Ellen & Naomi leveren in tegenover WK Voetbal


De kijkcijfers van woensdag 20 juni 2018 (SKO)

Het SBS 6-duo Ellen Hoog en Naomi van As levert kijkers in tegenover het WK Voetbal. Hun programma 24 Uur Mandekking trok gisteren nog maar 334.000 kijkers (6 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ellen en Naomi begonnen hun programma heel aardig met 665.000 kijkers (15 procent), 553.000 kijkers (13 procent) en 551.000 kijkers (12 procent) voor de eerste drie afleveringen. Recht tegenover het veel bekeken WK Voetbal zien ze hun publiek afnemen.

Elke aflevering volgt het duo een andere bekende man. In de eerste vier afleveringen waren dat respectievelijk André Hazes jr, Johnny de Mol, Gerard Joling en Jandino Asporaat.

Het programma voorafgaand aan Ellen & Naomi, De Wereld Rond Met 80-Jarigen, verliest nóg meer kijkers. Vorige week keken er 651.000 kijkers (14 procent), deze week 239.000 (5 procent).

Al met al was SBS 6 de nummer vier op prime time. De grote winnaar was de WK-wedstrijd Iran – Spanje met 1,8 miljoen kijkers (35 procent) op NPO 1.

Het zilver was voor RTL 4. Die zender trok met Love is in the Air 613.000 kijkers (12 procent), waarna VI Oranje Blijft Thuis 597.000 kijkers (13 procent) scoorde.

NPO 2 bediende met de detective Inspector George Gently 598.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met The Librarian Curse of the Judas Chalice: 291.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met KVW Quiz: 192.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 192.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Because I Said So: 152.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Bourne Ultimatum: 149.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Player: 61.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Uruguay – Saoedie Arabië (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Studio Rusland (1 miljoen), Sportjournaal (993.000), Achtuurjournaal (934.000), GTST (776.000), RTL Boulevard (628.000) en Zesuurjournaal (581.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (947.000), Hart van Nederland (851.000), VI Oranje Blijft Thuis (597.000), Shownieuws (592.000) en Journaal Laat (562.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Voetbal WK IRN ESP (NPO1) 1.803.000
02. Voetbal WK URY SAU (NPO1) 1.073.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.021.000
04. Studio Rusland (NPO1) 1.019.000
05. Sportjournaal (NPO1) 993.000


06. Jinek (NPO1) 947.000
07. Journaal 20:00 (NPO2) 934.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 851.000
09. Voetbal WK PRT MAR (NPO1) 823.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 776.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 628.000
12. Love is in the air (RTL4) 613.000
13. Inspector George Gently (NPO2) 598.000
14. VI Oranje Blijft Thuis (RTL4) 597.000
15. Shownieuws (SBS6) 592.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.6%
2. RTL4 / 13.0%
3. NPO2 / 10.2%
4. SBS6 / 8.3%
5. RTL8 / 3.7%


6. RTL7 / 3.5%
7. Vero / 2.5%
8. NET5 / 2.5%
9. NPO3 / 2.3%
10. TLC / 1.3%


11. Discov / 1.1%
12. RTL5 / 1.0%
13. SBS9 / 0.8%
14. Comedy / 0.7%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 44,1%
2. RTL Nederland 21,2%
3. SBS Groep 14,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen