SBS 6 bijna langs NPO 1 met Undercover in Nederland


De kijkcijfers van zondag 20 augustus 2017 (SKO)

Het nieuwe seizoen van Undercover in Nederland, dat dit najaar 12,5 jaar bestaat, is zondagavond van start gegaan met mooie cijfers. Er keken 761.000 mensen (14 procent) naar de uitzending op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Presentator Alberto Stegeman bezorgde SBS 6 zilver op prime time. Gelijktijdig wist alleen de NPO 1-detective Hinterland meer kijkers te bekoren. Daar keken net iets meer mensen naar, namelijk 828.000 (15 procent).

De winnaar op prime time was Tussen Kunst & Kitsch, dat voorafgaand aan Hinterland 1,5 miljoen kijkers (26 procent) scoorde.

SBS 6 wist tegenover dat programma 547.000 kijkers (9 procent) te scoren met De Alarmcentrale. Dat is geen verkeerde score voor die zender.

RTL 4 bleef achter en moest genoegen nemen met brons op prime time. De All You Need Is Love-herhaling trok 579.000 kijkers (10 procent). Professor Nicolai en Dr. Beckand trok daarna 406.000 kijkers (8 procent).

Daarna was Zomergasten het meest in trek. De avondvullende uitzending op NPO 2 was goed voor een score van 505.000 kijkers (10 procent).

Vlak dáárna volgt NPO 3 met de EK Hockey-dameswedstrijd België – Nederland, goed voor 465.000 kijkers (8 procent) op NPO 3.

De vijf andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Living Daylights: 337.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 262.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Man in the Iron Maak: 231.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hawaii Five-O: 224.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Lekker Slim: 183.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2 miljoen), Studio Sport (743.000), Half Acht Nieuws (521.000) en De Grote Verbouwing (318.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (859.000), Shownieuws (745.000), Studio Voetbal (538.000), Journaal Laat (349.000) en Gieren Met Goor (294.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 11 procent en RTL 4 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.372.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.985.000
03. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.476.000
04. Hart van Nederland (SBS6) 859.000
05. Hinterland (NPO1) 828.000


06. Undercover in Nederland (SBS6) 761.000
07. Shownieuws (SBS6) 745.000
08. Studio Sport (NPO1) 743.000
09. All you need is love (RTL4) 579.000
10. De Alarmcentrale (SBS6) 547.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 538.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 521.000
13. Zomergasten (NPO2) 505.000
14. Hockey EK BLD NLD Dames (NPO3) 465.000
15. Ajax – Groningen (FS1E) 450.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.8%
2. SBS6 / 10.7%
3. RTL4 / 7.7%
4. NPO2 / 7.2%
5. NPO3 / 5.3%


6. RTL7 / 4.4%
7. Vero / 4.2%
8. NET5 / 3.7%
9. RTL8 / 3.3%
10. RTL5 / 2.2%


11. FS1E / 1.3%
12. SBS9 / 1.2%
13. RTLZ / 1.2%
14. TLC / 1.1%
15. Ziggo / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,3%
2. SBS Groep 19,8%
3. RTL Nederland 17,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: SBS/Elvin

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen