Nick & Simon blijven slecht bekeken op SBS 6


De kijkcijfers van vrijdag 19 februari 2016 (SKO)

Foto: Studio KastermansNick & Simon, de nieuwe aanwinsten van SBS 6, blijven slecht scoren op de vrijdagavond van de zender. Hun show Lekker Nederlands, die ze samen met Do en Jurk! maken, is verder weggezakt naar 384.000 kijkers en 5,6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste Lekker Nederlands deed het vorig jaar nog aardig op de zaterdagavond met gemiddeld 780.000 kijkers, maar dit tweede seizoen is op de vrijdagavond aanzienlijk minder in trek.

Lekker Nederlands was vrijdagavond toe aan zijn derde aflevering. De eerste en tweede aflevering waren goed voor respectievelijk 527.000 en 405.000 kijkers.

Het Jeroen van Koningsbrugge-programma Bijdehandjes, dat na Lekker Nederlands wordt uitgezonden om 22.00 uur, deed het met 510.000 kijkers en 7,9 procent marktaandeel iets beter, maar ook hij scoorde dik onder het zendergemiddelde van SBS 6.

The Voice Kids, dat het dit seizoen voor het eerst zonder Nick & Simon moet doen, was met ruim 1,9 miljoen kijkers (29 procent) de winnaar op prime time.

De nummers twee en drie op prime time waren te zien op NPO 1: Flikken Rotterdam met 1,6 miljoen kijkers (23 procent) en Bed en Breakfast met 1,5 miljoen kijkers (22 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Hier Zijn De Van Rossems met 709.000 kijkers (10 procent) op NPO 2, Nieuwsuur met 564.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en College Tour met 536.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

De enige andere uitzending op prime time met een plek in de top 25 is Voetbal Inside, dat op RTL 7 goed was voor 468.000 kijkers (7 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,7 miljoen), DWDD (1,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,2 miljoen) waren de toppers in de vooravond. RTL Boulevard trok 928.000 kijkers en Utopia 580.000.

Op de late avond was RTL Late Night het meest in trek met 1,2 miljoen kijkers. Hart van Nederland was goed voor 1 miljoen kijkers, Eredivisie op Vrijdag voor 947.000 kijkers en Jinek voor 856.000 kijkers.

RTL 4 marktleider

RTL 4 was marktleider met 24 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (23 procent) en SBS 6 (8 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.028.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.942.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.690.000
04. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.602.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.468.000


06. Bed en Breakfast (NPO1) 1.458.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.197.000
08. RTL Late Night (RTL4) 1.192.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 1.081.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.057.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 1.028.000
12. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 947.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 928.000
14. Gesprek met premier (NPO1) 908.000
15. Jinek (NPO1) 856.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.2%
2. NPO1 / 23.0%
3. SBS6 / 8.3%
4. NPO2 / 6.8%
5. NET5 / 4.2%


6. RTL7 / 3.7%
7. RTL5 / 3.1%
8. NPO3 / 3.0%
9. Vero / 2.6%
10. RTL8 / 2.0%


11. Discov / 1.2%
12. Comedy / 1.1%
13. N.geog / 0.8%
14. TLC / 0.7%
15. Nick / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,0%
2. Publieke Omroep 32,8%
3. SBS Groep 15,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen