NPO 1 pakt goud met Beste Zangers en Avondetappe
De kijkcijfers van zaterdag 1 juli 2017 (SKO)
De muzikale NPO 1-show Beste Zangers blijft dé favoriet van de kijker op zaterdagavond prime time. De aflevering van Tommie Christiaan hield gisteren ruim 1,2 miljoen kijkers (26 procent) aan de buis gekluisterd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting kijkOnderzoek. Direct na Beste Zangers was de seizoenspremière van de wielertalkshow De Avondetappe te zien. Het programma, dit jaar voor het eerst op prime time, was met 902.000 kijkers (18 procent) ook in trek bij de kijker thuis.
RTL 7 begon vrijdag al met zijn wielertalkshow. De première trok toen 233.000 kijkers (5 procent). Zaterdag keken er 169.000 kijkers (4 procent).
Tussen 15.00 en 19.30 uur trok het eerste verslag van de Tour de France 2017 een mooie 907.000 kijkers (38 procent) naar NPO 1.
RTL 4 was zaterdag de tweede zender. Op prime time waren Wie Ben Ik en De Jongens tegen de Meisjes te zien, goed voor respectievelijk 785.000 kijkers (16 procent) en 1 miljoen kijkers (20 procent).
SBS 6 was de nummer drie op prime time, maar volgt op afstand. De film Despicable Me 2 was goed voor 469.000 kijkers (10 procent).
Zusterzender Net5 kwam uit op de vierde plek op prime time, dankzij de series Rizzoli and Isles (275.000 kijkers en 6 procent) en Dr. Bull (260.000 kijkers en 5 procent).
NPO 2 scoorde slechts 110.000 kijkers (3 procent) met de herdenking van het slavernijverleden en 242.000 kijkers (5 procent) met de documentaire Sporen van Suiker.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), de Tour de France (907.000), Half Acht Nieuws (865.000), EenVandaag (735.000), Zesuurjournaal (480.000), Lachen Om Home Video’s (479.000), RTL Woonmagazine (478.000) en De 20 Grappigste Grapjassen (392.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (953.000), Shownieuws (881.000), Beste Kijkers (612.000), Studio Sport (612.000), Falco (598.000), Nieuwsuur (573.000) en De Wereld Rond Met 80-Jarigen (419.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 13 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.658.000 02. Beste Zangers (NPO1) 1.239.000 03. Wie Ben Ik (RTL4) 1.030.000 04. Hart van Nederland (SBS6) 953.000 05. Tour de France (NPO1) 907.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 23.2% 2. RTL4 / 14.5% 3. SBS6 / 12.5% 4. NPO2 / 5.3% 5. NET5 / 4.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 30,2% 2. SBS Groep 22,1% 3. RTL Nederland 20,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |