Flikken Maastricht 13 goed van start tegenover Voice


De kijkcijfers van vrijdag 7 december 2018 (SKO)

Het dertiende seizoen van Flikken Maastricht is vrijdagavond met bijna 1,4 miljoen kijkers (20 procent) van start gegaan op NPO 1. Daarmee was de politieserie van Angela Schijf en Victor Reinier de nummer twee op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De grote winnaar op vrijdagavond prime time blijft The Voice of Holland. Daar keken ruim 2 miljoen mensen (31 procent) naar, de meest bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe.

Voor Erica op Reis betekent de terugkeer van Flikken Maastricht goed nieuws, want haar programma staat er direct na. Erica op Reis kwam uit op 1 miljoen kijkers (16 procent). Vorige week begon ze haar nieuwe seizoen met 663.000 kijkers (11 procent).

NPO 2 pakte gisteren het brons op prime time. Twee voor Twaalf scoorde 1,1 miljoen kijkers (16 procent). Aansluitend trok How To Be Gay 277.000 kijkers (4 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Veronica Inside, dat 563.000 kijkers (9 procent) scoorde.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met De Meldkamer: 320.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Marry me at Christmas: 262.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 205.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 163.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Lionheart: 119.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 94.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), Gesprek met premier (1,1 miljoen), RTL Boulevard (905.000) en Editie NL (756.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Eredivisie op vrijdag (1 miljoen), Pauw (968.000), RTL Late Night met Twan Huys (791.000), Hart van Nederland (607.000) en Shownieuws (402.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 6 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.012.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.991.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.374.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.370.000
05. Flikken Maastricht (NPO1) 1.360.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.203.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.192.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.131.000
09. Gesprek met premier (NPO1) 1.103.000
10. Twee voor twaalf (NPO2) 1.095.000


11. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 1.044.000
12. Erica op reis (NPO1) 1.026.000
13. Pauw (NPO1) 968.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 905.000
15. RTL Late Night met Twan Huys (RTL4) 791.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.8%
2. NPO1 / 22.6%
3. NPO2 / 6.1%
4. Vero / 5.5%
5. SBS6 / 5.2%


6. NPO2 / 3.0%
7. NET5 / 2.9%
8. RTL8 / 2.8%
9. RTL7 / 2.2%
10. FS1 / 2.0%


11. Discov / 1.5%
12. RTL5 / 1.5%
13. N.geog / 0.9%
14. TLC / 0.8%
15. SBS9 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,7%
2. RTL Nederland 29,3%
3. Talpa TV 14,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen