Brazilië opent achtste finales met 3,9 miljoen kijkers

Geplaatst op zo 29 jun 2014 om 9:33


De kijkcijfers van zaterdag 28 juni 2014 (SKO)

Het bijna drie uur durende verslag van Brazilië – Chili, de eerste achtste finale van het WK Voetbal 2014, kon zaterdag rekenen op maar liefst 3,9 miljoen kijkers op Nederland 1, goed voor 65,9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Brazilië – Chili bleef door een 1-1 eindstand onbeslist in de reguliere speeltijd én de verlenging, waardoor er uiteindelijk strafschoppen kwamen. Het was tot het laatste moment spannend, maar gastland Brazilië is door naar de kwartfinale.

De tweede achtste finale, Colombia – Uruguay, was te zien op de late avond en wist ruim 2,8 miljoen kijkers te boeien (47,8 procent). Het Luis Suárez-loze Uruguay liet zich makkelijk verslaan. Het werd 2-0.

Het WK Journaal wist tussen de twee achtste finales in ruim 2,4 miljoen kijkers te boeien, terwijl VI Oranje er 956.000 had op RTL 4.

De meest bekeken niet-sportprogramma’s op prime time zijn De Jongens tegen de Meisjes (614.000), Waking the Dead (540.000) en Nieuwsuur (463.000).

SBS 6 trok 236.000 kijkers met de film Hercules.

Top 15
01. Brazilië – Chili (Ned1) 3.940.000
02. Colombia – Uruguay (Ned1) 2.819.000
03. WK Journaal (Ned1) 2.437.000
04. Voetbal WK VB (Ned1) 2.346.000
05. Studio Brasil (Ned1) 1.380.000


06. VI Oranje (RTL4) 956.000
07. Journaal 20:00 (Ned2) 694.000
08. Jongens tegen de meisjes (RTL4) 614.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 564.000
10. Waking the Dead (Ned2) 540.000


11. Nieuwsuur (Ned2) 463.000
12. Late Nieuws (RTL4) 437.000
13. Motorsport TT Assen Motogp (Ned1) 437.000
14. Motorsport TT Assen NB (Ned1) 406.000
15. Politie Antwerpen (Ned1) 401.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 54.1%
2. RTL4 / 7.9%
3. Ned2 / 6.0%
4. SBS6 / 4.3%
5. RTL5 / 3.4%


6. NET5 / 2.2%
7. Ned3 / 2.0%
8. Vero / 1.4%
9. RTL8 / 1.4%
10. TLC / 1.0%


11. RTL7 / 1.0%
12. Discov / 0.8%
13. Comedy / 0.8%
14. N.geog / 0.4%
15. Nick / 0.3%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 62,1%
2. RTL Nederland 13,7%
3. SBS Groep 7,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








11. RTL7 / 1.0%
12. Discov / 0.8%
13. Comedy / 0.8%
14. N.geog / 0.4%
15. Nick / 0.3%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 62,1%
2. RTL Nederland 13,7%
3. SBS Groep 7,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)


12 Reacties op “Brazilië opent achtste finales met 3,9 miljoen kijkers”


  1. vi

    WEER VERLOREN VAN STUDIO BRASIL. en door die stomme verlenging nog minder s eindtijd ook….

  2. Mieke

    James Rodriquez, wil je met me trouwen?

  3. peter 1

    KLOPT OOK ERGENS NIET DIE KIJKCIJFERS VOOR VI ORANJE
    Van 20.00 tot 22.00 uur moet er geen kijkers zijn geweest
    als je tijdens de wedstrijd BRAZIL -CHILI naar VI oranje heb gekeken ben je niet goed snik

  4. Mark2

    Vi blijft weer lekker achter.

  5. luther

    RTL zal wel niet met 20-49 cijfers over juni komen volgende week.

  6. Bitterbal

    VI ORANJE begin ook niet om 20.00 maar pas om 20.50 uur na de wedstrijd!

  7. gtstfites

    wat zijn jullie dom zeg om tijdens het WK NPO met RTL 4 te vergelijken.

  8. Anti-Fox

    Dat vond je twee jaar geleden niet. Toen werd er honend gedaan over Studio Voetbal, nu gebeurt het tegenovergestelde en nu hoeven we het ineens niet meer te vergelijken.

  9. vinc

    Ik vind het verschil anders behoorlijk klein geworden. Twee jaar geleden scoorde VI in absolute cijfers niet beter als nu, dus ik begrijp de weerstand niet zo. Bovendien begonnen ze pas op dag 10 met Studio Voetbald estijds te verslaan, dat was dus ook niet vanzelfsprekend. Ik denk dat RTL heel blij kan zijn met deze cijfers, gezien de programmering van het voetbal dit jaar tov 2 jaar geleden.

  10. Calvin

    RTL7 de elfde zender van de avond.

  11. onweersbui

    Ik had gehoopt dat Chili door zou gaan.

  12. Bóris

    Veronica doet het wéér!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.