Johnny stoot door naar ruim 800.000 kijkers op SBS 6


De kijkcijfers van dinsdag 20 november 2018 (SKO)

SBS 6 blijkt nog altijd de grootst mogelijke moeite te hebben om de massa aan zich te binden, maar met Johnny de Mol lukt dat in elk geval wél. Zijn programma Waar is De Mol stootte dinsdagavond met de vierde aflevering door naar 832.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met deze score harkte SBS 6 tussen half negen en half tien een marktaandeel van 13,1 procent bijeen. Dat is maar liefst 64 procent boven het avondgemiddelde dat de zender dinsdag neerzette.

Met deze score veroverde SBS 6 een stevige bronzen plek op dat tijdslot. NPO 1 trok met Opsporing Verzocht 1,4 miljoen kijkers (22 procent) en RTL 4 trok met Verslaafd 856.000 kijkers (14 procent).

De Mol interviewde in de vierde aflevering van het nieuwe seizoen de bekende oud-politievrouw Ellie Lust. De eerste drie afleveringen, met Humberto Tan, Victor Mids en Ronald Koeman, scoorden 600 tot 650 duizend kijkers.

NPO 1 en RTL 4 scoorden om half tien ook goed: Opgelicht trok 1,2 miljoen kijkers (21 procent) en Het Rotterdam Project had er 920.000 kijkers (16 procent). SBS 6 blijft op dit tijdslot achter met 412.000 kijkers (7 procent) voor de nieuwe show Mag Ik Jullie Oma Zijn met Kim-Lian van der Meij.

De nummer vier op prime time was Veronica Inside met 507.000 kijkers (8 procent) op Veronica.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Mediawijsheidstest: 342.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Expendables 2: 317.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 274.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met House Rules NL: 238.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 211.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Flashdance: 163.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), GTST (924.000), RTL Boulevard (848.000), Sinterklaasjournaal (814.000) en Met Het Mes Op Tafel (753.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Kanniewaarzijn (1,1 miljoen), Pauw (1,1 miljoen), Hart van Nederland (674.000) en Nieuwsuur (524.000) het meest in trek. RTL Late Night met Twan Huys trok 394.000 kijkers, niet genoeg voor de top 25.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.987.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.497.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.408.000
04. Opgelicht (NPO1) 1.208.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.185.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.158.000
07. Kanniewaarzijn (NPO1) 1.139.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.082.000
09. Pauw (NPO1) 1.055.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 924.000


11. Het Rotterdam Project (RTL4) 920.000
12. Verslaafd (RTL4) 856.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 848.000
14. Waar is De Mol (SBS6) 832.000
15. Sinterklaasjournaal (NPO3) 814.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.3%
2. RTL4 / 14.2%
3. SBS6 / 8.0%
4. NPO2 / 6.2%
5. NPO3 / 5.8%


6. RTL7 / 4.2%
7. Vero / 4.1%
8. NET5 / 3.7%
9. RTL8 / 2.6%
10. RTL5 / 2.4%


11. BBCFirst / 1.5%
12. Discov / 1.3%
13. SBS9 / 1.3%
14. TLC / 1.2%
15. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,3%
2. RTL Nederland 23,4%
3. Talpa TV 17,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen