Humberto voor het eerst in 2018 in top 25: plek 25


De kijkcijfers van donderdag 18 januari 2018 (SKO)

De slecht bekeken talkshow van Humberto Tan heeft donderdagavond voor het eerst in 2018 een plek veroverd in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. RTL Late Night eindigde op plek 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tegenwoordig wordt RTL Late Night zó slecht bekeken dat het van maandag tot en met woensdag vaak niet eens meer voorkomt in de top 25, zo ook in deze eerste uitzendweek van 2018. Gisteren zat de show er wél in.

RTL Late Night was hekkensluiter van het kijkcijferoverzicht met een score van 428.000 kijkers (11,6 procent) op RTL 4. Daarmee moest Tan zowel SBS 6, NPO 1 als NPO 2 voor laten gaan.

Ook op prime time bleef RTL 4 een beetje achter. Met 778.000 kijkers (13 procent) voor de film De Ontsnapping pakte de zender brons in dat tijdvak.

Het goud was voor NPO 1, dat met Floortje Naar Het Einde Van De Wereld 1,6 miljoen kijkers (27 procent) wist te amuseren. Daaraan voorafgaand zette Blue Planet 2 een score van 1,2 miljoen kijkers (20 procent) neer.

NPO 2 was met De Slimste Mens (1,6 miljoen kijkers en 25 procent) de grote winnaar om half negen en de nummer twee op prime time. Aansluitend kwam De Brug tot een score van 301.000 kijkers (5 procent).

Het brons was dus voor RTL 4 en vlak daarna volgt SBS 6. Undercover in Nederland kwam uit op 650.000 kijkers (11 procent). Daaraan voorafgaand had Moord of Zelfmoord er 484.000 (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Rambam 282.000 en met KVW: 352.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 283.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Criminal Minds: 270.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Paranoia: 214.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Last Samurai: 145.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Last Resort: 126.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), RTL Boulevard (999.000), Editie NL (765.000), Binnenstebuiten (629.000) en Utopia (583.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (1 miljoen), Over Mijn Lijk (947.000), Jinek (892.000), Shownieuws (646.000), Nieuwsuur (625.000) en RTL Late Night (428.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.506.000
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.575.000
03. Floortje naar het einde van (NPO1) 1.569.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.566.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.458.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.348.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.264.000
08. Blue Planet 2 (NPO1) 1.222.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.166.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 1.014.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 999.000
12. Over Mijn Lijk (NPO1) 947.000
13. Jinek (NPO1) 892.000
14. De Ontsnapping (RTL4) 778.000
15. Editie NL (RTL4) 765.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.2%
2. RTL4 / 16.0%
3. SBS6 / 9.9%
4. NPO2 / 9.4%
5. Vero / 3.5%


6. RTL8 / 3.5%
7. NPO3 / 3.2%
8. RTL7 / 3.0%
9. NET5 / 2.9%
10. RTL5 / 1.5%


11. TLC / 1.3%
12. Comedy / 0.9%
13. Discov / 0.9%
14. RTLZ / 0.7%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,8%
2. RTL Nederland 24,0%
3. SBS Groep 17,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen