Caitlyn Jenner geeft Jensen USA kijkcijferboost


De kijkcijfers van donderdag 22 juni 2017 (SKO)

Het interview van Robert Jensen met ’s werelds beroemdste transgender Caitlyn Jenner trok donderdagavond 322.000 kijkers (6 procent) naar de seizoensfinale van zijn RTL 5-programma Jensen USA. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste tot en met de vijfde aflevering van Jensen USA trokken 340.000 kijkers (6 procent), 287.000 kijkers (6 procent), 163.000 kijkers (3 procent), 194.000 kijkers (4 procent) en 219.000 kijkers (4 procent) naar de zender.

Jensen USA was geen doorslaand succes, maar na Jensen Kiest Voor Amerika lijkt de presentator wel weer een voet tussen de deur te hebben bij RTL. Hij heeft laten weten graag weer op tv te willen met zijn beroemde talkshow.

Jensen USA stond de afgelopen weken geprogrammeerd na het veelbesproken Adam Zit Eva VIPS. Daar keken ditmaal 371.000 kijkers (7 procent) naar.

NPO 1 was de winnaar op prime time met Ik Vertrek, dat bijna 1,2 miljoen kijkers (23 procent) trok. Op donderdag half tien blijft de zender dramatisch inzakken met The Secret Life Of 6-Year Olds, ditmaal goed voor slechts 388.000 kijkers (8 procent).

RTL 4 heeft op deze uitzendavond te maken met hetzelfde probleem. Hotter Than My Daughter scoorde om half negen aardig met 737.000 kijkers (14 procent), maar Beste Kijkers stelde om half tien teleur met 561.000 kijkers (11 procent).

SBS 6 springt in het half-tien-gat met De Wereld Rond Met 80-Jarigen, waarmee het opnieuw de winnaar van het tijdslot is. Deze week keken er 616.000 kijkers (12 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Zullen We Een Spelletje Doen met 485.000 kijkers (10 procent) op SBS 6, de Confederations Cup-wedstrijd Duitsland – Chili met 448.000 kijkers (9 procent) op NPO 3 en A Touch of Frost met 421.000 kijkers (8 procent) op RTL 8.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), GTST (988.000), Zesuurjournaal (915.000), EenVandaag (890.000), RTL Boulevard (753.000), Droomhuis Gezocht (644.000), Editie NL (583.000) en Utopia (491.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (806.000), Jinek (795.000), Nieuwsuur (649.000), Shownieuws (631.000), RTL Late Night (577.000), het late RTL Nieuws (526.000), het late NOS Journaal (430.000) en Lekker Laat (393.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.725.000
02. Ik Vertrek (NPO1) 1.173.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.056.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 988.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 915.000


06. EenVandaag (NPO1) 890.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 806.000
08. Jinek (NPO1) 795.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 753.000
10. Hotter than my daughter (RTL4) 737.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 649.000
12. Droomhuis gezocht (NPO1) 644.000
13. Shownieuws (SBS6) 631.000
14. De wereld rond met 80-jarigen (SBS6) 616.000
15. Editie NL (RTL4) 583.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.2%
2. RTL4 / 16.3%
3. SBS6 / 10.7%
4. NPO2 / 6.2%
5. NPO3 / 5.8%


6. RTL8 / 4.8%
7. NET5 / 4.5%
8. RTL7 / 4.5%
9. Vero / 4.2%
10. RTL5 / 4.0%


11. Comedy / 1.3%
12. TLC / 1.1%
13. SBS9 / 1.0%
14. RTLZ / 0.9%
15. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,2%
2. RTL Nederland 29,6%
3. SBS Groep 20,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen