Miljoenenjacht aan kop; Ik Weet Wie Je Bent daalt licht


De kijkcijfers van zondag 2 september 2018 (SKO)

Het nieuwe seizoen van de grote Postcode Loterij-show Miljoenenjacht is zondagavond van start gegaan met 1,9 miljoen kijkers (31 procent) op RTL 4. Daarmee was het programma van Linda de Mol de grote winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Mol is heer en meester op zondagavond. De nummer twee op prime time was namelijk haar komedieserie Familie Kruys, die direct na de spelshow bijna 1,3 miljoen kijkers (22 procent) noteerde.

NPO 1 bood het meest bekeken alternatief om half negen met Tussen Kunst en Kitsch, dat 1 miljoen kijkers (17 procent) noteerde.

Om 21.10 uur schakelden veel mensen over naar NPO 3, waar de tweede aflevering van Ik Weet Wie Je Bent 832.000 kijkers (13 procent) scoorde. Op hetzelfde moment zakte NPO 1 in tot 700.000 kijkers (11 procent) voor Mag Dat.

Vorige week begon Ik Weet Wie Je Bent met 985.000 kijkers (17 procent). De serie daalt dus licht, maar nog steeds scoort de serie erg hoog voor NPO 3-begrippen.

De enige andere primetime-titels in de top 15 waren ook te zien op NPO 3: I Love The 90s Test scoorde 438.000 kijkers (8 procent) en de allerlaatste aflevering van Ranking the Stars 418.000 kijkers (9 procent).

De nummer vier op prime time was SBS 6 met Paleis voor een Prikkie (353.000 kijkers en 6 procent) en Undercover in Nederland (366.000 kijkers en 6 procent).

Zomergasten op NPO 2 sloot af met 316.000 kijkers (6 procent).

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met The Blind Side: 283.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Thor The Dark World: 255.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Crime Scene Investigation: 202.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Lekker Slim: 182.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Maak of Zorro: 171.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,1 miljoen), Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Studio Sport (872.000), Half Acht Nieuws (611.000) en RTL Boulevard (346.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (857.000), Shownieuws (585.000), Ranking the Stars (418.000) en The Voice Senior (400.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en NPO 3 brons met 7 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.127.000
02. Miljoenenjacht (RTL4) 1.892.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 1.888.000
04. Familie Kruys (RTL4) 1.250.000
05. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.017.000


06. Studio Sport (NPO1) 872.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 857.000
08. Ik weet wie je bent (NPO3) 832.000
09. Autosport F1 GP ITA (Ziggo) 730.000
10. Mag Dat (NPO1) 700.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 650.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 611.000
13. Shownieuws (SBS6) 585.000
14. I Love The 90s Test (NPO3) 438.000
15. Ranking the Stars (NPO3) 418.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.8%
2. RTL4 / 19.8%
3. NPO3 / 7.1%
4. SBS6 / 7.0%
5. NPO2 / 4.4%


6. NET5 / 4.3%
7. Vero / 4.1%
8. RTL8 / 2.9%
9. RTL7 / 2.4%
10. RTL5 / 1.7%


11. FOXSp1 / 1.4%
12. Eurosp / 1.4%
13. Comedy / 0.9%
14. Ziggo / 0.9%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,3%
2. RTL Nederland 26,8%
3. Talpa TV 16,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen