Beste Zangers verslaat Dance Dance Dance


De kijkcijfers van zaterdag 1 september 2018 (SKO)

Het nieuwe seizoen van de muzikale tv-show Beste Zangers met presentator Jan Smit is zaterdagavond met mooie cijfers van start gegaan op NPO 1. Er keken direct na het Achtuurjournaal bijna 1,3 miljoen mensen (24 procent) naar het programma. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Beste Zangers versloeg daarmee het groot amusement op RTL 4. Dance Dance Dance zakt in van ruim 1,1 miljoen kijkers (22 procent) vorige week naar 931.000 kijkers (18 procent) deze week.

De herhaling van De Kwis, die na Beste Zangers te zien was, deed het met 737.000 kijkers (15 procent) iets minder goed.

De meeste mensen keken óf naar NPO 1 óf naar RTL 4. De andere zenders stelden teleur. De nummer drie op prime time was NPO 3. Die zender trok met Morden I Sandhamn 354.000 kijkers (7 procent).

De nummer vier op prime time was SBS 6 met 302.000 kijkers (6 procent) voor de film Central Intelligence.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Publieke Werken: 210.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Take Two: 203.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Gods of Egypt: 196.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 158.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Alles mag op zaterdag: 136.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Seeking Justice: 108.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (821.000), Half Acht Nieuws (747.000), EenVandaag (629.000), Verborgen Kustdorpen (500.000), RTL Boulevard (422.000) en Lachen om homevideo’s (364.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Studio Sport (637.000), Het zijn net mensen (534.000), Nieuwsuur (471.000), Hart van Nederland (461.000) en Van der Vorst ziet sterren (293.000) waren de vooravondtoppers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.432.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.400.000
03. Beste Zangers (NPO1) 1.270.000
04. Dance Dance Dance (RTL4) 931.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 821.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 747.000
07. De Kwis (NPO1) 737.000
08. Studio Sport (NPO1) 637.000
09. EenVandaag (NPO1) 629.000
10. Het zijn net mensen (RTL4) 534.000


11. Verborgen Kustdorpen (NPO1) 500.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 471.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 461.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 422.000
15. Lachen om home videos (SBS6) 364.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.4%
2. RTL4 / 14.5%
3. SBS6 / 7.3%
4. NPO3 / 5.1%
5. NPO2 / 4.2%


6. NET5 / 3.4%
7. Vero / 3.3%
8. RTL8 / 3.0%
9. Eurosp / 2.9%
10. FOXSp1 / 2.6%


11. RTL7 / 2.1%
12. RTL5 / 1.9%
13. FOXSp2 / 1.2%
14. Ziggo / 1.2%
15. TLC / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 30,7%
2. RTL Nederland 21,5%
3. SBS Groep 14,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen