Topscore The Voice Kids; dramatische val Moordvrouw


De kijkcijfers van vrijdag 27 januari 2012 (SKO)

The Voice Kids is net als zijn grote broer The Voice of Holland een kijkcijferhit. De eerste aflevering van de talentenjacht voor kinderen trok vrijdagavond een publiek van 2,6 miljoen kijkers naar RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na The Voice Kids kreeg tvster Wendy van Dijk een flinke klap te verwerken. Haar politieserie Moordvrouw trok aanzienlijk minder kijkers van vorige week. De serie zakte van 3,2 naar 1,7 miljoen kijkers, een daling van ruim 46 procent.

Van Dijk en haar liefhebbende partner Erland Galjaard, tevens baas van RTL 4, waren vorige week zaterdagochtend nog hysterisch na het zien van de kijkcijfers. “Ik was zo in shock. Ik maakte Erland wakker en zei: ‘Schatje, schatje! Heb je de kijkcijfers gezien?’“, aldus de presentatrice.

Galjaard laat deze week in een persbericht weten zeer tevreden te zijn over de score van The Voice Kids. “Wij zijn zeer tevreden met de goede start van The Voice Kids. Zo zie je dat variatie op een bekend format interessant kan zijn zolang de kwaliteit van het programma hoog blijft en de deelnemers echt en origineel zijn“, zegt hij.

Hij is erg tevreden over de inhoud. “Zowel de coaches als de programmamakers als wij bij de zender waren aangenaam verrast door het enorme talent en de mooie verhalen van de kinderen, en met ons denk ik ook veel kijkers. Wij wisten niet dat er al zo jong zoveel en zulke goede zangers en zangeressen rondliepen.

Over de cijfers van Moordvrouw doet hij in het persbericht geen uitspraken.

De enige andere primetime-hit op vrijdagavond was de Flikken Maastricht-film De Overloper, die 1,6 miljoen kijkers trok.

Top 15
01. The Voice Kids (RTL4) 2.604.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.842.000
03. Moordvrouw (RTL4) 1.717.000
04. Journaal 20:00 (Ned1) 1.703.000
05. De Overloper (Ned1) 1.638.000


06. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.293.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.254.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.245.000
09. EenVandaag (Ned1) 1.222.000
10. Pauw en Witteman (Ned1) 1.152.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 1.150.000
12. Editie NL (RTL4) 1.092.000
13. Kanniewaarzijn (Ned1) 970.000
14. Nieuwsuur (Ned2) 856.000
15. Gesprek met minister-president (Ned1) 846.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.6%
2. Ned1 / 20.0%
3. Ned2 / 7.2%
4. SBS6 / 6.9%
5. Ned3 / 6.0%


6. RTL7 / 4.9%
7. RTL5 / 3.5%
8. NET5 / 3.3%
9. Vero / 3.0%
10. RTL8 / 2.0%


11. Eurosp / 0.8%
12. Comedy / 0.8%
13. Discov / 0.6%
14. Nick / 0.6%
15. TLC / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,1%
2. RTL Nederland 33,2%
3. SBS Groep 13,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

146 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
herman
januari 31, 2012 15:57

Bijna vrijdag. Weer al die mooie prachtige zingende kinders op de buis.
Hmmm.Verheug me er op.

Gast
Debby
januari 29, 2012 11:40

Bedankt!

Gast
Anoniem
januari 29, 2012 11:18

Woensdag om 22.30

Gast
Debby
januari 29, 2012 11:13

Weet iemand of er een herhaling komt van voice kids?

Gast
Peter K
januari 29, 2012 08:57

Klaar met “talentenjachten”!!

Gast
Herman
januari 29, 2012 01:50

Ik kijk alweer uit naar volgende week vrijdag the voice kids! :d

Gast
David(2)
januari 29, 2012 00:48

@Jaja:

Het verschil is dat deze kinderen geen platencontract kunnen winnen (want hebben ze niets aan want mogen maar paar uur per week bijwerken en niet s avonds etc etc etc).

Bij X-factor had het dus geen zin om kinderen door te laten gaan, ook al waren ze nog zo goed. Vandaar dus ook deze show.

Gast
Anoniem
januari 29, 2012 00:32

@ jan jaap

Na The Voice Kids start Holland’s Got Talent. Dat is dus op 30 maart.

Gast
jan jaap
januari 28, 2012 23:42

wie heeft er nou toch zin om gelijk door te kijken naar tvoh, pfff vermoeiend.
en als dt afgeloen is, wat dan?, start de de grote voice dan weer?

Gast
Peter
januari 28, 2012 23:21

@jaja
… het verschil is nu dat dit een speciaal programma voor kinderen is….. in dit geval zou ze eigenlijk de ouderen naar huis moeten sturen ;-)

Gast
JaJa
januari 28, 2012 23:11

Kan me herinneren dat Angela bij X Factor weleens goede kandidaten naar huis stuurde, omdat ze met 15 te jong waren volgens haar. En nu jureert ze kinderen van onder de 10. Wat is er in de tussendtijd gebeurd? Vind het een topper, maar dit is toch wel vreemd, zeker als je die toch best ver gaande contracten voor kinderen leest.

Gast
Robbieboy
januari 28, 2012 22:40

Herman, bah smeerlap

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 22:39

Vreemd, mijn post is weg. Ik zei dus, limburger, dat Eric het sarcastisch bedoelt.

Gast
Bastian
januari 28, 2012 22:33

Net ook naar TWI is gekeken. Al eerder gezegd maar dat decor is werkelijk prachtig. Ook zit er lekker vaart in. Wat ik minder vind, en dat is bij TVOH (blind auditions) net zo, dat ze tijdens de optredens even naar familie e.a. schakelen om hun reacties tussendoor te horen. Teveel geschakel hoeft van mij echt niet. Ook merk ik dat het tot nu toe vrij voorspelbaar is wie wel en niet door gaat.

Gast
limburger
januari 28, 2012 22:03

Volgens mij ben jij niet goed bij je hoofd, zeker nog in dromen land.
The Winner is zal en word geen succes

Gast
Eric
januari 28, 2012 21:41

En wat zijn ze slim hè om op zaterdagavond THE winner te herhalen! Is geen teken van zwakte maar van de kracht van het programma! Beau is verfrissend en wat een rust! Martijn, kun je nog wat van leren!

Gast
Eric
januari 28, 2012 21:38

Ja luitjes. Jullie winnen met THE voice kids. Uhm… En THE winner is meer dan een talentenjacht, dus volgende week 1.3 miljoen!

Gast
Sander
januari 28, 2012 20:05

(Er worden er nog vijftien gezocht.)

Gast
Sander
januari 28, 2012 20:04

Offtopic: Een zeventiende dode geborgen vd ramp met de Costa Concordia.

Gast
Meester Krelis
januari 28, 2012 19:26

Ook hier komt diana vertellen dat anderen schrijffouten “hebben”. Maar mevrouw heeft boter op haar hoofd, aangezien zij de meeste fouten “heeft”.

1. Geen hoofdletters.
2. Een spatie gevolgd door niet minder dan vijf uitroeptekens. (Ik ben coulant en reken dit als één fout.)
3. Verder totaal geen interpunctie.
4. De Engelse ziekte. (Tot drie keer toe, maar ik ben wederom coulant.)
5. “de” voice. En als laatste, reeds genoemd, maar het blijft grappig:
6. “je hebt schrijffouten hoor”

Jij krijgt een 3- voor taal, jongedame!

Gast
simon
januari 28, 2012 19:25

Echt genoten van de Flikken Maastricht telefilm De Overloper gister! Waanzinnig mooi gemaakt:D Kan niet wachten totdat seizoen 6 volgende week begint!

Gast
diana
januari 28, 2012 19:17

@fleur je hebt schrijffouten hoor !!!!!
moordvrouw is een domme serie een politie serie kan ik het niet noemen
ze moeten de voice 3 jaar overslaan zet gewoon een leuke comedy film op de vrijdag avond ik walg van de voice en wendy

Gast
fleur
januari 28, 2012 19:10

ik vint moordfrouwen egt een topcerie , seker als je een flesje wein op hebt

Gast
diana
januari 28, 2012 18:29

moordvrouw is een domme stomme serie

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 18:15

Emma, achterlijke dorpsgek. Leer eens spellen voordat je hier reageert. Ik ben bij 15 fouten opgehouden met tellen.

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 18:14

@Ano Nymous
Niet alleen maar hier op MC onzin uitkramen, denk ook aan het oefenen van je telkunsten. :lol:

Gast
Ano Nymous
januari 28, 2012 18:00

herman. Je zelfkennis pleit voor je. Eerlijk is eerlijk, want sneu ben je inderdaad. Je zegt eindelijk iets zinnigs.

Gast
emma
januari 28, 2012 17:59

@Pansje en @ Braak, ik ben het helemaal eens met jullie. Die Thijs , het feit dat zijn achternaam Römer is wil nog niet zeggen dat je talent heb, integendeel jij ben een non talent met een uitstraling van een uitgepoepte doperwt. En dan Bram de marokkaan die ontmanteld een mobiel-bom door gewoon het simkaartje uit de mobiel te halen . De promotie van Friesland kosten 3.7 miljoen euro, waar van 1 miljoen naar rtl4 is gegaan, waarbij de kamer en de provinciale staten van Groningen en Drenthe vragen over gaan stellen. en dan juffrouw van Dijk over haar acteer talent, nou het was NIKS, het is NIKS, en het zal nooit wat worden. Presenteren OK, maar ga lekker koken, ga lekker voor je kinderen zorgen, en kijk uit dat er geen 1 meer onder een auto terecht komt.

Gast
herman
januari 28, 2012 17:57

@Joepie

Maar de echte sneue figuren (Zoals wij.) kijken 24/7 naar de CO, zoals het hoort bij notaire CO fanbois. ;)

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 17:48

Ha, daar hebben we Ano Nymous weer, flink blijven oefenen met je telraam hoor. :lol:

Gast
Ano Nymous
januari 28, 2012 17:42

Joepie. Wat ben je dan als je naar beide kijkt, zoals ik?

Gast
Joepie
januari 28, 2012 17:39

@Joep
Ons aller notoire PO-fanbois zijn op te splitsen in 2 groepen. De eerste groep is gigantisch groot en bestaat louter uit 50-plussers, die weten gewoon niet beter dan naar Ned1 te staren. De 2e veel kleinere groep bestaat uit wel heel erg sneue figuren zoals jij, die op jongere leeftijd al behoefte hebben om naar oubollige baggerprogramma’s als Radar, Spoorloos, Lingo, De Dorpsdokter, Tussen Kunst en Kitsch, Ivo’s TV Show, Erica op Reis, BZV en de Mooiste Oma uit de Klas te staren. ;)

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 17:22

@Ano Nymous
Heb je jezelf al een telraam aangeschaft? Flink blijven oefenen hoor. :lol:

Gast
Telegraaf
januari 28, 2012 17:21

Ach onze Owen krijgt misschien nog wel een keer verstand ,kan die ook naar PO kijken het is nu te moeilijk voor hem .
Sterkte Owen.

Gast
Ano Nymous
januari 28, 2012 17:18

@ Yossarian. Inderdaad, krijgen ze miljoenen subsidie om de noordelijke provincies te promoten, maken ze er een amateuristisch zootje van dat Moordvrouw heet.
t Is dat opa Piet Römer net overleden is, anders had hij Thijs een optater gegeven voor zulk slecht acteerbroddelwerkje.
n Römer onwaardig.
Dan gaan gelukkig mijn belastingcenten naar de PO.

Gast
Mo
januari 28, 2012 17:16

moordvrouw net teruggekeken, ik vond het goed hoor!!

Gast
Vinc
januari 28, 2012 17:08

Die Voice Kids scoren toch buiten verwachting hoog….

Jammer voor Flikken…

Gast
wiedijk
januari 28, 2012 17:01

Erland Galjaard doet me aan een marktkoopman denken die met een opgewekt gezicht je troep probeert te verkopen als zijnde eersteklas kwaliteit, voor een veel te hoge prijs.

Gast
Joep
januari 28, 2012 16:47

@Owen,

BZV oubollig? Volgens mij ben jij zelf nog een klein kind die iedere dag de boterhammetjes door mama gesmeerd moeten worden. Bij BZV zijn er genoeg jeugdige boeren die mee doen, en het concept zit zo in elkaar dat iedere categorie er naar kan kijken.

Maar Owen, ga jij dan maar lekker koffietijd kijken iedere morgen want dat is niet oubollig he?

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 16:30

Hé Braak, heb jij ooit wel eens positief gereageerd hier? Dacht het niet hè! Mss eens een keertje naar de hoeren om wat stoom af te blazen jij. Hebben wij tenminste geen last meer van je gefrustreerde geleuter hier.

Gast
Braak
januari 28, 2012 16:27

Wendy Galjaard, hahahahahaha!!! Volgende wek zakt ze naar 600.000 kijkers, als ze mazzel heeft. Te hoog gegrepen Wendy. Laten we nou eens ophouden, er klopt geen reet van het script, aan de snijtafel maken ze er een puinhoop van, scenes hangen als los zand aan elkaar en de regie is om te gillen. Dat Friesland hier iets in ziet is onbegrijpelijk, weggegooid geld!!!! Oh ja en Wendy is geen actrice maar leest op, ze speelt een ongeloofwaardige rol. Ik begrijp niet dat de politie nog geen kritisch geluid heeft laten horen vanwege die iedere minuut haar wapen trekkende kip.

Gast
Pansje
januari 28, 2012 16:26

Gister The Voice Kids gekeken.. Ergerde me even aan dezelfde gezichten die je week in week uit hebt gezien, op Angela na en vond dat Wendy het ook erg goed deed! Maar meneer Nick de wijsneus is toch wel zo om te kotsen met zijn teksten, blehh!!
Fabien vond ik echt prachtig overigens met haar beleving van het nummer op 13-jarige leeftijd!!

Daarna klein stukje Moordvrouw gekeken, kon me niet bekoren! Thijs Romer vind ik echt dra-ma-tisch!! Naamsbekendheid? Goh, hebben ook geen talent verder rondlopen in dit land met minder naamsbekendheid die het er beter vanaf zouden brengen.. Pff!

Zojuist Flikken Maastricht teruggekeken; het is dus toch mogelijk om in Nederland een spannende serie te maken, chapeau!!

Gast
Owen
januari 28, 2012 16:22

@ Joep Paul is idd oubollig, net als Boer zoekt vrouw, bananasplit, alles van Max en TROS en al die andere zooi.

Gast
Anoniem
januari 28, 2012 16:21

Terecht, die pauperserie verdient ook om te zakken in de kijkcijfers

Gast
Michel
januari 28, 2012 16:06

@Peter
Ik ben het niet geheel met je eens, al heb je een punt. Vorige week lazen we hier in een bericht hoe euforisch Wendy en aljaard waren vanwege 3,2 miljoen kijkers. Je kunt mij niet vertellen dat ze nu erg blij zijn met 1,7 miljoen. Hoe veel dat ook sec gezien is, en hoe voorspelbaar ook dat de kijkcijfers zoveel minder zouden zijn. Zo werkt je gevoel niet, in elk geval het mijne niet. Ik zou er persoonlijk, zelfs als ik het al had voorspeld, goed de smoor in hebben als ik Wendy was.

Gast
Michel
januari 28, 2012 16:02

@Pistare zaterdag 28 januari 2012 om 12:28
Ga gewoon inhoudelijk op zijn post in of zeg helemaal niks. (Staat ook zo ǀuǀǀig als je met je grote bijdehante mond zelf een fout maakt, nietwaar?)

Gast
Peter
januari 28, 2012 15:55

@Michel: je snapt het niet, natuurlijk scoorde Moordvrouw vorige week ontiegelijk hoog, maar dat kwam door de finale van TVOH. Niet zo gek dus. Dat het nu naar normale waarde zakt voor zo’n soort serie, dat is gewoon normaal. Simpel.

Verder vind ik inderdaad dat MC zich verlaagt tot onnozele Telegraf teksten als ‘dramatische val’ en ‘Na The Voice Kids kreeg tvster Wendy van Dijk een flinke klap te verwerken.’
Dat slaat natuurlijk nergens en dan heb je het niet begrepen en ben je alleen maar sensatie belust.

Gast
Michel
januari 28, 2012 15:53

@limburger zaterdag 28 januari 2012 om 12:04
Nee, weet je wat jammer is? Dat wanneer je hier oprecht iets hebt op te merken op een RTL-programma, je meteen wordt uitgemaakt voor SBS- of PO-fan (en dan hou ik het nog ntjes). Of als je iets hebt op te merken op een andere zender, je weer een andere verwensing naar je hoofd krijgt. Dát is jammer. En daaraan maak jij je ook vuil, limburger!

Gast
Mark
januari 28, 2012 15:49

Zit iedereen mij aan te vallen als ik loop te relnichten, die vieze pedo van een Herman is veel erger. Oprotten met die gore kinderlokker.

Gast
Michel
januari 28, 2012 15:41

Al die mensen die zeggen dat 1,7 miljoen hartstikke veel is en dat MC aan stemmingmakerij doet, vergeten één ding. Op zichzelf staand is 1,7 miljoen inderdaad geweldig, MAAR als je na je eerste uitzending, dus binnen één week, 47% van de kijkers verliest dan is “aanzienlijk minder” zoals MC het zegt wel heel erg mild uitgedrukt. Als dat al stemmingmakerij is, dan is het precies tegenovergestelde stemmingmakerij van wat jullie bedoelen!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen