SBS 6 ook met Komt Een Man Bij De Dokter langs RTL 4


De kijkcijfers van maandag 28 november 2016 (SKO)

Met Dokter Tinus was SBS 6 zijn grote concurrent RTL 4 maandenlang de baas op maandagavond prime time, maar ook opvolger Komt Een Man Bij De Dokter slaagt daar nu in. Bij de seizoenspremière vorige week lukte dat nog niet, nu lukt het nipt. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. SBS 6 pakte met Komt Een Man Bij De Dokter zilver om half negen: er keken 751.000 kijkers (12 procent). De Johnny de Mol-show De Reis Van Je Leven op RTL 4 trok 750.000 kijkers (12 procent).

Het zilver op maandagavond om half tien bleef vorige week wél gewoon in handen van SBS 6, en ook deze week. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak blijft een grote publiekstrekker met ditmaal ruim 1 miljoen kijkers (16 procent). RTL 4 scoorde met Het Perfecte Plaatje 841.000 kijkers (14 procent).

De RTL 4-maandag was jarenlang CSI-avond, maar die avond raakte uit de gratie. Het is de zender sindsdien niet gelukt om een hitprogrammering neer te zetten op deze avond. Samen met de zondagavond is het nu de minst sterke avond van de zender. Voor SBS 6 gelden de zondagavond en maandagavond juist als de sterkste avonden.

NPO 1 blijft echter oppermachtig. Radar was goed voor 2 miljoen kijkers (30 procent) en Spoorloos had er aansluitend 1,8 miljoen (29 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 700.000 kijkers (12 procent) op NPO 2 en Voetbal Inside met 645.000 kijkers (10 procent) op RTL 7.

NPO 3 trok met het inhoudsloze amusementsprogramma Beste Vrienden 220.000 kijkers (3 procent), RTL 5 en RTL 8 scoorden zo’n 200.000 kijkers met buitenlands product en Net5 en Veronica scoorden rond de 300.000 kijkers met buitenlandse series en films.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,6 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), RTL Boulevard (996.000), Editie NL (851.000), Met Het Mes Op Tafel (641.000) en Masterchef Australië (587.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (1,1 miljoen), Schuldig (861.000), Pauw (776.000), Shownieuws (714.000) en RTL Late Night (596.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.114.000
02. Radar (NPO1) 1.981.000
03. Spoorloos (NPO1) 1.837.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.555.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.274.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.270.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.166.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.147.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 1.116.000
10. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 1.025.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 996.000
12. Schuldig (NPO1) 861.000
13. Editie NL (RTL4) 851.000
14. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 841.000
15. Pauw (NPO1) 776.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.0%
2. RTL4 / 15.7%
3. SBS6 / 12.3%
4. NPO2 / 6.4%
5. RTL7 / 5.9%


6. Vero / 4.0%
7. NET5 / 3.9%
8. NPO3 / 3.7%
9. RTL8 / 2.9%
10. RTL5 / 2.4%


11. Comedy / 1.4%
12. Discov / 1.3%
13. FOX / 1.1%
14. N.geog / 0.8%
15. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,1%
2. RTL Nederland 26,9%
3. SBS Groep 20,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen