Magere start Carlo’s TV Café: 10 procent marktaandeel


De kijkcijfers van zondag 16 oktober 2016 (SKO)

Het tweede seizoen van Carlo’s TV Café is zondagmiddag met magere kijkcijfers van start gegaan. Het Carlo Boszhard-programma trok slechts 10,4 procent van alle kijkers tussen 17.30 en 19.20 uur, terwijl het avondgemiddelde op bijna 18 procent lag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het kijkersaantal dat bij dit marktaandeel hoort is 377.000, nét genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25. Concurrent Show XL trok gelijktijdig 215.000 kijkers (7 procent) naar SBS 6.

Direct na Carlo’s TV Café trok RTL 4 een magere 702.000 kijkers (13 procent) met het Half Acht Nieuws. SBS 6 zat RTL 4 ook daar op de hielen met vtwonen (574.000 en 10 procent).

Op prime time deed RTL 4 het een stuk beter: Miljoenenjacht kwam uit op 2 miljoen kijkers (28 procent), waarna CMC er 1,2 miljoen (20 procent) noteerde.

Alleen NPO 1 deed het nóg beter met de combinatie Heel Holland Bakt (2,4 miljoen en 32 procent) en TV Show (1,5 miljoen en 22 procent).

SBS 6 scoorde magertjes met Wegmisbruikers (484.000 kijkers en 6 procent), maar scoorde prima met Undercover in Nederland: 822.000 kijkers (13 procent).

Verder deed vooral NPO 3 het goed met Vlucht HS13 (669.000 en 9 procent), Toren C (619.000 en 9 procent), Hoe Het Zo Kwam Dat De Ramenlapper Hoogtevrees Kreeg (340.000 en 6 procent) en Zondag Met Lubach (485.000 en 12 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 508.000 kijkers (9 procent) op NPO 2, The Expendables 3 met 418.000 kijkers (6 procent) op RTL 7 en Droomland Amerika met 376.000 kijkers (5 procent) op NPO 2.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport (860.000), Half Acht Nieuws (702.000), vtwonen (574.000), ADO Den Haag – Ajax (457.000) en 3 op reis (438.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond werden Hart van Nederland (1,2 miljoen), Shownieuws (788.000), Studio voetbal (764.000), Zondag Met Lubach (485.000) en De Monitor (366.000) het meest bekeken.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.474.000
02. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.420.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.133.000
04. Miljoenenjacht (RTL4) 1.999.000
05. TV Show (NPO1) 1.507.000


06. CMC (RTL4) 1.220.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.173.000
08. Studio Sport (NPO1) 860.000
09. Undercover in Nederland (SBS6) 822.000
10. Shownieuws (SBS6) 788.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 764.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 702.000
13. Vlucht HS13 (NPO3) 669.000
14. Toren C (NPO3) 619.000
15. vtwonen (SBS6) 574.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.0%
2. RTL4 / 17.7%
3. SBS6 / 10.5%
4. NPO3 / 6.3%
5. RTL7 / 4.8%


6. NPO2 / 4.7%
7. Vero / 3.8%
8. NET5 / 3.3%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.0%


11. FOXEre1 / 1.5%
12. N.geog / 0.7%
13. SBS9 / 0.7%
14. Discov / 0.7%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,0%
2. RTL Nederland 27,0%
3. SBS Groep 18,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen