Half miljoen kijkers voor The Roast of Johnny de Mol


De kijkcijfers van dinsdag 18 december 2018 (SKO)

Comedy Central bemachtigt een plek in de dagelijkse kijkcijfer top 25 met The Roast of Johnny de Mol. De show komt terecht op de negentiende plek dankzij de 514.000 mensen (8 procent) die erop afstemden. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De roast van Johnny de Mol was de derde roast van Comedy Central. De eerste, met Gordon, trok 464.000 kijkers (7 procent) en de tweede, met Giel Beelen, was goed voor 603.000 kijkers (9 procent). De Mol valt daar tussenin.

De grote winnaar op prime time was De Slimste Mens met 1,3 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 2. Aansluitend trok Annie M.G. Schmidt 432.000 kijkers (7 procent).

NPO 1 pakt zilver met de combinatie Opsporing Verzocht (1,1 miljoen en 18 procent) en Het Mooiste Meisje van de Klas (1,1 miljoen en 19 procent).

Verder keken de meeste mensen naar de twee uur durende finale van Het Rotterdam Project op RTL 4, goed voor 866.000 kijkers (15 procent).

Comedy Central was dankzij The Roast of Johnny de Mol de nummer vier op prime time.

SBS 6 kwam met Fijne Kerst niet verder dan 258.000 kijkers (4 procent), terwijl Jensen op RTL 5 afsloot met 97.000 kijkers (1,7 procent).

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Nanny McPhee 443.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Jurassic World: 393.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met WK Darts: 271.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Fijne Kerst: 258.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Desperately Seeking Santa: 234.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 165.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Bad Habits Holy Orders NL: 159.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), GTST (1 miljoen), Een huis vol (890.000), RTL Boulevard (842.000), Editie NL (778.000), Zes Uur Nieuws (587.000) en BinnensteBuiten (512.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Kanniewaarzijn (1 miljoen), Pauw (868.000), Hart van Nederland (606.000), Nieuwsuur (465.000) en RTL Late Night met Twan Huys (439.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.744.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.323.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.177.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.146.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.105.000


06. Mooiste meisje van de klas (NPO1) 1.100.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.046.000
08. Kanniewaarzijn (NPO1) 1.025.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.013.000
10. Een huis vol (NPO1) 890.000


11. Pauw (NPO1) 868.000
12. Het Rotterdam Project (RTL4) 866.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 842.000
14. Editie NL (RTL4) 778.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 618.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.3%
2. RTL4 / 15.3%
3. NPO2 / 8.6%
4. NET5 / 5.6%
5. SBS6 / 5.3%


6. Vero / 5.2%
7. RTL7 / 4.7%
8. Comedy / 4.0%
9. NPO3 / 3.7%
10. RTL8 / 3.0%


11. RTL5 / 1.9%
12. Discov / 1.1%
13. TLC / 0.9%
14. FS1 / 0.8%
15. ID / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,6%
2. RTL Nederland 24,9%
3. Talpa TV 16,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Comedy Central

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen