The Voice voor het eerst onder drie miljoen kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 16 december 2011 (SKO)

The Voice of Holland (RTL4, 20:39) – The Voice of Holland trok vrijdagavond voor het eerst dit seizoen minder dan drie miljoen kijkers naar RTL4. De derde liveshow werd door 2.773.000 kijkers (madl: 39.7%) bekeken en daarmee is het de minst bekeken aflevering tot nu toe. Het is de tweede week op rij dat The Voice een laagterecord behaald. Ook de score van vorige week, toen er bijna 3,1 miljoen mensen voor de buis zaten, was niet hoog genoeg om een laagtepunt te ontwijken.

Het tweede seizoen van The Voice scoort gemiddeld overigens nog altijd aanzienlijk beter dan de eerste editie, waar de drie miljoen kijkers-grens pas bij de finale werd gepasseerd. De finale van seizoen één is met 3,7 miljoen kijkers de best bekeken Voice-aflevering ooit. De zesde auditie-aflevering van seizoen twee nam dat record bijna over, maar die kwam een paar duizend kijkers te kort.

The Voice of Holland results (RTL4, 23:08) – Later op de avond werd in de uitslagshow van The Voice bekendgemaakt wie er volgende week niet meer bij zijn. Voor het oog van 1.849.000 kijkers (madl: 36.8%) werden Rodney Elzer en Danjil Tuhumena naar huis gestuurd. “We zullen hier heel veel negatieve reacties op Twitter over ontvangen, maar het is fifty/fifty en een onmogelijke beslissing. Wij gaan door met Marloes“, zeiden Nick & Simon over de in de Molukse gemeenschap populaire Tuhumena.

De TV Kantine (RTL4, 22:32) – Marco Borsato was deze week één van de nieuwe imitaties in De TV Kantine. Carlo Boszhard kroop in de huid van de populaire zanger om een lied te zingen. “Ik heb een foto gezien en het was bedrieglijk echt! Gaaf, ben benieuwd!“, zei de ‘echte’ Marco op Twitter. Andere nieuwe persiflages waren die van Eva Jinek en Jeroen van der Boom. De TV Kantine was vrijdag goed voor een publiek van 1.860.000 kijkers (madl: 29.7%) en was daarmee het derde meest bekeken programma van de avond.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.773.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.954.000
03. TV Kantine (RTL4) 1.860.000
04. The Voice of Holland results (RTL4) 1.849.000
05. Journaal 20:00 (Ned1) 1.439.000 

06. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.335.000
07. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.307.000
08. Journaal 18:00 (Ned1) 1.134.000
09. Vermist (Ned1) 1.097.000
10. Pauw en Witteman (Ned1) 1.054.000

11. RTL Boulevard (RTL4) 1.052.000
12. EenVandaag (Ned1) 1.024.000
13. Flikken Maastricht (Ned1) 1.023.000
14. Editie NL (RTL4) 1.014.000
15. Blik op de weg (Ned1) 870.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 31.1%
2. Ned1 / 16.6%
3. SBS6 / 7.0%
4. Ned2 / 6.3%
5. Ned3 / 6.2% 

6. RTL7 / 5.1%
7. RTL5 / 3.8%
8. Vero / 3.8%
9. NET5 / 3.8%
10. RTL8 / 2.4%

11. Comedy / 1.1%
12. Discov / 0.8%
13. Nick / 0.7%
14. Disney Ch / 0.6%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 42,4%
2. Publieke Omroep 29,1%
3. SBS Groep 14,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

100 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ano Nymous
december 20, 2011 18:27

Prachtig gezegd, doorgestoken.
Applaus.

Gast
Braak
december 19, 2011 20:55

Geef het volk brood en spelen tot ze er van gaan kotsen en het kotsen is nabij!!!

Gast
doorgestoken
december 19, 2011 12:11

Zeker Charley gaat winnen, let maar op, alles is gescript en voorgekookt.
tiz gewoon n avondje vermaak, maar wel een veeel te lang avondje met veeeel
te veeeel reclame, daar word even goed aan verdiend door deze en gene.
voor de jury is het ook n heerlijk avondje, N&S met hun wekelijkse onderscheiding, ben benieuwd wanneer de rest hun theatertoer/nieuwe CD aankondigen, het is NU cashen. Het is gewoon n goudmijntje voor een select gezelschap, en het volk..
het volk laat zich gek maken & betaald, betaald… voor wat?. toch triest dat 3 miljoen mensen zich zo achter dat voorgebakken karretje laten spannen, er zijn zo veel andere zinnigere dingen te doen en te bekijken op zoeen lange avond, gelukkig is het nog niet verplicht te kijken

Gast
technoviking
december 19, 2011 11:19

De verrdoemis in met alle talentenjachtjes.

Gast
Ricky
december 18, 2011 10:08

TVOH heb ik eigenlijk nooit echt kunnen waarderen. Los van de selectie shows is het te langdradig en te erg opgeklopt.

Ik vind X factor een veel leuker programma waarin mensen veel meer groeien en de strijd tussen de verschillende categorieën ook erg vermakelijk is. Dat heb ik veel minder bij TVOH.

Wel leuk om te zien dat er 2,7 miljoen wel genieten van deze show, maar voor mij blijft X factor op nummer 1 staan, ondanks de lagere kijkcijfers.

Gast
Anoniem
december 17, 2011 23:45

Ik heb in ieder geval weer genoten van TVOH, en 2,7 miljoen is nog steeds veel, en weer nr. 1 op de vrijdagavond.

Gast
Anoniem
december 17, 2011 22:49

@ Levi (post 78)

Over de scripts van de TV-kantine… Als je op de aftiteling gaat kijken naar wie de scripts heeft geschreven staat als eerste de naam Wijo Koek vermeldt. Deze man heeft jarenlang voor de Flodder TV-serie geschreven, evenals voor de Costa! TV-serie en enkele films van Johan Nijenhuis. Misschien geen intellectuele hoogstandjes, maar je kunt niet zeggen dat hij geen professional is :N

Gast
Braak
december 17, 2011 21:49

Van Velzen Anonymous, is de sprekende pop van John de Mol, een soort morbiede speeltje van ome John.

Gast
Anoniem
december 17, 2011 19:41

Heel simpel. Niet meer kijken scheelt een hoop frustratie en ergernis.

Gast
Anoniem
december 17, 2011 19:36

Kortom. Niet meer kijken naar die bedriegerij.

Gast
Mediaprak
december 17, 2011 19:36

@ Anonymous Gun SBS jouw cijfers maar vrees onder 8000.000.

Gast
nrc
december 17, 2011 19:24

Charley Luske had NOOIT meegedaan als ie geen garantie had gekregen dat ie tot en met de halve finale kwam. Dus de kijkers hebben GEEN invloed op de uitslag!! Het kan toch nooit dat er na tussenstanden binnen 10 minuten een compleet andere score staat. Is gewoon onmogelijk!! Dat zou betekenen dat een voorsprong van bv 6 procent in 10 minuten ingelopen wordt. KAN NIET!!

Gast
Anoniem
december 17, 2011 18:41

Gokje vanavond

Up 920.000
Wedden dat ik het kan 1.000.000

Pau!l 1.050.000
Ik vertrek 1.260.000

Let’s get married 1.250.000
Wat vindt Nederland 795.000

Gast
Anoniem
december 17, 2011 18:15

@ Ano Nymous
Inderdaad. Zeg nu zelf. Wie wil er nu met een Herman geassocieerd worden?
Ik heb het nu ook definitief gehad met alles wat naar talentenshows riekt. Het gaat altijd zoals John de Mol en co het uitgedacht hebben. Dat is inderdaad wel duidelijk nu.
Bedankt voor het openen van mijn ogen…

Gast
Chiel
december 17, 2011 18:07

Toch jammer dat de Tv kantine er zo goed uit ziet, en de grappen dan niet werken. Bij mij tenminste. Het aantal keer dat ik moest lachen was op 1 hand te tellen. JAMMER

Gast
Ano Nymous
december 17, 2011 18:06

Cynthia. Dan hoef je dus ook niet meer te kijken toch?
Als de winnaar toch al bekend is. Dag spanning.
Talentenjachten zijn voor het naieve, beinvloedbare domme volk (zoals hier een Herman) wat zich kritiekloos alles laat voorkauwen. John de Mol wekt alleen de indruk dat de kijker enige invloed heeft.
Intelligentere mensen doorzien die mooie gladde verkooppraatjes.

Gast
Cynthia
december 17, 2011 17:54

WALGELIJK dat Charly Luske weer als laatste mocht, bij hem gaven drie ‘coaches’ commentaar (terwijl bij de andere kandidaten slechts 2) , zijn stukje in de compilatie was weer net iets langer, hij komt vaker aan bod in filmpjes, tusseninterviews…. krijgt ook voortdurend te horen dat hij de ‘favorietenrol’ draagt… Dat ziet toch iedereen?!! John de Mol heeft de winnaar AL LANG gekozen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Ano Nymous
december 17, 2011 17:30

Zeker weten dat er hier mensne zijn die ondanks de kritiek op The Voice volgende week toch weer gaan kijken en zich opnieuw beet laten nemen. Dit omdat ze gewoon niet beter weten en zo Pro John de Mol zijn…
@ Owen. Als er iets en iemand niet grappig is is dat wel Carlo Boszhard en TV Kantine

Gast
Owen
december 17, 2011 17:21

TV kantine is een van de weinige Nederlandse programma’s waar ik om kan lachen ik heb niks met Nederlandse humor en comedies. Net als dat flauwe Koefnoen. En comedies als Spaanse schaap, Gek op Jack enz.

Gast
Levi
december 17, 2011 16:56

Zoals ik vannochtend al had geschreven is The Voice gewoon totaal niet aantrekkelijk meer om te blijven kijken. Te weinig knallende artiesten, vrijwel niemand is een ‘echte’ persoonlijkheid en slappe radio2 muziek.
Daarnaast is de grote irritatie factor Winston met zijn Vodafone-Swarofski-Cocacola-Harbio backstage reclame. Te walgelijk voor woorden. The Voice is het perfecte talentenjachten format, maar doordat alles zo letterlijk in je strot wordt geduwt verlang ik terug naar X-factor of zelfs het simpele Idols. Het liefst nog Idols, dan heb je al die poespas erom heen niet.
En over de TV Kantine.. Tenenkrommend slecht seizoen is het. Carlo heeft overduidelijk in zeer korte tijd dit seizoen geschreven zonder enig hulp van professionele scriptschrijvers die dit wel kunnen en ik kan het weten. Van de tv kantine had echt iets moois en grappigs kunnen worden gemaakt, maar helaas. Jammer

Gast
Mensen.
december 17, 2011 16:48

ik denk dat dit wel een reden is om The Voice volgend jaar even een jaartje niet te laten terugkeren. Helaas zijn de promo’s om je op te geven voor TVOH 3 gisteren al vrijgegeven…

Gast
Peter
december 17, 2011 16:42

@2.0: zo is het maar net. Hysterische meelopers hier. De feiten zijn gelukkig anders, maar daar hoor je hier niemand over vanwege gebrek aan kennis in de materie van kijkcijfers. Roep dan niets, zeg ik dan altijd.

Gast
2.0
december 17, 2011 16:17

2.773.000 kijkers en dan nog zeggen mensen hier dat nederland klaar met the voice is hahahah yeah right

Gast
kampie
december 17, 2011 16:12

@bas: niets aan toe te voegen.Heb het zelf van dichtbij meegemaakt maar kan een hele waslijst opnoemen van feiten waardoor je toch gaat twijfelen aan de integriteit van de show. Charly moet gewoon winnen van de producent.

Christopher bijv moest er gewoon uit, links of rechtsom. Op diverse manieren heeft men getracht dit te bereiken! Hij was te weinig meegaand met het format en coaches.
-een minuut voor zn optreden zeuren over zn pet terwijl hij die al de gehele dag ophad. Truc om hem uit zn concentratie te halen
– een kruk niet op het podium zetten zoals was gerepeteerd zodat hij zn optreden noodgedwongen staand moest doen
-doorzeuren over een microfoon en nauwelijks durven toegeven dat de performance wel goed was.
– Hem achteraan plaatsen in de redroom tijdens de avond. De 6 die doorgingen zaten “toevallig” allemaal op 1e rij
-de grappige ontmoeting met Lenny Kravitz uit de Real life knippen.
-ten onrechte beweren dat hij niet bij de Nederlandse les aanwezig wilde zijn. Hij mocht niet!
-waarom Paul en Charly zo naar voren schuiven? Mogen altijd als laatste optreden. Paul mag er gewoon zn eigen show van maken
-de jury wil ons laten geloven dat Charly een wereldzanger is
– waarom 2 beste kandidaten (uit 2e liveshow) in singoff plaatsen? publiekslievelingen Guy en Paul moeten nog een ronde verder immers..
-waarom worden de percentages van de stemming nooit openbaar gemaakt?
-waarom wordt er wel iets gemompeld over notaris maar zie je daar niets van

etc etc etc….

Gast
Rick
december 17, 2011 16:11

Owen jij vind alles grappig waarin SBS voor gek word gezet?

Gast
Tim20 MJ
december 17, 2011 16:02

@ mark
waarom zoveel kijkers voor UP?

Gast
Mark
december 17, 2011 15:56

Dat was ik dus. :P

Gast
Mark
december 17, 2011 15:56

Vanavond SBS bovenaan?

Up 1.145.000
Wedden Dat 1.035.000
HvNL 1.010.000

Paul 1.125.000
Ik Vertrek 1.110.000
Studio Sport 1.610.000

Let’s get Married 1.135.000
Wat vindt NL 935.000
TV Kantine 495.000

Gast
Anoniem
december 17, 2011 15:56

Vanavond SBS bovenaan?

Up 1.145.000
Wedden Dat 1.035.000
HvNL 1.010.000

Paul 1.125.000
Ik Vertrek 1.110.000
Studio Sport 1.610.000

Let’s get Married 1.135.000
Wat vindt NL 935.000
TV Kantine 495.000

Gast
inge
december 17, 2011 15:41

ja maar de kijkers thuis moeten de liedjes ook kennen en het moet aanspreekbaar zijn…

En mediacourant: lekker negatief weer! The Voice staat en blijft als een huis op één, who cares dat het net onder de 3 miljoen is… Ik hoor jullie beklag anders nooit als GTST, wie is de mol etc. net onder de 2 miljoen heeft geskoord, sodemieter op!

Gast
bamibal
december 17, 2011 15:27

De liedjes die worden gezonen tijdens voice of holland zijn veels te veel schreeuw nummers!
Erwin is de enige die een mooi rustig nummer zong, de rest allemaal top 40 SHIT!

Gast
Colin
december 17, 2011 15:07

Ik denk dat RTL er echt achter moet komen dat de kijker niet gek is. En dat ze niet laten beetnemen in dat alles geweldig is wat misschien niet altijd het geval is. Kijk kwa hoe het programma eruit is zeg ik Fantantisch mooi met al die belichting. Maar ik denk dat als iets te lang uitmelkt dat de kijker het dan teveel vind maar dat misschien makelijk achteraf. Want als je de kijkcijfers bekijkt.
28-10-2011 3.704.000 kijkers
16-12-2011 2.773.000 kijkers
een verlies van 931.000 kijkers. Dat zet toch te denken als RTL zijden. omdat het kijkcijfer van gisteren net boven het totaal gemiddelde van het vorige seizoen met 2.729.647.

Maar de Real life scoort totaal gemiddeld na 8 afleveringen nu 59.750 kijkers hoger. Ook de Result scoren hoger na drie liveshows 215.000 totaalgemiddeld hoger dan vorige seizoen. Maar het kijkcijfer van gisteren is wel onder het totaalgemidde na drie afleveringen van vorige seizoen 16.667 kijkers minder.

Gast
svrt
december 17, 2011 14:50

het kan ook komen, omdat mensen een kerstborrel hadden of lekker een film hebben gezien.

Gast
Owen
december 17, 2011 14:18

Rick kijk jij dan maar de hele dag naar elitaire PO programma’s.

Gast
Frank
december 17, 2011 14:08

RTL is wel verplicht om een Luxemburgs programma uit te zenden. Dat is het Hei Elei Journaal, nog steeds te zien ergens in de vroege ochtend op RTL 5 volgens mij.

Gast
Rick
december 17, 2011 14:01

Écht grappig en ook medelijdenwekkend om te lezen hoe domme kijkers hier serieus op de TV Kantine ingaan en het programma analyseren en aanprijzen. Als je vertier kunt vinden door het kijken naar een flauw goedkoop kinderverkleedpartijtje door twee volwassenen (waarvan de één zichzelf overschat en tot aan het irritante aan toe zichzelf helemaal geweldig vind) dan ben je toch echt van geen enkel niveau!!?

Gast
AQWNO
december 17, 2011 14:00

Nee, rtl zenders hebben uitzendrecht in nederland. Maar worden uitgezonden vanaf luxemburg. Wij als kijker merken daar niet veel van. Alleen als je tv kijkt als kritisch persoon. dan zal je dingen snel merken. rECLAME IN nederland is 12min per uur. Bij rtl mag dat 14 minuten zijn. vroeger werden er programma’s nog uitgezonden vanaf luxemburg. pas in de jaren 90 toen de CO tv kwam. Mocht RTL ook programma’s maken en uitzenden in nederland.

tERWIJL PO,SBS grote boetes kunnen krijgen, zal RTL die nooit krijgen.
Daarom was RTL slim in de jaren 90. Een mega groot bedrijf aan te sluiten en daarop uit te zenden.

Waarom zendt RTL eigen reclameseks uit na 00,30?
Omdat in de rtl regels staat dat zij dat mogen. Terwijl in Nederland sbs dat mag pas doen na 01u

Gast
HansD
december 17, 2011 13:54

Het is allemaal zo gekunsteld. Ook wat er gezegd wordt door begeleiders etc… lijkt afgesproken werk allemaal.

Gast
Anoniem
december 17, 2011 13:54

Beste imitatie van Boszhard ooit ben er stil van Marco Borsato

Gast
Anoniem
december 17, 2011 13:51

Helemaaal niet verassend! Het wordy toch ook steeds saaier!
Sufkutten team angela en nick en simon zetten ze bij elkaar
En de 2 goeie roel en marco. Saaie nummers (mening)
Vind t geen wonder dat mensen afhaken.
Desondanks ongelooflijk genoten van de audities en battles

Gast
Jens
december 17, 2011 13:43

De TV Kantine was 1 van de beste afleveringen, met Marco stijgt Carlo boven zichzelf uit, wat ongelooflijk goed. Ook kwa zang! Vond het thema ook leuk, programma’s in een ander jasje met Ping Pong International, Ik hou van Ivo, De B Team. Ze zijn dit seizoen echt op dreef, vond alle 3 de afleveringen van top niveau. Terechte ring winnaars!

Gast
Owen
december 17, 2011 13:39

Het wordt via Luxemburg uitgezonden.

Gast
lichtpuntje
december 17, 2011 13:27

@Anonymous
Sat 17 Dec 2011 om 11:54

Dan moeten de RTL programma’s toch ook in Luxemburg worden opgenomen en uitgezonden?.

Gast
erfgooier
december 17, 2011 13:26

Op een enkele uitzondering na (maar die zal het nooit winnen) allemaal: billen knijpen, ogen dicht, krampachtig naar voren buigen en gillen! Dat zie en hoor ik als ik kijk naar DVOH. Zodra een zanger(es) in het nummer gaat uithalen gaat het publiek klappen(!).
En dan het enorme rekken van het programma. Gooi Winston eruit want die voegt niets toe aan het programma. Het kan een uur korter allemaal maar dan krijg je geen adverteerders.
Volgend jaar ook maar een keer overslaan.

Gast
Anoniem
december 17, 2011 13:23

@Anonymous
Sat 17 Dec 2011 om 11:54

Dan moeten de programma’s e.d. toch ook in Luxemburg worden gemaakt en worden uitgezonden.

Gast
Gijs
december 17, 2011 13:14

Tv kantine is aan zijn beste seizoen bezig!Op een of ander manier hebben ze een manier gevonden om bv een Kieth Bakker of Patty 5 zinnen te geven inplaats van hele scenes waardoor ze fris blijven en je ze langer kan gebruiken.Erg goed zijn dan weer de krenten zoals bv Marco Borsato en Eva.TVOH was ook goed met verrassend goed geluid deze week.

Gast
Owen
december 17, 2011 13:08

TV kantine was weer geweldig! SBS werd weer voor gek gezet. :lol:

Gast
Anoniem
december 17, 2011 13:06

Ik denk dat er een hoop mensen ook afhaken vanwege de nummers die uitgekozen worden voor de kandidaten. Meer nummers die op dit moment in de hitlijsten voorkomen zal ervoor zorgen dat de kijkcijfers niet zo dramatisch zullen zakken. En inderdaad die blokken met Winston wordt je ook schijtziek van zeg. Ik kijk voor de zingende artiesten en niet wat er speelt qua twitter, facebook enz. Ook de tussenstanden slaan nergens op……

Gast
robb
december 17, 2011 13:01

nrc en ze horen dat er nog nooit iemand zo goed heeft gezongen,ze slaan een beetje door,dan heb ik toch liever gorden.

Gast
Yossarian
december 17, 2011 13:00

Wat is die Charly Luske in TVOH goed zeg, niet normaal, en wat een fantastisch optreden van Jessie J, uitzonderlijke klasse. Een zeer vermakelijk en kwalitatief hoogstaande uitzending derhalve van TVOH gisterenavond.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen