Wie is de Mol trekt 2,3 miljoen kijkers na Sotsji-stop
De kijkcijfers van donderdag 27 februari 2014 (SKO)
Wie is de Mol is donderdagavond met succes teruggekeerd van haar winterse Sotsji-stop. De zevende aflevering trok bijna 2,3 miljoen kijkers op Nederland 1, goed voor 31,4 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het AVRO-programma was winnaar van de avond. Het meest bekeken alternatief was de Europa League-wedstrijd AZ – Liberic met 923.000 kijkers op RTL 7, gevolgd door de première van de vierde Twilight-film op RTL 4 (717.000 kijkers).
De eerste zes afleveringen van Wie is de Mol wisten gemiddeld bijna 2,4 miljoen kijkers te boeien. De meest bekeken aflevering was de laatste aflevering voor de Sotsji-stop en trok 2,5 miljoen kijkers, een all time-record.
De winnaars om half tien waren Hello Goodbye (1,4 miljoen), gevolgd door de Europa League en de Twilight-film.
SBS 6 scoorde vooral met Utopia (923.000) en trok op prime time 651.000 kijkers met Castle.
Pauw & Witteman en RTL Late Night trokken 697.000 en 619.000 kijkers.
Top 15 01. Wie is de Mol (Ned1) 2.278.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.939.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.687.000 04. Hello Goodbye (Ned1) 1.399.000 05. De wereld draait door (Ned1) 1.262.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 22.7% 2. RTL4 / 14.9% 3. RTL7 / 12.8% 4. SBS6 / 8.8% 5. Ned2 / 6.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 34,0% 2. Publieke Omroep 33,7% 3. SBS Groep 17,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |