SBS 6 scoort met Ellen & Naomi, verslaat RTL 4


De kijkcijfers van woensdag 30 mei 2018 (SKO)

SBS 6 boekt succes met het nieuwe tv-duo Ellen Hoog en Naomi van As. Hun show Ellen & Naomi: 24 uur Mandekking is woensdagavond om half tien van start gegaan met 665.000 kijkers (15 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tijdens Ellen & Naomi was SBS 6 de tweede zender van Nederland, na NPO 1 (Hinterland scoorde 728.000 kijkers en 16 procent) maar vóór concurrent RTL 4 (Vamos Met De Familie Pos scoorde 470.000 kijkers en 10 procent).

Met bijna 15 procent marktaandeel scoren de dames fors boven het zendergemiddelde van SBS 6. Dat lag vorige week bijvoorbeeld op 9,5 procent.

In Ellen & Naomi: 24 uur Mandekking lopen de dames een etmaal mee met een bekende man. In de eerste aflevering was dat zendercollega André Hazes jr.

De winnaars om half negen waren DNA Onbekend met 941.000 kijkers (21 procent) op NPO 1, Love is in the air met 761.000 kijkers (16 procent) op RTL 4 en De wereld rond met 80-jarigen met 575.000 kijkers (12 procent) op SBS 6.

De nummer vier op prime time was NPO 2. Die zender trok 313.000 kijkers (7 procent) met Zembla.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Gravity: 274.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met The Blacklist: 193.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met De 5 Smaken van Joël: 189.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Teenage Mutant Ninja Turtles: 177.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met MasterChef Nederland: 104.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Hitch: 99.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (910.000), Zesuurjournaal (836.000), GTST (780.000), EenVandaag (758.000), RTL Boulevard (633.000), Editie NL (556.000), M (502.000) en Utopia (456.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (789.000), Pauw (766.000), Nieuwsuur (595.000), Shownieuws (547.000), Journaal Laat (516.000) en RTL Late Night (326.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.421.000
02. DNA Onbekend (NPO1) 941.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 910.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 836.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 789.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 780.000
07. Pauw (NPO1) 766.000
08. Love is in the air (RTL4) 761.000
09. EenVandaag (NPO1) 758.000
10. Hinterland (NPO1) 728.000


11. Ellen en Naomi 24 Uur Mandekking (SBS6) 665.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 633.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 595.000
14. De wereld rond met 80-jarigen (SSB6) 575.000
15. Editie NL (RTL4) 556.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.1%
2. RTL4 / 14.8%
3. SBS6 / 11.9%
4. NPO2 / 5.8%
5. Vero / 5.7%


6. NPO3 / 3.2%
7. RTL7 / 3.2%
8. RTL8 / 2.9%
9. NET5 / 2.4%
10. RTL5 / 2.2%


11. Discov / 1.6%
12. SBS9 / 1.5%
13. TLC / 1.5%
14. Eurosp / 1.3%
15. BBCFirst / 1.3%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,1%
2. RTL Nederland 23,1%
3. SBS Groep 21,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen