The Voice of Holland weer in de lift
De kijkcijfers van vrijdag 25 oktober 2013 (SKO)
The Voice of Holland zat vrijdagavond na twee weken van stevige concurrentie in de lift omhoog. Er keken 2,8 miljoen mensen naar de tweede aflevering van de The Battle-ronde op RTL 4, goed voor 39,7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met deze score heeft de talentenjacht geen nieuw record te pakken. De een na laatste auditie-aflevering trok drie weken geleden ruim 2,9 miljoen kijkers en dat is tot nu toe de meest bekeken aflevering van dit seizoen.
Een week na die recordaflevering moest The Voice concurreren met het Nederlands elftal op SBS 6 en zakte het kijkersaantal naar ruim 2,6 miljoen. Vorige week, met het Gouden Televizier-Ring Gala tegenover zich, keken er bijna 2,6 miljoen mensen.
The Voice 4, dat nu negen afleveringen onderweg is, heeft dit seizoen nog niet de grens van 3 miljoen kijkers overschreden. Van de eerste negen van het derde seizoen zaten er drie boven de 3 miljoen en van de eerste negen van het tweede seizoen zelfs allemaal.
Al met al was The Voice vrijdagavond wederom het meest bekeken programma van de avond, gevolgd door Goede Tijden Slechte Tijden (1,9 miljoen) en het Achtuurjournaal (1,6 miljoen).
Het meest bekeken alternatief was Vermist op Nederland 1, goed voor 1,2 miljoen kijkers kijkers. College Tour met Ruby Wax op Nederland 3 deed 418.000 kijkers en SBS 6 trok 288.000 kijkersmet de film Swordfish.
RTL Late Night was de winnaar op de late avond met 1,3 miljoen kijkers, gevolgd door Pauw en Witteman (1 miljoen kijkers).
De TOP-lijsten komen later beschikbaar.