Wie is de Mol – Linda de Mol: 4-0


De kijkcijfers van zaterdag 30 januari 2016 (SKO)

Foto: SBSDe NPO 1-hit Wie is de Mol was zaterdagavond voor de vierde week op rij te sterk voor tv-koningin Linda de Mol. Haar RTL 4-programma Weet Ik Veel weet tegelijkertijd net iets minder kijkers te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol kwam zaterdag uit op 1,9 miljoen kijkers, terwijl Weet Ik Veel er 1,7 miljoen had. Toen De Mol drie weken geleden voor het eerst tegenover Wie is de Mol stond, kneep ze hem behoorlijk, zei ze deze week in RTL Late Night.

De Mol: “Ik had dit seizoen voor het eerst te maken met het feit dat ik keihard tegenover Wie is de Mol belandde, terwijl dat altijd heel gezellig op de donderdagavond stond. Ik kneep hem echt. Ik dacht: daar gaan we, dat kost me de helft van mijn kijkers. Toen ging ik echt wel huiverig kijken, van: hoe erg is het?

Uiteindelijk is de schade beperkt gebleven voor De Mol, al is ze niet meer de koningin van de zaterdagavond. Niet alleen Wie is de Mol, maar ook Robert ten Brinks All You Need Is Love, dat na Weet Ik Veel begint, trekt meer kijkers op prime time. Gisteren trok All You Need bijna 1,9 miljoen kijkers.

Alledrie de programma’s pakten erg hoge marktaandelen: Wie is de Mol 29 procent, All You Need 30 procent en Weet Ik Veel 26 procent.

Andere toppers op prime time

De andere meest bekeken titels op prime time waren MolTalk met 1 miljoen kijkers (16 procent) op NPO 1, Cojones met 813.000 kijkers (13 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 519.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

SBS 6 was weer in geen velden of wegen te bekennen en kwam niet verder dan 343.000 kijkers (5 procent) voor het tweede deel van The Hangover-film.

De meest bekeken uitzendingen op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Phone Booth met 299.000 kijkers (5 procent) op RTL 5, Castle met 260.000 kijkers (4 procent) op Net5 en NCIS met 259.000 kijkers (6 procent) op Net5.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen) en EenVandaag (1,1 miljoen). NPO 3 trok 389.000 kijkers met Pauls Puber Kookshow, RTL 4 pakte 769.000 kijkers met Campinglife en SBS 6 deed 564.000 kijkers met Lachen Om Home Video’s.

Het meest bekeken op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Studio Sport (767.000), Puur Geluk (440.000) en Hart van Nederland (433.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was marktleider met 23 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (bijna 23 procent) en SBS 6 (7 procent).

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 1.935.000
02. All you need is love (RTL4) 1.867.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 1.836.000
04. Weet ik veel (RTL4) 1.708.000
05. Kassa (NPO1) 1.396.000


06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.339.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.296.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.126.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.081.000
10. MolTalk (NPO1) 1.035.000


11. Schaatsen 5KM Heren (NPO1) 859.000
12. Cojones (NPO1) 813.000
13. Campinglife (RTL4) 769.000
14. Studio Sport (NPO1) 767.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 660.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. RTL4 / 22.8%
3. SBS6 / 6.8%
4. NPO2 / 5.7%
5. NPO3 / 5.1%


6. NET5 / 3.7%
7. RTL7 / 3.7%
8. RTL5 / 3.0%
9. Vero / 3.0%
10. RTL8 / 2.0%


11. Discov / 1.0%
12. FOXEre1 / 1.0%
13. Comedy / 1.0%
14. N.geog / 0.8%
15. FOXEre3 / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,9%
2. RTL Nederland 31,5%
3. SBS Groep 14,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen