RTL 4 stelt teleur met Guus Meeuwis-herhaling


De kijkcijfers van woensdag 30 december 2015 (SKO)

De ruim drie uur durende herhaling van het Guus Meeuwis-concert Groots met een zachte G trok woensdag 618.000 kijkers naar RTL 4, goed voor 11 procent marktaandeel. Dat was niet genoeg voor een plek in de kijk top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 was de vierde zender op prime time: NPO 1, NPO 2 en RTL 7 wisten meer kijkers te bekoren. Het concert werd in juni van dit jaar live uitgezonden en was toen prime time-winnaar met 1,3 miljoen kijkers.

De NPO had de meest bekeken programma’s in huis: Heel Holland Bakt trok op NPO 1 bijna 1,7 miljoen kijkers (24 procent), De Slimste Mens op NPO 2 scoorde 1,5 miljoen kijkers (21 procent) en Hoe Heurt Het Eigenlijk op NPO 1 kwam uit op 974.000 kijkers (15 procent).

De andere prime time-toppers waren Nieuwsuur met 744.000 kijkers (12 procent) op NPO 2, het WK Darts met 730.000 kijkers (14 procent) op RTL 7 en De Twee Gezichten van Aboutaleb met 636.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

De niets is wat het lijkt-special van Wie is de Mol scoorde op NPO 3 een aardige 470.000 kijkers (7 procent), waarna de vuurwerkspecial van Lauren! uitkwam op 493.000 kijkers (8 procent). Op de late avond zette NPO 3 een mooie 671.000 kijkers (13 procent) neer met College Tour.

SBS 6 zakte volledig door het ijs met slechts 277.000 kijkers voor The Nutty Professor, goed voor 4 procent marktaandeel.

Gelukkig voor SBS 6 had de zender wel de late night-winnaars in huis: Hart van Nederland scoorde 1,1 miljoen kijkers (20 procent) en Shownieuws 972.000 kijkers (21 procent).

Al met al was NPO 1 avondwinnaar met 18 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (14 procent), NPO 2 (10 procent), RTL 7 (9 procent), NPO 3 (8 procent) en SBS 6 (7 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.798.000
02. Heel Holland Bakt Kerst (NPO1) 1.695.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.480.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.465.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.248.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.199.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.097.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 1.064.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.027.000
10. Hoe heurt het eigenlijk (NPO1) 974.000


11. Shownieuws (SBS6) 972.000
12. 50 jaar Van Duin (NPO1) 941.000
13. Top 2000 a gogo (NPO3) 875.000
14. Editie NL (RTL4) 779.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 744.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 17.6%
2. RTL4 / 14.4%
3. NPO2 / 9.8%
4. RTL7 / 9.2%
5. NPO3 / 8.2%


6. SBS6 / 7.2%
7. NET5 / 5.1%
8. RTL5 / 3.0%
9. Vero / 2.8%
10. RTL8 / 2.1%


11. Discov / 0.9%
12. N.geog / 0.8%
13. Comedy / 0.7%
14. SBS9 / 0.7%
15. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,6%
2. RTL Nederland 28,7%
3. SBS Groep 15,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Groeit Jan Versteegh ooit uit tot een A-ster?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen