Gordons Op Goed Geluk is kijkcijferhit op late zaterdag


De kijkcijfers van zaterdag 20 januari 2018 (SKO)

De revival van de datingshow Op Goed Geluk, ditmaal met Gordon als host, is zaterdagavond om half elf van start gegaan met een mooie 1,2 miljoen kijkers (23 procent) op RTL 4. Op dat late tijdstip was alleen NPO 1’s Studio Sport Eredivisie meer in trek met 1,3 miljoen kijkers (25 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De terugkeer van Op Goed Geluk is daarmee een groot succes voor RTL 4. Voor Gordon is het zijn volgende tv-hit na Gordon Gaat Trouwen.

Op Goed Geluk is onderdeel van de nieuwe zaterdagavond van RTL 4 met op prime time De TV Kantine van Carlo Boszhard en Irene Moors en Weet Ik Veel van Linda de Mol. Ook die programma’s waren succesvol met respectievelijk 1,5 miljoen kijkers (22 procent) en 1,6 miljoen kijkers (24 procent).

Alleen NPO 1 was op prime time meer in trek. Wie is de Mol zette een mooie 2,5 miljoen kijkers (36 procent) neer, waarna Ik Vertrek 1,5 miljoen kijkers (24 procent) wist te amuseren.

De nummer drie op prime time volgt op afstand: MolTalk op NPO 3 kwam uit op een mooie 818.000 kijkers (12 procent).

NPO 2 was de nummer vier op prime time met Victoria (518.000 kijkers en 7 procent) en Andere Tijden (467.000 kijkers en 7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Law & Order SVU: 271.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Pirates of the Caribbean 2: 216.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 198.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 125.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Pitch Black: 106.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Echt Waar: 79.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het AchtuurjournaaL (2,2 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (727.000), Eigen huis en tuin (605.000), Lachen om home video’s (505.000) en Blauw Bloed (439.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Op Goed Geluk (1,2 miljoen), Hart van Nederland (600.000), Studio Sport (583.000), Late RTL Nieuws (477.000) en Nieuwsuur (447.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en NPO 2 brons met 6 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.538.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.182.000
03. Weet ik veel (RTL4) 1.595.000
04. Ik Vertrek (NPO1) 1.540.000
05. TV Kantine (RTL4) 1.456.000


06. Kassa (NPO1) 1.380.000
07. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.264.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.211.000
09. Op Goed Geluk (RTL4) 1.189.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.099.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 1.037.000
12. MolTalk (NPO3) 818.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 727.000
14. Schaatsen WB (NPO1) 715.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 605.0000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.7%
2. RTL4 / 20.3%
3. NPO2 / 6.2%
4. SBS6 / 5.7%
5. NPO3 / 4.3%


6. NET5 / 3.9%
7. RTL8 / 2.7%
8. RTL7 / 2.2%
9. Vero / 1.9%
10. RTL5 / 1.7%


11. FS3E / 1.0%
12. FS1E / 1.0%
13. BBCFirst / 0.9%
14. Discov / 0.8%
15. SBS9 / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,2%
2. RTL Nederland 26,9%
3. SBS Groep 12,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen