Nicolette trekt weinig bekijks met nieuwe Net5-show


De kijkcijfers van dinsdag 6 februari 2018 (SKO)

Ook Nicolette van Dams derde tv-programma bij haar nieuwe werkgever Net5 is geen grote publiekstrekker. Veel Liefs Uit Holland is dinsdagavond om half negen van start gegaan met slechts 213.000 kijkers (3,5 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Dam, die vorig jaar een tweejarig contract tekende bij Net5 na haar ontslag bij RTL 4, stelt teleur. Van de toptienzenders trokken tegelijkertijd alleen RTL 5 met Zon Zuipen Ziekenhuis en RTL 8 met een film minder bekijks.

Net5 spreekt zelf van een ‘voorzichtige start’ voor Veel Liefs Uit Holland met een marktaandeel van 4,4 procent in de doelgroep 20-54 jaar. In de doelgroep vrouwen 20-49 jaar was er een hoger marktaandeel van 6,6 procent. Een betere score in de doelgroep was er voor Grenzeloos Verliefd met 7,7 procent in 20-54 en 10,5 procent in vrouwen 20-34.

De eerste twee Net5-programma’s van Nicolette van Dam waren Kitchen Impossible en vtwonen: verbouwen of verhuizen. Beide titels nam ze over van collega-presentatoren. Veel Liefs Uit Holland is haar eerste ‘nieuwe’ programma.

Aansluitend trok Grenzeloos Verliefd, het favoriete programma van Eva Jinek, een publiek van 349.000 kijkers (7 procent) naar Net5.

NPO 1 was de grote winnaar op prime time dankzij Opsporing Verzocht en Opgelicht, beide goed voor 1,3 miljoen kijkers (21 en 23 procent aandeel).

Het zilver gaat naar RTL 4, dat met Uitstel van Executie 1 miljoen kijkers (16 procent) noteerde. Een Dubbeltje Op Zijn Kant bediende aansluitend 751.000 kijkers (13 procent).

NPO 3 en SBS 6 pakken een gedeelde derde plek met respectievelijk de tienermoedershow Vier Handen Op Een Buik (471.000 kijkers en 8 procent) en Nick & Simon: The Dream (471.000 kijkers en 8 procent). The Dream was tot dit seizoen een NPO 3-programma.

Om half tien trokken de zenders respectievelijk 300.000 kijkers (5 procent) met The Dateables en 368.000 kijkers (6 procent) met 5 Golden Rings.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Hercules: 449.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Brandpunt+: 376.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Never Say Never Again: 361.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grenzeloos Verliefd: 349.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Zon Zuipen Ziekenhuis: 176.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Gabby Douglas Story: 170.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (829.000), Editie NL (779.000) en Utopia (520.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (987.000), Jinek (862.000), Journaal Laat (659.000), Hart van Nederland (637.000), Shownieuws (503.000), Nieuwsuur (501.000) en RTL Late Night (436.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.179.000
02. Opgelicht (NPO1) 1.340.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.314.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.281.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.180.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.071.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.057.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.054.000
09. Uitstel van Executie (RTL4) 1.014.000
10. Jinek (NPO1) 862.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 829.000
12. Editie NL (RTL4) 779.000
13. Dubbeltje op zijn kant (RTL4) 751.000
14. Journaal Laat (NPO1) 659.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 637.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.8%
2. RTL4 / 15.5%
3. SBS6 / 8.0%
4. NPO2 / 6.0%
5. Vero / 5.2%


6. RTL7 / 5.0%
7. NPO3 / 4.0%
8. NET5 / 3.9%
9. RTL8 / 2.4%
10. RTL5 / 2.0%


11. BBCFirst / 1.4%
12. FS1E / 1.2%
13. Comedy / 0.9%
14. TLC / 0.8%
15. N.geog / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,8%
2. RTL Nederland 24,9%
3. SBS Groep 17,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen