Wie is de Mol – Linda de Mol: 4-0

Geplaatst op zo 31 jan 2016 om 8:13


De kijkcijfers van zaterdag 30 januari 2016 (SKO)

Foto: SBSDe NPO 1-hit Wie is de Mol was zaterdagavond voor de vierde week op rij te sterk voor tv-koningin Linda de Mol. Haar RTL 4-programma Weet Ik Veel weet tegelijkertijd net iets minder kijkers te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol kwam zaterdag uit op 1,9 miljoen kijkers, terwijl Weet Ik Veel er 1,7 miljoen had. Toen De Mol drie weken geleden voor het eerst tegenover Wie is de Mol stond, kneep ze hem behoorlijk, zei ze deze week in RTL Late Night.

De Mol: “Ik had dit seizoen voor het eerst te maken met het feit dat ik keihard tegenover Wie is de Mol belandde, terwijl dat altijd heel gezellig op de donderdagavond stond. Ik kneep hem echt. Ik dacht: daar gaan we, dat kost me de helft van mijn kijkers. Toen ging ik echt wel huiverig kijken, van: hoe erg is het?

Uiteindelijk is de schade beperkt gebleven voor De Mol, al is ze niet meer de koningin van de zaterdagavond. Niet alleen Wie is de Mol, maar ook Robert ten Brinks All You Need Is Love, dat na Weet Ik Veel begint, trekt meer kijkers op prime time. Gisteren trok All You Need bijna 1,9 miljoen kijkers.

Alledrie de programma’s pakten erg hoge marktaandelen: Wie is de Mol 29 procent, All You Need 30 procent en Weet Ik Veel 26 procent.

Andere toppers op prime time

De andere meest bekeken titels op prime time waren MolTalk met 1 miljoen kijkers (16 procent) op NPO 1, Cojones met 813.000 kijkers (13 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 519.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

SBS 6 was weer in geen velden of wegen te bekennen en kwam niet verder dan 343.000 kijkers (5 procent) voor het tweede deel van The Hangover-film.

De meest bekeken uitzendingen op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Phone Booth met 299.000 kijkers (5 procent) op RTL 5, Castle met 260.000 kijkers (4 procent) op Net5 en NCIS met 259.000 kijkers (6 procent) op Net5.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen) en EenVandaag (1,1 miljoen). NPO 3 trok 389.000 kijkers met Pauls Puber Kookshow, RTL 4 pakte 769.000 kijkers met Campinglife en SBS 6 deed 564.000 kijkers met Lachen Om Home Video’s.

Het meest bekeken op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Studio Sport (767.000), Puur Geluk (440.000) en Hart van Nederland (433.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was marktleider met 23 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (bijna 23 procent) en SBS 6 (7 procent).

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 1.935.000
02. All you need is love (RTL4) 1.867.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 1.836.000
04. Weet ik veel (RTL4) 1.708.000
05. Kassa (NPO1) 1.396.000


06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.339.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.296.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.126.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.081.000
10. MolTalk (NPO1) 1.035.000


11. Schaatsen 5KM Heren (NPO1) 859.000
12. Cojones (NPO1) 813.000
13. Campinglife (RTL4) 769.000
14. Studio Sport (NPO1) 767.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 660.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. RTL4 / 22.8%
3. SBS6 / 6.8%
4. NPO2 / 5.7%
5. NPO3 / 5.1%


6. NET5 / 3.7%
7. RTL7 / 3.7%
8. RTL5 / 3.0%
9. Vero / 3.0%
10. RTL8 / 2.0%


11. Discov / 1.0%
12. FOXEre1 / 1.0%
13. Comedy / 1.0%
14. N.geog / 0.8%
15. FOXEre3 / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,9%
2. RTL Nederland 31,5%
3. SBS Groep 14,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








35 Reacties op “Wie is de Mol – Linda de Mol: 4-0”


  1. Pake, Ljouwert

    Wie Is De Mol beleefde gisteravond de saaiste aflevering tot nu toe. Bovendien vind ik het jammer dat de smaakmakers van het programma er één voor één uit vliegen.

  2. A.Zijn

    @Pake Het is ook een seizoen waarin voor mij duidelijk is dat Annemieke de mol is en Rop de mol speelt.

  3. All You Need

    Robert Ten Brink is de koning van de Zaterdag met meer dan 30% marktaandeel!
    Zelfs tegenover de Studio Sport ED samenvattingen!

  4. anonymous

    @PAKE Zo dus jij kijkt naar saaie programma`s en dan hiet jammeren!

  5. anonymous

    @ALL YOU NEED maar je vergeet dat het programma veel ouderen aantrekken de doelgroep zat wel bij WIDM

  6. Alex

    Waarom bestaat Cojones nog steeds?

  7. Flippo

    Oh jee, is dit nu ineens de strijd? AYNIL inderdaad de topscorer van de avond.

  8. ikke

    Wat een domme kop hier weer, wat zijn ze daar toch goed in hier.
    Ze scoren beide enorm goed en Linda had al aangegeven bij LateNight dat ze veel erger verwacht had. Een verschil van nog geen 200 duizend is niks op dit aantal.
    Daar zou SBS blij mee zijn en nooooooit halen.

  9. Pake, Ljouwert

    @Alex: dat is voor mij ook een groot raadsel. Wat enorm slecht.

  10. Bertje

    Abonneezender Fox Sports komt met hun kanalen regelmatig in de zender top 15 voor. Maar hoe gaat het eigenlijk met Ziggo Sport? Kijken de Ziggo abonnees er wel naar?

  11. Adam

    Het valt enorm tegen vind ik dit seizoen van eidm. De kandidaten zeggen steeds dat ze het zo leuk hadden met elkaar maar ik voel daar als kijker bijzonder weinig van. Het is, op een enkeling na, maar een ingedutte bende. Althans zo komen ze over. Maar ik vind de spellen ook maar weinig spectaculair of verrassend. Ook de adembenemende beelden vind ik niet zoals voorgaande jaren. Op alle vlakken is het beduidend minder. Jammer.

  12. rob

    4-0 niet interessant. Hoe veel scoort De Mol dit seizoen gemiddeld en hoe veel kijkers is dit minder als vorig jaar zonder uitgesteld kijken. Maak liever daar een bericht over. Zowel NPO 1 en RTL4 scoren beide prima het hele weekend.
    Door het dure voetbal heeft sbs geen geld meer om wat te programmeren op zaterdagavond vraag ik me af als ik deze films zie. Komende vrijdag nieuwe poging
    voor SBS 6. Flikken heeft vast publiek wel op 1 RTL gaat gelijk verder met de Voice kids. 4 haalt de 2 miljoen niet verwacht ik maar vast wel 1,5-tot 1,7 miljoen. Wat blijft er over voor SBS 600 duizend kijkers veel meer verwacht ik niet.

  13. Anoniem

    @Alex Dat begrijp ik ook niet. Het is het gewoon niet. De VARA moet gewoon Kopspijkers terug op de buis brengen. Met nieuwe en oude cabaretiers in het team. Paul de Leeuw het laten presenteren. De Kwis als onderdeel van het totaal programma.

  14. Kymberlee Anne

    Zucht, die titel.

  15. henk

    Volgens mij scoorde het vorige seizoen van weet ik veel.in maart en april 2015 rond de 1.3 miljoen kijkers. Vind ik deze score tegenover WIDM gewoon goed! En grappig om te zien dat AYNIL gewoon studio sport de baas is!!!

  16. henk

    Wat zou npo1 anders hebben geprogrammeerd als ze WIDM op de donderdag hadden laten staan. Bananasplit, cabaret, andre van duin. Denk dan dat rtl met WIV en AYNIL over de 2 miljoen waren gegaan.

  17. Al mijn reactie's worden vastgehouden voor moderatie..

    Genoten van ?
    RTL 4 wederom de tweede zender..
    Veronica doet het weer!

  18. Rick

    Heel triest dat ‘de grote’ commerciële RTL groep maar 6x in de Kijkcijfer top 25 voorkomt en ook nog niet eens de koppositie weet te behalen.

  19. Marcel

    De kijker begint er aan te wennen dat WIDM nu op zaterdagavond is zo blijkt. Mooie cijfers en een prima aflevering weer. Jammer dat Marjolein er uit is. Was eigenlijk net als Ellie een beetje te voorspelbaar om mol te kunnen zijn. Denk dat het dit jaar toch echt een man is, na 3x op een rij een vrouw.

  20. Rick

    ..en dat op dé belangrijkste TV avond van de week.

  21. Marcel

    Cojones was weer briljant b.t.w. Mike Boddé is een held.

  22. erfgooier

    Adam

    zondag 31 januari 2016 om 9:19

    Het valt enorm tegen vind ik dit seizoen van eidm????
    Nieuw programma??

  23. Rick

    Kinderachtige kop weer M C!

  24. Hans

    Het enige waarmee SBS6 de vrijdagavond en zaterdagavond nog kan redden is een grote A ster te contracteren. En geen Irene Moors met een spelshowtje.

  25. V

    Het gaat niet goed met SBS. Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaand schema vinden.

    17.30 – 18.30 Masterchef (NL, USA in de zomer) / Huizenjacht
    18.30 – 19.30 Nieuws, Sport en Entertainment (Samenwerking met Telegraaf)
    19.30 – 20.00 Onderweg naar Morgen (Maak er een brede soap van zoals in de tijd van Yorin)
    (Leg Ferry Doedens vast, je hebt direct een hoop reuring.)

    De primetime programmering begint zo al om 20.00 uur, zodat het blok van HvNL + Shownieuws ook verschuift naar 22.00 uur – 23.00 uur!

  26. Yoeri

    scores van Weet ik veel voorgaande seizoenen

    Seizoen 3
    1.758.000
    1.688.000
    1.556.000
    1.704.000
    1.877.000
    1.471.000

    Seizoen 2
    1.351.000
    1.431.000
    1.670.000
    1.774.000
    2.149.000
    1.818.000
    1.641.000
    1.758.000

    Seizoen 1
    1.734.000
    1.970.000
    1.674.000
    1.981.000
    2.043.000
    2.360.000
    1.978.000
    2.336.000

  27. Anoniem

    Die spelshow van Linda, kost natuurlijk geen drol om te maken ivm WIDM. Het heeft ook weinig om het lijf vind ik, al is het interactieve gedeelte mss wel interessant voor gezinnen.

  28. Vinc

    Bij WIDM vliegen 1 voor 1 de meest interessante personages eruit. Toch knap. Nu zie je dat vaker bij dit soort programma’s, dat de meest boeiende personen er als eerste uitvliegen, maar het is hier wel heel erg opvallend. Natuurlijk geen bewuste keuze van de producent, maar zeker jammer. Wanneer je nog zou vermoeden dat de uitslag zo geregisseerd is dan weet je met deze afvalprocedure dat dat zeker niet zo is.

  29. Twan

    Toch weer onder de 2 miljoen hoop volgend seizoen gewoon weer op donderdag kan er niet aan wennen.

  30. Neutrale kijker

    Al de tehuizen en bejaarden zitten apatisch naar rtl te gluren.

    All you need is al vele jaren door de 70plusser ontdekt en de hinnekende miss molusconi zit met de zelfde doelgroep de kijkcijfers op te leuken.
    Het feit dat Linda met haar na aapspelletje een niet te controleren blik “studenten” bewust in haar programma heeft opgenomen moet dedoelgroep kijker boven 70+ en de kijkers in tehuizen er van overtuigen dat dit een spelletje is op hoog niveau. Plak daar nog even een opbrengst voor een zielige belanghebbende tegenaan en de gemiddelde rtl kijker denkt dat hij zelf ook het niveau van minimaal een hbo kijker heeft behaald.

    Het is een trieste door marketing en geld gedreven zender met droevige zeventigerjaren programma’s maar met dat verschil dat de mollusconi’s en de Bertelsmann familie ( hoe zat het met deze familie in de woII ook al weer met hun relatie met de nsdap?) de zakken met gebakken lucht over de ruggen van bejaarden en minderbedeelden vrolijk vullen.

  31. Neutrale kijker

    Gelukkig kijkt deze debiele bejáárde kijker, net zoals de rest hier in het bejáárdencentrum, wel altijd trouw naar NPO1 zoals uit de kijkcijfers 65+ dagelijks wel blijkt.

  32. Neutrale kijker

    Gelukkig kijkt deze debiele bejáárde kijker, net zoals de rest hier in het bejáárdencentrum, wel altijd trouw naar RTL4 zoals uit de kijkcijfers 65+ dagelijks wel blijkt.

  33. pascal

    toch stom dat WidM van de donderdag afgehaald is heeft ze 500.000 kijkers gekost

    ik kijk nu ook vaak uitgesteld want zaterdagavond

    dan ga ik meestal niet voor de buis hangen en WidM kijk je niet met jonge kinderen (dat zijn de gezinnen die op zaterdagavond voor de buis hangen)

  34. J

    RTL wilde Irene Moors op project basis houden en is op jet aanbod van SBS ingegaan. Ook heeft ze afspraken met SBS gemaakt om wel door te kunnen gaan met de TV Kantine.
    http://www.linda.tv/video/56ab5f0e9d925647085686c8

  35. Anoniem

    @J Geloof me nou. Nog dit jaar verhuist ook Carlo naar SBS. Op voorwaarde dat hij de TV Kantine krijgt, een eigen personality show en een grote zaterdagavond show.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.