van een andere bron telt. Dat bevreemdt mij wel, maar verbaast mij niet. Dat Anna Nooshin een leeghoofd wordt genoemd is niet nieuw, wat mij betreft jammer, maar appelleert nu wel aan het niveau waarop veel bezoekers hier kennelijk graag worden aangesproken.
    Dat gezegd hebbende: heeft MC gelijk? Ik ben het ermee eens dat 6 Inside authentieker aanvoelt. Er zit vaart in (mede omdat ik het achteraf terugkijk en de reclames doorspoel) maar ook rust en er zit meer deskundigheid aan tafel. Interlectueel gezien dus prettiger om naar te kijken (zeg ik dit nu over SBS6?) Ik vind het knap dat een eerste uitzending zo ‘staat’. Maar niet te vroeg gejuicht. Ook dit programma zal moeten groeien. We gaan het zien!

  84. Wyatt

    Wat een vreselijk programma en al die Inside redacteurtjes die onder verschillnde namen positieve reacties plaatsen. Was dat ook opdracht van John de Mol? Of MC ook al opgekocht door Talpa?

  85. Peanut

    Ik vond 6Inside niet verkeerd voor een eerste keer. Maar die tafel is echt veel te klein. En ze klopten dingen wel iets teveel op om urgentie te creëren. Item over Kevin Spacey bracht BLVD veel meer feitelijk en genuanceerd. En 6Inside deed of beelden echt nét binnen kwamen. Terwijl er gewoon al ondertiteling was. Daar trap ik niet in.

  86. Sven L.

    Was wel aardig als ik eerlijk ben.

    Versteegh moet het verschil gaan maken, niet Albert. Een oude hond leer je geen nieuwe truukjes.

    Hij mag ook wel spraakles nemen; vind zijn uitspraak niet prettig. Te kinderlijk.

  87. Albert

    Vanavond bij 6inside “SBS 6-spelshow The Wall komt met tweede seizoen” allemaal kijken dus vanavond om 18:00 op 6

  88. ome H

    Kon er niet uithalen dat er een redactie van 40 (!) man achter dit programma zit ….

  89. Mark

    Arjan, Henk, enz.

    RTLB kun je niet meer gratis online terugkijken bij RTLXL. Is dat een tactiek van RTL om kijkers niet naar 6 Inside te laten vertrekken? Dat ze RTLB wel verplicht rechtstreeks moeten kijken?

  90. Mark

    Heeft 6 Inside een Twitter account en en hastag (#6inside?). Als ze dat nu doen (of al hebben) dan kan half social NL er over berichten à la De Luizenmoeder of Expeditie Robinson of Wie Is De Mol of Boer Zoekt Vrouw of Heel Holland Bakt. Dan heb je zo een verdubbeling van de kijkcijfers. Of meer…

  91. Henk

    Gordon presenteert wederom it takes 2; bron is instagram van sbs6

  92. Deadly Viper

    Weer een flop voor Gordon.

  93. Deadly Viper

    @Mark RTL Boulevard kun je gewoon gratis online kijken of terugkijken via Ziggo.

  94. Mark

    SBS 6 moet gewoon Mr. Visser op maandag laten staan en Paleis op woensdag. Waarom dat geschuif? Volgende week blijft er helemaal niks meer over van SBS 6 als VI terug is.

  95. Kees

    @Boan

    Niemand geeft een fuqq om jouw mening

  96. TT

    Jan Versteegh is een miskleun. Enfin, die kan altijd nog worden vervangen.

  97. Boan

    @Kees
    Nette reactie, ik pas mijn taalgebruik echter niet aan. Mijn mening ook niet. Wel ben ik nieuwsgierig naar de betekenis van ‘fuqq’. Of nee, laat maar.

    Nu weer inhoudelijk:
    Met de onderbreking van programma’s door reclameblokken zeggen de commerciële omroepen eigenlijk: “Onze programma’s zijn de moeite niet waard om ongestoord bekeken te worden”. De kijkcijfers bevestigen dit doorgaans.

    En nog even terugkomend op de crime-onderwerpen in Boulevard/Showniews/6 Inside: zijn de redacties zich ervan bewust dat er ook jonge kinderen (moeten) meekijken op deze tijdstippen? Ik vind het onverantwoord.

  98. Woi!ter.

    Ik ga nu naar de herhaling kijken.

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.