Nederland – Frankrijk aan kop: 2,7 miljoen kijkers
De kijkcijfers van maandag 10 oktober 2016 (SKO)
De WK-kwalificatiewedstrijd Nederland – Frankrijk, die met 0-1 verloren werd door Oranje, was maandagavond veruit de meest bekeken uitzending op televisie. Er keken 2,7 miljoen mensen naar de registratie op NPO 3, goed voor 41 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ondanks de torenhoge kijkcijfers van het voetbal, hield NPO 1 goed stand. Vooral Radar van Antoinette Hertsenberg presteerde goed met 1,4 miljoen kijkers en 21 procent marktaandeel.
Spoorloos trok aansluitend 1,2 miljoen kijkers (18 procent), goed voor brons op prime time.
SBS 6 was de nummer drie op prime time met Dokter Tinus, dat 943.000 kijkers (14 procent) scoorde. De Irene Moors-show Over Smaak Valt Te Twisten trok aansluitend slechts 252.000 kijkers (4 procent), een laagterecord.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Family Island met 459.000 kijkers (7 procent) op RTL 4 en Nooit Meer Naar Huis met 411.000 kijkers (6 procent) op RTL 4.
De meest bekeken prime time-uitzendingen op de kleinere RTL- en SBS-zenders waren Person of Interest met 236.000 kijkers (4 procent) op Net5 en CSI: Cyber met 185.000 kijkers (3 procent) op RTL 5.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Zesuurjournaal (985.000), RTL Boulevard (895.000) en Editie NL (798.000) waren de vooravondtoppers.
Get The F*ck Out Of My House op RTL 5 noteerde 141.000 kijkers (3 procent) en SBS 6 blijft stabiel met de combinatie Utopia (570.000 en 11 procent) en Rad van Fortuin (428.000 en 7 procent).
Op de late avond waren de voetbalnabeschouwing (1,1 miljoen), Hart van Nederland (836.000), Anita Wordt Opgenomen (682.000), Shownieuws (647.000), Pauw (635.000) en RTL Late Night (624.000) het meest in trek.
NPO 3 marktleider
NPO 3 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakt zilver met 22 procent en RTL 4 brons met 13 procent.
Top 15 01. Nederland – Frankrijk (NPO3) 2.697.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.263.000 03. Radar (NPO1) 1.409.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.401.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.176.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO3 / 23.0% 2. NPO1 / 21.5% 3. RTL4 / 12.9% 4. SBS6 / 9.5% 5. NPO2 / 4.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 49,1% 2. RTL Nederland 19,6% 3. SBS Groep 15,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: NOS