Anita Meyer grote winnaar op prime time


De kijkcijfers van zaterdag 24 juni 2017 (SKO)

Why Tell My Why-grootheid Anita Meyer was zaterdagavond de grote winnaar op prime time. Haar aflevering van De Beste Zangers van Nederland hield bijna 1,3 miljoen kijkers (26 procent) aan de buis gekluisterd op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het was een bijzondere aflevering van De Beste Zangers van Nederland, omdat niemand een hysterische huilbui kreeg. Twee weken geleden had zangeres Maan zelfs een minutenlange huilbui in de tv-show van Jan Smit.

Aansluitend wist De Kleine Lettertjes, het programma van Jörgen Raymann, 754.000 kijkers (15 procent) te bekoren. Hij verloor opnieuw een hoop kijkers van de lead-in.

RTL 4, de nummer twee op prime time, noteerde met De Jongens tegen de Meisjes 899.000 kijkers (19 procent). Aansluitend kwam Wie Ben Ik uit op bijna 1,1 miljoen kijkers (21 procent).

Dankzij Mr. Bean was SBS 6 de nummer drie op prime time. De film Mr. Bean’s Holiday was goed voor een score van 466.000 kijkers (9 procent).

SBS 6 bleef NPO 2 maar nét voor. Dat station wist met Grantchester een publiek van 442.000 kijkers (9 procent) te vermaken.

Net5 was de nummer vijf op prime time: Dr. Bull kwam uit op 214.000 kijkers (4 procent). Alle andere top-tienzenders trokken minder bekijks. Vooral NPO 3 (Unreal: 55.000 kijkers) en RTL 5 (Foute Vrienden USA: 26.000 kijkers) deden het erg slecht.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half Acht Nieuws (990.000), Zesuurjournaal (901.000), EenVandaag (822.000), RTL Woonmagazine (584.000), Wereldse Hotels (564.000), Koningspaar in Italië en Vaticaanstad (518.000) en Lachen Om Home Video’s (477.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (979.000), Shownieuws (782.000), Nieuwsuur (713.000), Beste Kijkers (627.000), Stadsmormels (547.000), Komt Een Man Bij De Dokter (490.000) en Falco (418.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.556.000
02. Beste Zangers van Nederland (NPO1) 1.270.000
03. Wie Ben Ik (RTL4) 1.082.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 990.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 979.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 901.000
07. Jongens tegen de meisjes (RTL4) 899.000
08. EenVandaag (NPO1) 822.000
09. Shownieuws (SBS6) 782.000
10. De Kleine Lettertjes (NPO1) 754.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 713.000
12. Beste Kijkers (RTL4) 627.000
13. RTL Woonmagazine (RTL4) 584.000
14. Wereldse hotels (NPO1) 564.000
15. Stadsmormels (NPO1) 547.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 18.6%
2. RTL4 / 16.0%
3. SBS6 / 11.8%
4. NPO2 / 8.4%
5. NET5 / 4.2%


6. Vero / 3.8%
7. RTL7 / 3.0%
8. NPO3 / 2.9%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 1.9%


11. SBS9 / 1.1%
12. BBCFirst / 1.1%
13. N.geog / 1.1%
14. Spike / 1.0%
15. TLC / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,9%
2. RTL Nederland 23,2%
3. SBS Groep 20,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen