Boerendatingshow SBS 6 bereikt kijkcijferdieptepunt

Geplaatst op do 31 jan 2013 om 8:49


De kijkcijfers van woensdag 30 januari 2013 (SKO)

De nieuwe woensdag van SBS 6 is ook in de vierde week nog geen succes. Zowel de boerendatingshow De Speld in de Hooiberg als de realityserie Kleine Baby’s Grote Zorg bereikten gisteren een kijkcijferdieptepunt. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Speld in de Hooiberg noteerde 475.000 kijkers en dat is 73 procent van het oorspronkelijke kijkerspubliek, terwijl Kleine Baby’s 518.000 kijkers noteerde en daarmee nog 69 procent van het oorspronkelijke publiek over heeft.

SBS 6 was nog maar net de derde zender van Nederland, maar werd op de hielen gezeten door Nederland 3 en Nederland 2. Vooral Hart van Nederland krikte het marktaandeel van de zender op. Daar keken 1,1 miljoen mensen naar.

De grote winnaar van de avond was Goede Tijden Slechte Tijden met 1,9 miljoen kijkers. Tot en met de elfde plaatst bestaat de kijkcijferlijst van woensdag uitsluitend uit dagelijks terugkerende programma’s.

De winnaar op prime time, Het Beeld van Beatrix, kwam op twaalf te staan met een zuinige 983.000 kijkers. Welcome Home (982.000 kijkers) en De Storm (914.000 kijkers) volgden daarna.

Top 15
01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.867.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.728.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.325.000
04. Journaal 18:00 (Ned1) 1.311.000
05. EenVandaag (Ned1) 1.272.000


06. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.271.000
07. Sportjournaal (Ned1) 1.246.000
08. Pauw en Witteman (Ned1) 1.197.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.193.000
10. Editie NL (RTL4) 1.171.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 1.052.000
12. Beeld van Beatrix (Ned1) 983.000
13. Welcome Home (RTL4) 982.000
14. De Storm (Ned1) 914.000
15. Uw Beeld van Beatrix (Ned1) 849.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 19.1%
2. RTL4 / 16.3%
3. SBS6 / 8.1%
4. Ned3 / 7.9%
5. Ned2 / 7.8%


6. RTL7 / 6.6%
7. Vero / 5.7%
8. RTL5 / 4.4%
9. NET5 / 3.4%
10. RTL8 / 1.6%


11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 1.2%
13. Nick / 1.0%
14. TLC / 0.8%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,8%
2. RTL Nederland 28,9%
3. SBS Groep 17,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 1.2%
13. Nick / 1.0%
14. TLC / 0.8%
15. MTV / 0.5%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,8%
2. RTL Nederland 28,9%
3. SBS Groep 17,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)


27 Reacties op “Boerendatingshow SBS 6 bereikt kijkcijferdieptepunt”


  1. ramon

    SBS 6 moet met programma’s komen die geen kopie zijn van andere omroepen.
    En tja dan hou je alleen de Smaakpolitie over….

  2. Nederland1 is flop

    Helemaal mee eens, daar probeert SBS mee te scoren.
    SBS komt met geen eigen identiteit, heeft duidelijk geen eigen dingen.
    Het lijkt wel een jaloers kindje uit de klas,wat denkt oei dat is succesvol bij andere dat wil ik ook. Ze moeten eens stoppen met andere na-apen en iets nieuws brengen, geen grote shows.

  3. mark

    dan maar de hele dag hart van uitzenden om de cijfers op te krikken , wat een drama weer , weer niks verdiend , weer vergadering , en nog steeds zit Schlick aan t hoofd van de tafel.

  4. Martijn

    Ik heb juist gister voor her eerst gekeken. Heb het idee dat deze boer nog even verder moet zoeken want de vrouwen zijn nou niet bepaald enthousiast…. :-)

  5. Leen

    Boerendatingshow SBS 6 bereikt kijkcijferdieptepunt Whahaha zonde hoor. MC worden jullie nou niet moe van de dagelijkse onzin tegen SBS?! Woow GAAAAAAP. dit is zo flauwe. Late edite van shownieuws heeft gisteren meer dan 800. duizend kijkers getrokken, zo zie je maar!!!

  6. Internet open riool

    Joh, zulk gedrag zegt zó veel meer over degenen die het roepen. Het ronduit respectloos, schofterig, en pathetisch gedrag van mensen die maar negatieve willen zijn. Als je een televisie programma programma je niet aanstaat, kijk je toch niet?!

  7. Joost

    Het overduidelijke SBS6-probleem. Een prachtig programma als Kleine Baby’s Grote Zorg zou op Ned1 of RTL4 een miljoenenpubliek bereiken.

  8. moordwijf

    Ontzettend genoten van kleine baby’s grote zorgen.

  9. Anoniem

    @@ Joost. je bent DOM en je praat iemand na.

  10. Mark

    Mensen laten blijkbaar veelal hun tv aan staan op rtl want elke week herhalen ze maar en herhalen ze maar (b.v. Gister welcone home)…

  11. voodoochile

    Nederland is klaarblijkelijk schijtziek van alle nieuws rondom ons aller Beatrix. Daar waar Ned1 normaliter op prime-time zelfs met het testbeeld moeiteloos 1 miljoen bejáárde túúrders scoort, Bea red het momenteel om hieronder te blijven. :D

  12. Gerard

    Ja, ik vind het ook wel meevallen, de kijkcijfers van sbs. een half miljoen is toch niet zo ontzettend weinig?

  13. waaromdan

    @Mark, nee sbs is goed bezig met tellshell ga toch heen man, rtl geeft het tenminste ook nog eens aan als iets herhaalt word, bij sbs niet zo zit je in nieuwe seizoen en dan ineens beginnen ze weer opnieuw, idem overdag met antieke zooi.

  14. alsjemenou

    Rtl kopieert ook geen programmas van sbs?

  15. ji

    @Leen
    late shownieuws profiteerde gewoon van voetbal dat erna zat; vanavond gewoon weer half miljoen. En vroeger was ook drama; 272.000

  16. voodoochile

    Ik ben ook weer uit de inrichting voor geestelijk gestoorden ontsnapt. :lol:

  17. Mark

    200.000 kijkers voor Shownieuws (!). En de late editie hadden ze onaangekondigd maar even van 30 naar 10 minuten geminderd. Zeker om de voetbalfans te pleasen. Ze hadden beter even kunnen wachten, nu zat voetbal tegenover schaatsen van de NOS. Weer slim aangepkat daar bij SBS.

  18. Mark

    @ Arjan:

    Topavond voor RTL vandaag:

    2012 haalt gewoon weer de 1,2 miljoen: helemaal kapot gepromoot afgelopen week op alle 4 de zenders. Ook The Taking Of Pelham 123 gaat weer lekker: 650.000 kijkers. SBS gaat het merken: House 300.000 en 400.000 kijkers.

  19. Roland

    @voodoochile
    Wel erg opvallend inderdaad, ik denk dat Nederland nu al “Beatrix-moe” is, daar heeft GTST daarentegen weinig last van. Bea blijkt een erg slechte beurt gemaakt te hebben door GTST “voor de voeten te lopen”. :lol:

  20. Bo

    Ik vind dat boeren programma toch wel leuk eigenlijk. Alleen houdt hij inderdaad weinig vrouwen over.

  21. Mark

    Vanaf zaterdag 16 februari is om 18.00 uur ‘De Grote Verbouwing’ ingezet. Hierdoor komt de programmering er op zaterdag als volgt uit te zien:

    18.00 De Grote Verbouwing
    19.00 Lachen Om Home Video’s
    20.00 The Next Pop Talent
    21.30 De Showbizzquiz
    23.00 Hart van Nederland

  22. Peter

    Geweldige instroom ook voor The Next Pop Talent…not..

  23. Arjan

    Hè Mark, hoeveel aflevering heeft housse dan, ik denk 12 of meer???

  24. gtstfites

    @Mark ze moeten hart van Nederland om 22:30 beginnen hadden ze beloofd :P

  25. max

    kijk, dat willen we graag! Die zaterdagavond van SBS ziet er goed uit! Enne..lachen om home video’s, tja je houdt ervan of je houdt er niet van. En om nou weer naar het zwaar overschatte tv kantine te kijken, tja. En eerlijk gezegd zie je langzaam dat SBS op krabbelt. De sfeer bij HvNL komt weer terug en shownieuws wordt steeds beter. Die Kwalbert heeft ook niet het eeuwige leven!

  26. wb30

    SBS weer op krabbelt? Nou kijk dan maar eens goed naar de kijkcijfers, ze hebben het nog nooit zo slecht gedaan! Verleden week de 4de zender van NL, week daarvoor maar net de 3de zender. Over de hele maand december gezien de 4de zender van NL. Dus die hebben echt nog een hele weg te gaan, als ze dat trouwens nog gaan halen…………

  27. Lwd

    SBS heeft z’n langste tijd gehad. Teveel herhalingen, onzinnige shows en dezelfde films steeds weer herhalen, ipv kapitalen inversteren in shows zoals popstars, sterren dansen enzo, kunnen ze beter geld investeren in het kopen van nieuwe series

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.