Magere start Carlo’s TV Café: 10 procent marktaandeel

Geplaatst op Mon 17 Oct 2016 om 8:56


De kijkcijfers van zondag 16 oktober 2016 (SKO)

Het tweede seizoen van Carlo’s TV Café is zondagmiddag met magere kijkcijfers van start gegaan. Het Carlo Boszhard-programma trok slechts 10,4 procent van alle kijkers tussen 17.30 en 19.20 uur, terwijl het avondgemiddelde op bijna 18 procent lag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het kijkersaantal dat bij dit marktaandeel hoort is 377.000, nét genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25. Concurrent Show XL trok gelijktijdig 215.000 kijkers (7 procent) naar SBS 6.

Direct na Carlo’s TV Café trok RTL 4 een magere 702.000 kijkers (13 procent) met het Half Acht Nieuws. SBS 6 zat RTL 4 ook daar op de hielen met vtwonen (574.000 en 10 procent).

Op prime time deed RTL 4 het een stuk beter: Miljoenenjacht kwam uit op 2 miljoen kijkers (28 procent), waarna CMC er 1,2 miljoen (20 procent) noteerde.

Alleen NPO 1 deed het nóg beter met de combinatie Heel Holland Bakt (2,4 miljoen en 32 procent) en TV Show (1,5 miljoen en 22 procent).

SBS 6 scoorde magertjes met Wegmisbruikers (484.000 kijkers en 6 procent), maar scoorde prima met Undercover in Nederland: 822.000 kijkers (13 procent).

Verder deed vooral NPO 3 het goed met Vlucht HS13 (669.000 en 9 procent), Toren C (619.000 en 9 procent), Hoe Het Zo Kwam Dat De Ramenlapper Hoogtevrees Kreeg (340.000 en 6 procent) en Zondag Met Lubach (485.000 en 12 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 508.000 kijkers (9 procent) op NPO 2, The Expendables 3 met 418.000 kijkers (6 procent) op RTL 7 en Droomland Amerika met 376.000 kijkers (5 procent) op NPO 2.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport (860.000), Half Acht Nieuws (702.000), vtwonen (574.000), ADO Den Haag – Ajax (457.000) en 3 op reis (438.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond werden Hart van Nederland (1,2 miljoen), Shownieuws (788.000), Studio voetbal (764.000), Zondag Met Lubach (485.000) en De Monitor (366.000) het meest bekeken.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.474.000
02. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.420.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.133.000
04. Miljoenenjacht (RTL4) 1.999.000
05. TV Show (NPO1) 1.507.000


06. CMC (RTL4) 1.220.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.173.000
08. Studio Sport (NPO1) 860.000
09. Undercover in Nederland (SBS6) 822.000
10. Shownieuws (SBS6) 788.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 764.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 702.000
13. Vlucht HS13 (NPO3) 669.000
14. Toren C (NPO3) 619.000
15. vtwonen (SBS6) 574.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.0%
2. RTL4 / 17.7%
3. SBS6 / 10.5%
4. NPO3 / 6.3%
5. RTL7 / 4.8%


6. NPO2 / 4.7%
7. Vero / 3.8%
8. NET5 / 3.3%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.0%


11. FOXEre1 / 1.5%
12. N.geog / 0.7%
13. SBS9 / 0.7%
14. Discov / 0.7%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,0%
2. RTL Nederland 27,0%
3. SBS Groep 18,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








35 Reacties op “Magere start Carlo’s TV Café: 10 procent marktaandeel”


  1. Richard

    Hoop dat Carlo wat aan zijn houding gaan doen. Hij probeert gewoon te hard om grappige televisie te maken. Dat werkt averechts. Hij vind zichzelf echt een enorme ster. Vond Jamai leuker :)

  2. Al Mïjn Reactïes Worden Vastgehouden enz...

    Genoten van CMC.
    RTL 4 wederom de 2de zender…
    Veronica doet het elke dag!

  3. Rafael

    Carlo kan alleen maar op de zondagmiddag succes hebben bij oudere kijkers. Irene is al afgeschreven. Het is voorbij voor die twee. Laatste seizoen zeg ik.

  4. Ikke

    Deze site heeft weer wat negatiefs gevonden over RTL, begint vervelend te worden.
    Al eens gedacht aan het prachtige weer gisteren, wie kijkt er dan tv?

  5. Jan

    @ Ikke. Marktaandeel gaat over de mensen die WEL tv keken, kijkersaantal gaat over ALLE mensen. 10 procent marktaandeel is dus slecht, mooi weer of slecht weer.

  6. bjorn

    Carlos vindt zichzelf vooral grappig. De kijkers niet.

  7. M

    De helft van Nederland heeft herfstvakantie. Bovendien was het gisteren heerlijk weer.

    Maar dat telt natuurlijk niet bij onze vrienden van MC.

  8. Jelte

    CMC, vind het een leuke serie

  9. Anouk Smullers

    Die moeder, zoooooo fake allemaal. Of die vrouw niet wist dat op donderdag de Televizierring verkiezing was.. en dan die nep lach en dat André van Duin , corrie van Gorp getrek aan die moeder. Maak gewoon eerlijke televisie dan deze fake show

  10. ANONYMOUS

    Zondag Carlo’s show het voordeel van de twijfel gegeven. Onderbroekenlol gepaard gaande met een enorme herrie en een pafferige Jamai. Zeer slecht. Roberta is het enige lichtpuntje.

  11. edje

    Heel even langs gezappt. Al snel ergerde ik me aan de nep lol van Carlo en zijn overexposed moeder. Heel klef ook.
    Hier haken nog veel kijkers bij af als hij met dit format doorgaat. Tijd voor iets anders!

  12. Marleen

    Zolang RTL4 geen 20 procent scoort is het droevig gesteld…galblaas krijgt het zelden nog voor elkaar… ook gister de wedstrijd met npo1 dik verloren…

  13. Jeroen

    Zolang RTL4 geen 20 procent scoort is het droevig gesteld…galblaas krijgt het zelden nog voor elkaar… ook gister de wedstrijd met npo1 dik verloren…

  14. Bart Wijnen

    Is het een idee voor de redactie om minstens een keer per dag een positief getint bericht te posten? Er zijn vast ook programma’s, ideeen of ontwikkelingen in medialand die er positief uit steken?

  15. kijker

    Carlo is Carlo niet meer, met Irene werd het gemixed, nu is het voor Carlo, ik moet leuk zijn en dat is het niet!

  16. Ans

    De items met zijn moeder zijn zo nep.

  17. Walter

    Hihi, Studio Voetbal heeft iedere week steeds minder kijkers.

    Gisteren ook, gaan ze met zn vieren door elkaar schreeuwen over een ”prestatie en innovatie-manager” bij de KNVB. Wie is daar überhaupt in geïnteresseerd? Discussiëren op hoog niveau volgens Tom Egbers, maar die slapjanus weigert steeds om in te grijpen bij deze kansloze discussies, waardoor dus (zie kijkcijfers) steeds meer mensen niet naar Studio Voetbal kijken.

  18. Tulla

    Ik ben zo blij dat het terug is, heerlijke zondagmiddag tv. Het weer, de herstvakantie en een half uur eerder beginnen maken de score beneden gemiddeld. Maar dat trekt straks bij! Volgende week staat hier; kijkcijfers Carlo Boszhard in de lift!

  19. Marcel

    Voorzichtige start voor Carlo, maar hij probeert in zijn ‘stand-upje’ aan het begin van het programma echt een Amerikaanse talkshow host na te doen met flauwe grappen en de drummer van de band die daar weer op reageert. Niet meer doen. Dat kun je niet 1 op 1 na doen hier. Ik denk verder ook dat hij te laat dit seizoen van start is gegaan, vandaar die magere start. Nu moet je iedereen weer bewegen om die TV aan te doen om 17.30 uur. Dat moet nog in het systeem van de kijker gaan komen. Komt uiteindelijk wel goed.
    CMC wordt steeds beter. De kijkcijfers en het marktaandeel zijn ook erg goed, dus dat is wel een blijvertje.
    Toren C was weer hilarisch, maar Arjan Lubach had zijn minst grappige aflevering van dit seizoen te pakken vond ik. Zal niet komen door die storing natuurlijk.

  20. Anonymous

    Dure serie van de NPO scoort maar 669.000

  21. Joop

    @Anonymous, dat is een prima score als je kijkt naar de concurrentie, het houdt goed stand en her word uitgezonden op NPO3

  22. HANS

    carlo is niet meer leuk
    te veel , te vaak en vind zichzelf goed en grappig …jammer

  23. WTF

    Weer een dramatische week voor RTL4 met maar 16,5% marktaandeel
    tegenover 24% voor NPO1.
    Nog een slechte week en dan gaat het er eindelijk weer beter uitzien
    voor RTL4.

  24. Mark

    TV Café duurt zo veel te lang, gewoon weer naar 1 uur. En gisteren was het nog tot 19:00 uur mooi weer. Als het straks weer kouder wordt: 50% meer kijkers.

  25. Mark

    VI 15 jaar vanavond 2 uur lang, 800.000 kijkers weer eens?

    Mr. Visser na Dokter Tinus ook 800.000 – 900.000 kijkers. Misschien wel 1 miljoen.

    Dokter Tinus naar 1,3 miljoen, door Televizier Ster?

  26. Jann

    HUNTED VANAVOND NPO 3!!!!

  27. Mark

    Zaterdag:

    Brigitte Kaandorp 750.000
    Philippe Geubels 350.000

    Wedden Dat 650.000
    Talenten Zonder Centen 600.000

    Zaterdag erop:

    TV Kantine 1.300.000
    Ik Hou Van Holland 1.900.000
    Collectief Geheugen 800.000

    Wedden dat 450.000
    Talenten Zonder Centen 400.000

  28. Mark

    Hunted zet ik in op 750.000 Kijkers.

    RTL 4 grote verliezer:

    Family Island 450.000
    Nooit Meer Naar Huis 500.000
    RTL Late Night 550.000

  29. Anonymous

    Hunted is geheel in sene gezet

  30. hansblok

    Promo gezien bij npo
    kijkers stinken hier niet meer in
    hunted ie gewoon drama op lokatie

  31. hansblok

    Het programma heeft toegang tot alle voor het programma relevante gegevens van de kandidaten, hun familie en vrienden en bekenden in de directe omgeving
    en ja ja find mij phone stond aan tijdens de opnames
    zo kan ik het ook

  32. Henk

    Opvallend; Gordon bevestigd dat hij van rtl een 3 de seizoen van nooit meer naar huis mag maken.

  33. J

    @Henk, best opmerkelijk. De score is vrij laag. Aan de andere kant, alles op maandag scoort laag, dus ligt niet perse aan de programma’s.

  34. Marly van der velden Lover

    Carlo’s tv cafe was erg leuk! 2 uur is prima, ook meer tijd voor de gasten!

  35. Bonnie Kreukhoven

    Je mist gewoon duidelijk de invloed van Irene die Carlo nog wel eens terug floot. Nu gaat hij zijn gang maar. Stop met die moeder! Echt zo nep allemaal. Was paar x leuk maar nu zo gemaakt. Trapt kijker niet meer in. Meer normaal doen Carlo, en minder de showman proberen uit te hangen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.