Linda de Mol-show Weet Ik Veel levert kijkers in


De kijkcijfers van zaterdag 16 maart 2013 (SKO)

Het nieuwe quizprogramma Weet Ik Veel van Linda de Mol trok zaterdag 1,968 miljoen kijkers naar RTL 4. Dat is 16 procent minder dan vorige week, toen de première maar liefst 2,3 miljoen kijkers noteerde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met 2,3 miljoen kijkers zat Weet Ik Veel precies op het gemiddeld aantal kijkers dat haar andere show Ik Hou Van Holland afgelopen seizoen scoorde. De Mol gaf echter aan al tevreden te zijn met 1,1 miljoen kijkers voor Weet Ik Veel.

Direct na Weet Ik Veel moest ook De Grote Improvisatie Show met Jojanneke van den Berge kijkers inleveren. Dat programma ging van 1,5 miljoen kijkers naar 1,1 miljoen kijkers, een daling van 26 procent.

Een mooiere score zette RTL 4 direct voor Weet Ik Veel neer met de première van de nieuwe comedyserie Aaf, met in de hoofdrol Annet Malherbe. Daar keken 1,5 miljoen mensen naar, ongeveer evenveel als naar De TV Kantine vorige week.

RTL 4 blijft aan kop op zaterdagavond en laat Nederland 1, de grootste zender van Nederland, achter zich. Het publieke kanaal stelde op prime time teleur met ‘slechts’ 892.000 kijkers voor Langs De Leeuw met Paul de Leeuw.

De Ruben Nicolai-show Golden Oldies deed het na Paul de Leeuw beter met 1,1 miljoen kijkers. De absolute topper van Nederland 1 was het Achtuurjournaal met 1,9 miljoen kijkers.

SBS 6 scoorde op prime time rond de 500.000 kijkers met The Next Pop Talent en De Showbizzquiz.

Top 15
01. Weet Ik Veel (RTL4) 1.978.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.949.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.695.000
04. Aaf (RTL4) 1.472.000
05. Kassa (Ned1) 1.372.000


06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.200.000
07. Golden Oldies (Ned1) 1.103.000
08. De Grote Improvisatieshow (RTL4) 1.098.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.004.000
10. EenVandaag (Ned1) 962.000


11. Langs De Leeuw (Ned1) 892.000
12. Nieuwsuur (Ned2) 688.000
13. Campinglife (RTL4) 688.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 681.000
15. TV Kantine (RTL4) 670.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 19.8%
2. Ned1 / 19.4%
3. Ned2 / 7.6%
4. SBS6 / 7.6%
5. NET5 / 4.6%


6. Ned3 / 4.5%
7. RTL7 / 3.8%
8. Vero / 3.5%
9. RTL5 / 3.5%
10. RTL8 / 1.6%


11. Comedy / 1.2%
12. Discov / 1.2%
13. Nick / 0.8%
14. TLC / 0.6%
15. Eurosp / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,5%
2. RTL Nederland 28,7%
3. SBS Groep 15,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

58 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
GoldB
maart 18, 2013 08:28

De grote gênante improvisatieshow….

Gast
Kaaskijker
maart 17, 2013 22:09

Net genoten van Volgens Robert.Wat briljant geacteerd en goed geschreven! Zal vast minder kijkers trekken dan Linda de Mols’ Weet Ik Veel, maar man dat was even goed geïnvesteerd geld van onze omroepbijdrage.

Gast
kritische kijker
maart 17, 2013 21:57

Gelukkig hebben we de PO nog , zojuist weer met volle teuge genoten van Fransje Bauer.

Gast
JaJa
maart 17, 2013 20:33

Het grootste talent in De Grote Improvisatieshow is Tijl, die voor de tweede week op rij een grote bak chips pakt en deze wild leeggooit op het podium. Dat was echt wel het hoogtepunt. Veel kontgrappen ook. Hoog pies en poepniveau dus. Super gedaan. Top… NOT!

Gast
R. Schoemaker
maart 17, 2013 19:53

Het enig leuke aan het programma van Linda de Mol is het zelf meespelen met de app, maar.. die werkt niet.
Conclusie besteed je tijd aan iets anders. Volgende week terug naar 1,5 miljoen. Om over een maand gestopt te worden.

Gast
Rene
maart 17, 2013 17:59

Annet Malherbe speelde ooit een alleenstaande bijstandsmoeder in een tragiecomedy. Kwalitatief zeer goed, maar daar keek niemand naar. Annet is een realistische vrouw die dus weet dat kijkcijfers ook belangrijk zijn.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 16:34

@ kritische kijker
Je kunt wel heel neerbuigend over RTL-kijkers zijn, maar wat zegt het over jou dat je de godganse dagen niets anders kunt doen dan denigrerende reacties over deze mensen neer te zetten. Heb je niets beters te doen? Jij wilt niet naar zulke programma’s kijken, prima, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die het wel waarderen. Het zijn mijn programma’s ook niet en sowieso kijk ik weinig tv. Maar wat kan mij het nu schelen als een ander deze programma’s wel kijkt.
Ik heb in ieder geval gisteravond genoten van de docu over Bob Marley.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 16:11

http://www.hebikietsgemist.nl

DAAR KUN JE ALLES KOSTELOOS TERUG KIJKEN!

Gast
Remy
maart 17, 2013 15:52

Mijn hemel, hoeveel cabaratiers die kirrend hun hoofd in elkaars kruis duwen kan een mens verdragen? Heb de improvisatieshow na een kwartier weggezapt, wat een genante vertoning was dat.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 15:35

Linda scoorde vorige week 2.427.000 kijkers en NIET 2.3 miljoen zoals deze site beweerd, feiten checken mag wel hoor!

Gast
Benieuwd
maart 17, 2013 15:10

Ik werk bij RTL en schaam me voor de improvisatie show… Bovendien is de helft van de zogenaamde suggestie uit publiek gewoon zelf bedacht en dan nog is het niet grappig maar gênant. Laat Tijl in een andere zandbak gaan spelen, grote kleuter…

Gast
sbs is flop
maart 17, 2013 15:06

SBS 6 staat helemaal niet in de top 15 dat is pas flop.

Gast
Annabel
maart 17, 2013 15:04

Aaf was goed.Linda de mol was goed maar de improvisatieshow 100x niks

Gast
boer uut vak 29
maart 17, 2013 15:01

Ik heb een stuk van Aaf gezien, maar zette het na 15 minuten weer af. Wat is dat bagger zeg. Dat ingezette bandje bij ieder mislukte grap stoort mij echt. Annet was wel een lichtpuntje. Al staat een pondje meer haar beter.
De quiz met Linda was wel leuk. Leuke gasten, hoewel ik me op het eind wel een beetje begon te storen aan Teil.
De grote improvisatieshow is gewoon een spinoff van de Lama’s. Fanastische caberatiers, al vond ik die vrouw wat minder. Misschien moeten ze Sarah Kroos, Ruben Nicolai en Jeroen van Koningsbrugge er weer bij halen. Dan zal het nog beter gaan met het programma. Jojanneke doet het geweldig! Zij is zeker beter dan haar voorganger Sandra!

Gast
Peter
maart 17, 2013 14:27

Alles is bagger op 4.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 14:25

de twee reacties hierboven zijn door een rtl-fanboy die ontsnapt is uit een tbs kliniek endie geen namen kan verzinnen gepost

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 13:59

We hebben het WEL gehad met die PAUL DE LEEUW

Gast
RTL is flop
maart 17, 2013 13:50

Ik ook. :lol:

Gast
Ned1 poep
maart 17, 2013 13:46

Kijkcijfers van “bagger Paultje” op Ned1 zijn gedaald, ze zijn nog te hoog maar in ieder geval gezakt. Golden Oldies is vanwege de nieuwsgierigheid nog hoog en zal volgende week ook dalen. Men begint door de Ned1 poep heen te prikken langzaam aan.

Gast
Tsja
maart 17, 2013 13:42

Paul de leeuw was heerlijk!

Gast
kritische kijker
maart 17, 2013 13:37

Ik ben ook weer ontsnapt uit gesticht voor geestelijke gestoorden.:lol:

Gast
Kenneth
maart 17, 2013 13:19

Die improvisatieshow is schadelijk voor het imago van RTL. Het is zo plat en dom dat je je als kijker geneert… Dat geschreeuw en gedoe, ik versta het ook niet… En ik zie dat er spelers meedoen die zich ook gewoon heel ongelukkig voelen… Wat een bagger programma ….

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 12:49

http://Www.hebikietsgemist.nl kan je gratis kijken

Gast
Tsja
maart 17, 2013 12:38

Paul de Leeuw was super! Richard Groenendijk en Nelly Frijda waren hilarisch. Jammer van de cijfers, maar ik blijf elke week naar de leeuw kijken, heerlijk!

Gast
Tsja
maart 17, 2013 12:33

Erg jammer van Paul de Leeuw. Was in één woord FANTASTISCH gisteravond. Richard Groenendijk en Nelly Frijda waren hilarisch!

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 12:33

Moet je nog betalen ook op RTLxl om die k u t zooi terug te kijken. Dacht het even niet he

Gast
Nou nou
maart 17, 2013 12:29

Blij dat ik gisteravond geen tv heb gekeken. Wellicht dat ik nog even via uitzending gemist de Golden Oldies terug kijk, maar wat een trieste programmering gisteravond op de buis. Vanavond ook geen tv-show voor mij daar dit geheel gewijd is aan het meest gruwelijke tv-genre wat er is: de soap oftewel GTST.

Gast
Far-Above-Zero
maart 17, 2013 12:27

De commerciële tv is verkoper van illusies. Hier wordt de RTL-kijker wijsgemaakt met een simpele quiz dat hij/zij intelligent op universitair niveau is, net zoals kandidaten bij talentenjachten worden wijsgemaakt dat ze kansrijk en buitengewoon getalenteerd zijn, terwijl iedereen weet dat alleen de grote uitzondering doorbreekt en dat meestal op eigen kracht zonder uitgebuit te worden door media tycoons. Helaas blijft een bepaald percentage van de bevolking hier in trappen, het is gewoon keiharde statistiek waar de reclame/commerciële wereld mee werkt.

Gast
robb
maart 17, 2013 12:19

IK vind Roseanne geweldig,maar Aaf vind ik maar een zwak aftreksel moet nog wenen natuurlijk maar nu vind ik het vreselijk rommelig,Annet Malherbe staat voor kwaliteit en dat komt er zo niet uit.
Misschien gaat het groeien ik hoop het het.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 12:14

Aaf was leuk. Om 21.40 heb ik hem op Sbs6 gezet. Later heb ik Paul De Leeuw in de heraling gekeken, minder dan vorige week maar dat kan komen doordat ik toen direct gekeken heb en Linda heb opgenomen.

Gast
Els
maart 17, 2013 12:05

De Tros deed het nog niet zo slecht met
Andre van Duin
En Jan Smit
Op de zaterdag
2 keer beter dan de Vara

Gast
Els
maart 17, 2013 12:03

De Tros deed het nog niet zo slecht met
Andre van Duin
En Jan Smit
2 keer beter dan de Vara

Gast
Toine
maart 17, 2013 11:50

Ik vind Linda de Mol een schat van een mens!

Gast
kritische kijker
maart 17, 2013 11:45

Mollusconi is erg echt voor het volkdeel campingkijker. Dat de reclame boys hier intrappen is mij nog steeds een raadsel.Dit zijn onder-modale kijkers waar in deze tijd geen € te halen valt. Juist de kijkers van ‘weet ik veel” zijn niet de doelgroep waar het geld te verdienen valt. Dat is en blijft de kijker van de PO.

De middenklasser met een geld op de bank en een huis. Voldoende om uit te geven aan eten en spulletjes. Hier heeft de STER op de PO een makkie t.o.v. de campingzenders. Maar deze groep wil wel kwaliteit op het scherm met naturelle presentatoren en geen botox bejaarden of praaatgrage nietszeggende huppelkutjes of kwalberts.

Bejaarden en vakkenvullers zijn de beproefde kijkers op RTL4. Tja Mollusconi weet hoe hij met zooi toch nog kijkers kan trekken.

De VARA zal zich nu echt moeten bezinnen op P.d.L . Paul heeft zich zelf ingehaald. Niet meer van deze tijd. 10 jaar geleden en eerder een fenomeen.

De Vara zal voor de echte PO kijker iets nieuws moeten verzinnnen en afscheid moeten nemen van Paul. Zo zit het in het leven. Johan Cruijff zit ook niet meer in het eerste van Barca hoe goed hij ook was.

De Vara moet voor de middenklasser kijker met een goede opleiding met een mooie show komen met informatie op niveau en entertainment. Met een fris en fruitige presentator. Oja en laat dit vooral niet geproduceerd worden door Mollusconi of van Ellende want dan weten we de uitslag van het product al.

Gast
Bamibal
maart 17, 2013 11:35

Langs de leeuw was heel erg saai, Linda de mol app deed het weer niet (liep 10 seconde voor) waardoor je de vragen pas laat kreeg, Next poptalent duurt te lang, showbizzquiz is alleen de finale leuk, de rest is flauw.

Gast
Jaap
maart 17, 2013 11:23

Wat een meesterlijke uitzending van Langs de Leeuw, niet alleen de Leeuw was in vorm, ook Nelly Freida en Richard Groenedijk waren een goede aanvulling!
Hopen voor de Leeuw dat de kijkcijfers nog wat aantrekken, moet zeggen dat ik voor het eerst vond dat ‘ie weer in vorm was.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 11:21

Tja de platte zooi van Joling bij SBS kost ook cijfers. Dus waarom zou dat voor de Improvisatieshow niet gelden. Lekker makkelijk, schuttingtaal gebruiken en de edele delen beroeren want dat is toch een humor zeg, lachen joh

Gast
Peter
maart 17, 2013 11:08

Wat een flauwe kop boven dit artiktel. Kom dan b.v. met “Paul de Leeuw nog steeds onder het miljoen”. Ondanks erg leuke show vond ik met Richard Groenendijk en Nelly Frijda.
Maar goed, waar hebben we het over. 1,9 voor zo’n soort quiz is natuurlijk ongekend goed. De app deed het bij mij weer goed, en ik kreeg nu wel mijn raportcijfers aan het eind, wat vorige week nog niet lukte.
Aaf ook gezien, en verrassend goed vond ik. Erg leuke cast, en goede teksten. Erg gelachen. Met recht een hit.

Gast
Gerard
maart 17, 2013 11:00

Jeetje wat was die improvisatie show slecht zeg, ik kon niet geloven wat ik zag. Heel veel schreeuwen, scheldwoorden en elkaar in het kruis grijpen en dat dan improvisatie noemen, echt wat triest! Gênante tv, en gezoende score na dit vreselijke programma, verliezen ze voor RTL bijna 1.3 miljoen kijkers.
Ik voorspel 800.000 kijkers volgende week

Gast
zappelin
maart 17, 2013 11:00

Aaf was echt tenenkrommend niet grappig. Dat komt onder de miljoen.

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 10:58

Aaf was zo fantastisch dat ik zeker vergat te lachen om de grappen ;)

Gast
Anoniem
maart 17, 2013 10:56

Aaf een geweldige serie….die mensen hebben dan naar een andere serie zitten kijken want het is gewoon ruk zoals vaak met Nederlandse sitcoms.

Gast
Peter
maart 17, 2013 10:55

Hoeveel afleveringen heeft Aaf?
Hopelijk komt er een seizoen 2 want het is wel heel erg leuk.

Gast
RTL is flop
maart 17, 2013 10:51

Kijkcijfers van de Snolquiz op RTL gedaald, ze zijn nog te hoog maar in ieder geval gezakt. Aaf is vanwege de nieuwsgierigheid hoog en zal volgende week ook dalen. Men begint door de RTL drol heen te prikken langzaam aan. Ook de slechte kopie Lama’s 2.0 is wat gezakt een lijn die zich wel zal voortzetten

Gast
41jaar
maart 17, 2013 10:50

Ach nee tiffany is ook weer blond dom bezig

Gast
Familie van der Berg
maart 17, 2013 10:50

Wij hebben als familie genoten van Aaf.
Wat een leuke serie en eens iets anders dan die flauwe vara comedys op de zaterdag van nederland 1.

Gast
Johan
maart 17, 2013 10:47

@Markvw:
Het is Linda de Mol, al maakt ze een programma waarin ze alleen scheten laat dan scoort ze nog.
Die trekt het Nederlandse publiek altijd mee

Gast
Anzel
maart 17, 2013 10:46

Wat is Aaf een heerlijke serie.
Annet Malherbe als moederkloek is meesterlijk.
Natuurlijk spel, goed scenario en een mooie cast.
Dit smaak naar meer!

Gast
Emmy
maart 17, 2013 10:45

En weer zorgt PdL voor een dip in de kijkcijfers van nederland 1

Gast
tiffany
maart 17, 2013 10:45

Ook sbs doet veel aan hd

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen