Dik 900.000 kijkers voor Jopie Parlevliet Show
De kijkcijfers van zaterdag 30 mei 2015 (SKO)
De Jopie Parlevliet Show van Richard Groenendijk is zaterdagavond met 927.000 kijkers van start gegaan op RTL 4, goed voor een voorzichtige 16 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Groenendijk, die had ingezet op 850.000 kijkers, was met zijn programma de nummer twee op prime time, direct na voorganger De Jongens tegen de Meisjes, waarvan het nieuwe seizoen begon met ruim 1,3 miljoen kijkers en 24 procent marktaandeel.
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Kassa 25 Jaar met 918.000 kijkers (16 procent) op NPO 1, Erik van Muiswinkel: Schettino met 745.000 kijkers (14 procent) op NPO 1 en Lekker Nederlands met 716.000 kijkers (15 procent) op SBS 6.
De Jochem van Gelder-show We Are Family stelde wederom teleur met 358.000 kijkers op SBS 6, goed voor dik 6 procent marktaandeel.
Het nieuwe programma Dilemma met Tijs van den Brink trok 277.000 kijkers naar NPO 2.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.512.000 02. De jongens tegen de meisjes (RTL4) 1.315.000 03. Hart van Nederland (SBS6) 1.182.000 04. De Jopie Parlevliet Show (RTL4) 927.000 05. Kassa 25 jaar (NPO1) 918.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 16.5% 2. RTL4 / 15.0% 3. SBS6 / 11.7% 4. NPO2 / 6.3% 5. NPO3 / 4.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 27,2% 2. RTL Nederland 24,8% 3. SBS Groep 19,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |