MolTalk eenmalig terug op NPO 1: cijfers door het dak


De kijkcijfers van zaterdag 25 februari 2017 (SKO)

De eenmalige terugkeer van MolTalk op NPO 1, vanwege het schaatsen op NPO 3, was zaterdagavond een succes. Na de door 2,2 miljoen mensen (32 procent) bekeken halve finale van Wie is de Mol, wist de nabeschouwing 1,6 miljoen kijkers (23 procent) te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is veruit de meest bekeken aflevering van MolTalk ooit: vorig jaar, toen de nabeschouwing wél vast op NPO 1 werd uitgezonden, keken er op het hoogtepunt 1,2 miljoen kijkers.

De topscore van MolTalk maakt ook pijnlijk duidelijk dat het een fout is geweest van de NPO om MolTalk naar NPO 3 te verhuizen om plaats te maken voor de nieuwe Paul de Leeuw-show Wie Steelt Mijn Show.

Het programma van De Leeuw is voor NPO 1-begrippen een grote flop. Zo keken er vorige week, ondanks Wie is de Mol als lead-in, slechts 744.000 kijkers (12 procent). MolTalk op 3 trok meer kijkers.

Ditmaal was Wie Steelt Mijn Show? pas ná MolTalk te zien, dus om 21.45 uur. Met 637.000 kijkers (11 procent) noteerde De Leeuw zijn minst bekeken aflevering tot nu toe.

Het schaatsen op NPO 3 wist op prime time 695.000 kijkers (10 procent) te bekoren, goed voor brons op prime time.

Het zilver op prime time was voor RTL 4: het station trok met Weet Ik Veel én met All You Need Is Love ruim 1,5 miljoen kijkers (22 en 26 procent).

NPO 2 was de nummer vier op prime time: Victoria opende het primetimeblok met 553.000 kijkers (8 procent), Andere Tijden scoorde aansluitend 474.000 kijkers (7 procent) en Nieuwsuur sloot de avond af met 576.000 kijkers (10 procent).

Familiezender SBS 6 moest genoegen nemen met 344.000 kijkers (5 procent) voor een animatiefilm.

RTL 5 en Net5 trokken zo’n 250.000 kijkers met import, Veronica en RTL 8 zaten rond de 200.000 kijkers met import en RTL 7 zette ruim 100.000 kijkers neer met een Bondfilm.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (983.000), Half Acht Nieuws (929.000), EenVandaag (888.000), RTL Woonmagazine (788.000), Eigen huis en tuin (747.000), Lachen Om Home Video’s (606.000) en Blauw Bloed (486.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Schaatsen WK Sprint (739.000), Studio Sport (494.000) en Hart van Nederland (405.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en NPO 3 brons met 9 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.238.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.893.000
03. MolTalk (NPO1) 1.568.000
04. All you need is love (RTL4) 1.526.000
05. Weet Ik Veel (RTL4) 1.508.000


06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.254.000
07. Kassa (NPO1) 1.196.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 983.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 929.000
10. EenVandaag (NPO1) 888.000


11. RTL Woonmagazine (RTL4) 788.000
12. Eigen huis en tuin (RTL4) 747.000
13. Schaatsen WK Sprint (NPO3) 739.000
14. Schaatsen WK Sprint 500m H (NPO3) 695.000
15. Wie steelt mijn show (NPO1) 637.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.6%
2. RTL4 / 19.5%
3. NPO3 / 9.0%
4. SBS6 / 7.3%
5. NPO2 / 6.3%


6. NET5 / 3.5%
7. Vero / 3.0%
8. RTL8 / 3.0%
9. RTL5 / 3.0%
10. RTL7 / 1.9%


11. FOXEre3 / 1.1%
12. FOXEre1 / 0.9%
13. SBS9 / 0.8%
14. RTLZ / 0.7%
15. TLC / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,9%
2. RTL Nederland 27,4%
3. SBS Groep 14,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VARA

33 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rick
februari 27, 2017 13:46

Zonde van ons belastinggeld, laat Paul de Leeuw svp weg op zaterdagavond.
Vreselijke irritante man, vind zichzelf erg leuk. Weg ermee !!!

Gast
koos
februari 27, 2017 12:58

Ik heb medelijden met het klapvee in de zaal Luxor in Rotterdam.
Die zitten te lachen om niks en klappen als een medewerker van Paul in de zaal met een krant het klappen aanmoedigd.

Inderdaad Paul, om jou wordt niet meer echt gelachen. Ga iets anders doen dan ons belasting geld opeten.

Gast
arie
februari 27, 2017 12:55

Wie is eigenlijk die mevrouw met dat rare haar ?
Zij lijkt op een rare vogel die in het oerwoud uit het nest gevallen is!
Wat zij zegt en stelt hoor ik n.l. niet eens.

Zij kijkt zo zo van: ” ik weet wel dat jullie mijn haar fout vinden, maar het behoort tot mijn ego, dan herkennen jullie mij als ik op TV ben en dat vind ik belangrijk hoor, dat ik op TV ben “.

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers. Zij is er een van.

Gast
Anoniem
februari 27, 2017 05:43

Zeker een vreemde keuze!

Gast
Laurens
februari 26, 2017 23:35

@ J;
Vreemde keuze, aangezien Nieuwe Buren dezelfde kant lijkt op te gaan als Zwarte Tulp!

Gast
gtstfites
februari 26, 2017 23:05

Niuwe buren is fokkin dom!!

Gast
J
februari 26, 2017 22:19
Gast
aammehoela
februari 26, 2017 22:10

Opvallend lage cijfers voor het schaatsen, zal vandaag ook wel zo zijn. Hooguit zullen de 1000 meters wel beter scoren omdat BZV en Floortje dan klaar zijn. Bovendien lijken we een Nederlandse wereldkampioen te krijgen.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 20:48

@18:35 Inderdaad belachelijk dat Moltalk op de helft ineens stopte.
NPO1 moet op zaterdagavond veel grootser uitpakken en pas rond 24.00u de zaterdagavond uitzending van Studio Sport doen.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 20:46

@Fred Dat is een beetje het probleem van Wie Steelt mijn show. Het is een beetje Mooi! weer de Leeuw. Het is het gewoon net niet. Paul de Leeuw kan zeker nog op de zaterdagavond maar het format van Wie steelt mijn show klopt gewoon niet. Het lijkt te veel op wat Paul in het verleden al heeft gedaan op de zaterdagavond en de vergelijking met een talentenjacht is te snel gemaakt. Dat zijn mensen (buiten de RTL4 kijkertjes) een beetje zat. Paul moet doorgaan met De Kwis en aan het einde van het jaar 4x op zaterdag, 1x met Sinterklaas en 1x op oudejaarsavond (met aftherparty na de klok en vuurwerk) De Kadoshow gaan doen. In de zomer vanaf diverse buiten locaties terug komen met Mooi! weer de Leeuw op zaterdagavond.

Gast
Fred
februari 26, 2017 20:25

Reactie op Anonymous. Is NIET sarcastisch bedoelt Paul de Leeuw was gewoon weer ouderwets goed punt!

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 19:37

@14:54 De meete studenten zijn helemaal niet zo slim hoor.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 18:47

@ Fred 17:01 haha, ik houd van je sarcasme met je: Paul de Leeuw was weer geweldig.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 18:35

Programma van Paul zou eerst om 22.10 komen, beetje vreemd dat Mol talk was ingekort.

Gast
Fred
februari 26, 2017 17:01

Paul de Leeuw was weer geweldig! Snap niet dat dit niet aanslaat het is ook een beetje Mooi weer de leeuw. Kop op Paul je bent niets minder dan die orginele RTL4 zooi.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 16:09

@Anonymous
zondag 26 februari 2017 om 14:54: ben ik het dus niet mee eens. Vorige seizoen waren veel beter te behappen qua vragen. Deze zijn wel erg ver gezocht vaak. Moet echt verbeteren volgend seizoen, als dat er nog komt tenminste…

Gast
Chiel
februari 26, 2017 15:54

Vorige week keken er incl. herhaling 1.1 miljoen kijkers naar Paul. Zeker niet zoveel als 5 jaar geleden, maar lijkt me meer dan prima. Leuke show is het inmiddels geworden!

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 15:38

SBS is echt geen derde zender meer. RTL4 hoeft zich geen zorgen te maken. NPO is naturlijk 1 maar RTL4 is commercieel gewoon nog steeds 1.

Gast
rrrr
februari 26, 2017 15:37

Paul is definitief mislukt. Wat een blamage dergelijke cijfers. Nu nooit meer een primtime show met hem maken VARA!!!!!!!!!!! Frans Klein!! Kijk gewoon naar de cijfers. Het is klaar en over. En volgende week gewoon mol-talk op1.

Gast
SOS
februari 26, 2017 15:18

Dei cijfers van SBS6 zijn werkelijk dramatisch, dat daar nog adverteerders op af komen zeg.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 14:54

Weet ik veel is juist een middenweg. Daarom ook geen reet aan. Ik vind het simpel en de studenten niet al te nozel.

Gast
Henk
februari 26, 2017 14:53

7 weken lang Puur Geluk op herhaling zaterdag 23.00 uur.. steevast tussen de 600.000-700.000 kijkers. laatste herhaling vervangen door herhaling Nieuwe Buren 2: kleine 250.000 kijkers. ZONDE

Gast
Ron
februari 26, 2017 14:25

Het begint zich toch wel een Mol af te tekenen. Het zal gaan tussen Diederik en Jochem en Sanne…Al is Diederik een beetje te opvallend aan het mollen dat hij het bijna niet kan zijn…

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 14:22

Weet Ik Veel was weer geen doorkomen aan bij die vragen. Ze hebben blijkbaar vanaf dit seizoen een stagiare van De Slimste Mens aangetrokken om de vragen te bedenken zeker. Totaal niet gericht op de gemiddelde RTL kijker maar meer op de student die in het publiek mee mag doen.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 13:55

Ben geen WIDM kijker maar mocht dat zo zijn dan zou ik de Moltalk ook zo door willen kijken. Ik baal ervan dat voor het schaatsen alles moet wijken. Gooi dat ook maar op de CO zijn we daar ook vanaf.

Gast
rob
februari 26, 2017 13:44

ook geen reclame tussen WIDM en MT dus dat kijkt lekker door. Om dan vervolgens 2 minuten langer op internet door te gaan was ook niet nodig voor moltalk

Gast
Bart M.
februari 26, 2017 13:24

Duidelijk is dat de VARA maar niet afscheid kan nemen van de gast die zijn beste prestaties reeds tientallen jaren geleden kon leveren.

Gast
Paut Pielusma
februari 26, 2017 13:21

De show van Paul mag me gestolen worden, oubollig en geweven op vergane glorie.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 13:15

Floortje N H Einde V D Wereld: uitgesteld kijken: 3.270.000 (!)

Gast
huh?
februari 26, 2017 13:13

Cijfers van SBS6 zijn echt beschamend, waarom hoor je daar niemand over?

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 13:12

The Band Herhaling scoorde 21.000 kijkers. 0,4% madl.
Fox had natuurlijk meer gehoopt.

The Band in Vlaanderen bij VTM scoorde ook niet zo hoog met de eerste aflevering: 540.000 kijkers.

Gast
Anoniem
februari 26, 2017 13:08

Dus.. Gewoon zo laten staan

Gast
Walter
februari 26, 2017 13:07

Genoten van Nieuwe Buren.
RTL 4 natuurlijk 2de….
Veronica doet het beter!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen