Robert ten Brink is prime time-winnaar

Geplaatst op zo 11 jan 2015 om 10:21


De kijkcijfers van zaterdag 10 januari 2015 (SKO)

Foto: SBSHet nieuwe seizoen van de Robert ten Brink-show All You Need Is Love is zaterdagavond van start gegaan met ruim 1,7 miljoen kijkers op RTL 4, goed voor bijna 24 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Robert ten Brink was de grote winnaar op prime time. Het meest bekeken alternatief was de NPO 1-show Ik Vertrek met bijna 1,6 miljoen kijkers. SBS 6 trok op hetzelfde moment 636.000 kijkers met een heruitzending van de film The Hobbit: An Unexpected Journey.

Slechts één programma wist zaterdag meer kijkers te boeien dan All You Need Is Love, namelijk het Achtuurjournaal met 2,7 miljoen kijkers. NPO 1 scoorde ook met Kassa (1,5 miljoen) en het Zesuurjournaal (1,4 miljoen).

Al met al was NPO 1 de meest bekeken zender van de avond met 21 procent marktaandeel. RTL 4 en SBS 6 waren de nummers twee en drie met respectievelijk 16 en 10 procent marktaandeel.

Na Ik Vertrek en All You Need Is Love, brachten NPO 1 en RTL 4 de tv-programma’s Theo Maassen: Zonder Pardon en De Grote Improvisatieshow op de buis. Daar keken 1,1 miljoen en 979.000 mensen naar.

NPO 3 scoorde 435.000 kijkers met de eerste aflevering van Pauls Puber Kookshow en 458.000 kijkers met de tv-première van de film Alleen Maar Nette Mensen.

De Halle Berry-serie Extant begon op Net5 met 206.000 kijkers. SBS 9 trok 90.000 kijkers met de film High Crimes.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.738.000
02. All you need is love (RTL4) 1.704.000
03. Ik Vertrek (NPO1) 1.566.000
04. Kassa (NPO1) 1.533.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.408.000


06. Schaatsen EK 5KM H (NPO1) 1.378.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.350.000
08. Schaatsen EK NB (NPO1) 1.087.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 1.123.000
10. Schaatsen EK 3KM D (NPO1) 1.087.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 1.077.000
12. Theo Maassen Zonder Par (NPO1) 1.074.000
13. Aaf (RTL4) 1.050.000
14. Grote Improvisatieshow (RTL4) 979.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 790.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.0%
2. RTL4 / 16.4%
3. SBS6 / 9.7%
4. NPO2 / 8.1%
5. NPO3 / 5.7%


6. RTL7 / 4.1%
7. NET5 / 3.8%
8. Vero / 2.9%
9. RTL5 / 2.4%
10. RTL8 / 2.4%


11. Discov / 1.0%
12. SBS9 / 0.9%
13. FOX / 0.8%
14. TLC / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,8%
2. RTL Nederland 25,3%
3. SBS Groep 16,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








35 Reacties op “Robert ten Brink is prime time-winnaar”


  1. luther

    16,4% voor RTL4 op de zaterdag is wel heel erg slecht.

  2. SanderDekker

    Ik verwacht binnenkort een belletje van Galjaard met het voorstel
    om de oppermachtige NPO harder aan te pakken.

  3. Mj15

    Luther

    Dit zijn de cijfers:

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 34,8%
    2. RTL Nederland 25,3%
    3. SBS Groep 16,4%

    Wat jij aangeeft staat alleen voor het programma van Robert / All You Need Is Love.

  4. peter1

    waarom worden de aantal kijkers per zender per dag nooit geplaats op deze site SBS 6 scoorde op de hele zaterdag genomen beter dan RTL 4

  5. npo for all

    Alle dummy’s zaten weer naar de co te kijken. Maar de PO verpulvert de co compleet en dat al maanden.

    Wanneer hebben de reclame boys in de gaten dat er geen geld meer gestopt moet worden om de ranzige, niet innovatieve, kopiërende, kwaliteitsloze programma’s van de co in stand te houden. Stom om nog reclameblokken bij de co in te huren. Bij de ster is het rendabel zie de cijfers.

  6. anonymous

    Voor een oubollige opa doet Robert het redelijk en je gaat me niet wijsmaken dat 20-49 hier naar kijkt.

  7. Anonymous

    @10:34. Dat belletje is al geweest richting De Telegraaf.

  8. RTL4

    1. NPO1 / 21%
    2. RTL4 / 21%
    3. SBS6 / 8%
    5. NPO3 / 3%

    De kijkcijfers voor de zaterdag een jaar geleden.
    RTL4 ingestort en verliest veel kijkers aan NPO3 en SBS6.

  9. erik

    Hoop op een seizoen 3 van Aaf.een nederlandse komedie hoort bij rtl 4

  10. watiserdan

    @npo for all, nee we moeten constant belasting geld betalen aan onzinnige npo programma’s….

  11. J

    Vorig jaar stond All You Need met de TV kantine, wat veek beter scoorde dan Aaf.

  12. A. Zijn

    @J Inderdaad!

    Goed dat ze All You Need is Love ook verjongen door meer jongeren items toe te voegen. Dat onhandige gedoe zorgt voor een goede mix. De Australie reis was wederom de kers op de taart!
    Het beste zaterdagavondamusement op dit moment.

  13. Chris

    De cijfers geven nu ook aan dat januari voor RTL4 ten opzichte van
    vorig jaar een dikke min gaat worden.

  14. Pia

    @10:51 Ik heb de cijfers niet. Maar van wat ik begrepen heb is het juist zo dat er meer jongeren zijn gaan kijken, ook door de iets jongere insteek vanaf vorig seizoen.

  15. peter

    All you need is love is toch geen programma voor de doelgroep van rtl maar voor npo1,heel veel 50+ vrouwen smullen hier van.

  16. hans

    Op zondag zullen ze wel wat hoger scoren als vorig jaar??. Aaf een derde seizoen dat denk ik niet. 20:00 scoorde 4 altijd goed laatste jaren om dit tijdstip leveren ze veel in nu. Dus vernieuwen: nieuwe programma’s om 20 uur zaterdagavond. Aangezien HGT niet terug komt eind augustus op zaterdagavond zal er iets nieuws komen op zaterdagavond??. RTL zal toch niet op zaterdagavond a star is made gaan uitzenden of superkids..

  17. Jos

    @watiserdan

    En hoe denk je dat de onzinnige CO programma’s betaald worden……..

    Je hebt toch niet de illusie dat deze gratis zijn voor de kijkers.

  18. Marly van der velden Lover

    Voice kids begint na all you need is love op de zaterdagavond

  19. Mjo

    @Chris

    Volgens mij scoort RTL4 in de maand januari altijd lager dan in de andere maanden van het jaar. Dus dat zal in deze maand in 2015 niet anders zijn.

  20. esther

    Mooi om te zien dat het weer wat beter gaat met NPO3.

  21. Sven L.

    Valt me op dat RTL5 zo wankel is.. helemaal in het weekend. Doordeweeks tikken ze soms de 5 a 6 % aan.. Veronica gaat oom omhoog lijkt het.. gestaag, maar goed.

    Blijf erbij: het merk veronica is ijzersterk, maar ik denk dat ze meer kans maken als ze vol tegen RTL5 ingaan, zelfde doelgroep pakken.

  22. ABDE

    En Canvas was gisteren wederom het alternatief. Met Vrancx en de detectives hierna hebben wij ons hier weer prima laten informeren cq vermaakt.

  23. ano@niem

    Voor veel mannen is AYNIL verplichte meekijktroep.
    Het is echt een zeikprogramma van jewelste. Helaas was er weinig concurrentie. De Publieken hebben even geen ander programma? Ik denk dat wanneer de herhalingen van Van Duin er tegenover staan er al een stuk minder mensen naar RTL kijken.

  24. peter1

    Vraag me werkelijk af welke doelgroepen hier reageren?
    Deze weten precies van de hoed tot de rand,wat er zo slecht is aan de NPO ,
    volgens mij zijn het 50 plussers die elke dag hun gal spuien met oh wat was het weer slecht.Ook SBS krijgt er altijd van langs, neen!!! deze reageerders kijken nooit maar weten precies alles!

  25. Wim Timmer

    watiserdan 11.20 vertel ons nu eens, op je commentaar van de
    belasting betalers voor de NPO, waar het geld voor de soms
    waardeloze programma,s van de RTL voortkomen??
    Niet met de onzinnige antwoorden komen, die zijn van de
    reclame inkomsten aangeleverd door de middenstanders enz.
    Maar dan de vraag en wie zorgen dat die bedragen binnen-
    komen, juist de consumenten en dat zijn wij die enorm meer
    moeten betalen dan de belasting centen, die zogenaamd
    belastinggeld dat echt niet het juiste woord is maar kijkgeld
    voor de NPO. Dat per gezin in Nederland omgerekend
    per jaar gewoon niet veel is!!!!

  26. Werner

    Aynil was de beste van gisteren avond!! RTL!!!

  27. Peter1

    @Watiserdan
    kijkgeld is ook een deel voor de infrastruktuur, dat vergeten ze wel eens
    en RTL heeft haar geldstromen niet alleen van reclames
    van de kabelmaatschappijen krijgen ze ook geld , jou geld welteverstaan

  28. Jan

    En waar is RTL nu met een verslag uit Parijs? Dat is nu het verschil met de npo!!!

  29. ik reageer ook ff...

    @Jan,

    Waarom moet RTL doorkopieren wat op andere zenders ook te zien is? Ze laten het live zien online via de site en apps. NPO heeft geld zat om dingen dubbel en over te doen

  30. AL2

    SBS9 en Fox weer in de top 15…

  31. AL2

    De Sanoma-collega’s van Nu.nl/tvgids hebben het programmaschema van SBS9 nog steeds niet op hun site staan. Pijnlijk om zulke collega’s binnen het concern te hebben, die jou werk niet vermelden.

    Dat de ‘ baas’ van SBS dit nog niet geregeld heeft is pijnlijk. De integratie van SBS in Sanoma verloopt nog steeds moeizaam, kunnen we hieruit aflezen.

  32. Tim20 MJ

    De absolute kijkersaantallen van HvNL lijken te stijgen na de transformatie?

  33. J

    Obese start half april.
    De zondag zal dus als volgt worden:
    Vanaf 4 jan:
    20:00 Moordvrouw (4)
    21:00 Divorce (4)

    Vanaf 1 feb:
    20:00 Moordvrouw (6)
    21:00 Divorce (6)
    22:00 The Big Picture (6)

    Vanaf 15 mrt:
    20:00 Miljoenenjacht (2)
    21:30 Divorce (2)

    vanaf 29 mrt:
    20:00 Miljoenenjacht (3)
    21:30 Familie Kruys (10)

    vanaf 19 april:
    20:00 Obese (7)
    21:30 Familie Kruys (7)

  34. gtstfites

    @J
    Dan sta ik al weer bijna Koningsdag te vieren

  35. A. Zijn

    @J Kan maar zo eens heel veel Wendy worden vanaf half april.
    Do Diagnose Gezocht
    vr Superkids
    za Wie Ben Ik
    zo Obese

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.