NPO 3 scoort miljoen kijkers met Ik Weet Wie Je Bent


De kijkcijfers van zondag 26 augustus 2018 (SKO)

De nieuwe dramaserie Ik Weet Wie Je Bent met Daan Schuurmans en Gaite Jansen is zondagavond met mooie kijkcijfers van start gegaan. Er keken 985.000 mensen (17 procent) naar de première op NPO 3, een erg hoge score voor die zender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. NPO 3 en Nederlands drama blijft een goede combinatie. Deze serie treedt in de voetsporen van Vlucht HS13 en Penoza, series die ook te zien waren op de zondag van NPO 3.

Jochem de Jong, mediadirecteur van KRO-NCRV, zegt: “De KRO-NCRV heeft met spannende Nederlandse dramaseries als Penoza en Vlucht HS13 een stevige plek op de zondagavond op NPO 3. In die traditie zetten we deze lijn door met onze nieuwe veelbelovende serie Ik weet wie je bent.

Dankzij deze topscore was NPO 3 de nummer twee op prime time. Direct na de serie trok Ranking the Stars nog 402.000 kijkers (9 procent). Voorafgaand aan de serie scoorde de I Love The Zeroes Test 365.000 kijkers (7 procent).

NPO 1 was de grote winnaar op prime time. Tussen Kunst en Kitsch scoorde 1,5 miljoen kijkers (26 procent) en de Musical Sing-A-Long had er 1 miljoen (19 procent).

Het brons op prime time was voor RTL 4. Het Beste van Got Talent Worldwide moest genoegen nemen met 668.000 kijkers (12 procent).

SBS 6 volgt met 552.000 kijkers (10 procent) voor Paleis voor een Prikkie en 408.000 kijkers (7 procent) voor Marktplaats: Heel Holland Handelt, dat voorheen een vooravondprogramma was maar nu een wekelijkse show op prime time.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Zomergasten: 469.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Miss Congeniality 2: 288.000 kijkers,
  • 
Veronica scoorde met Iron Man 3: 230.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 213.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Over The Top: 176.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Lekker Slim: 63.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2 miljoen), Studio Sport (1 miljoen), Half Acht Nieuws (709.000) en RTL Boulevard (411.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (808.000), Studio Voetbal (715.000), Journaal Laat (643.000), Shownieuws (524.000), Ranking the Stars (402.000) en The Voice Senior (369.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.053.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.993.000
03. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.495.000
04. Musical sing-a-long (NPO1) 1.044.000
05. Studio Sport (NPO1) 1.003.000


06. Ik weet wie je bent (NPO3) 985.000
07. Autosport F1 GP GBR (Ziggo) 902.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 808.000
09. Studio Voetbal (NPO1) 715.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 709.000


11. Beste van Got Talent Worldwide (RTL4) 668.000
12. Journaal laat (NPO1) 643.000
13. Paleis voor een prikkie (SBS6) 552.000
14. Shownieuws (SBS6) 524.000
15. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 482.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.8%
2. RTL4 / 10.6%
3. SBS6 / 8.2%
4. NPO3 / 7.3%
5. NPO2 / 6.7%


6. NET5 / 4.7%
7. Vero / 4.3%
8. RTL8 / 3.5%
9. RTL7 / 2.4%
10. RTLZ / 1.5%


11. Comedy / 1.2%
12. FOXSp / 1.1%
13. RTL5 / 1.0%
14. Ziggo / 0.9%
15. FOX / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,8%
2. SBS Groep 17,8%
3. RTL Nederland 17,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA, Elmer van der Marel

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen