Beau scoort dramatisch met Het Beste Idee van Nederland

Geplaatst op Sun 16 Oct 2011 om 10:13


De kijkcijfers van zaterdag 15 oktober 2011 (SKO)

Het Beste Idee van Nederland (SBS6, 20:29) – Beau van Erven Dorens blijft flops produceren voor SBS. Na CQC, Hole in the Wall, De Nieuwe Uri Geller, De Zaterdagavondshow met Marc-Marie en Beau, Show Me The Money en De Wereld Van Beau, weet de presentator ook met Het Beste Idee Van Nederland niet te scoren. Het Beste Idee, dit jaar voor het eerst met Beau, trok nog nooit zo weinig kijkers naar SBS 6. Er keken zaterdag slechts 331.000 kijkers (madl: 5.1%) naar de show.

Gezien nog geen enkel programma van Beau bij SBS een kijkcijferhit bleek, vreesde hij eerder dit jaar voor zijn contract. De tv-zender besloot in juni toch met twee jaar te verlengen, maar dat maakte Beau niet minder onzeker. Hij hoopte vurig dat met Het Beste Idee het tij zou keren, maar besefte ook dat het moeilijk zou worden. “Het Beste Idee is natuurlijk al een succes gebleken, maar de concurrentie is moordend.”

Ik Hou Van Holland (RTL4, 20:45) – De grote concurrent van Het Beste Idee van Nederland was de eveneens door John de Mol geproduceerde spelshow Ik Hou Van Holland. Presentatrice Linda de Mol noteerde vorige week de op een na best bekeken aflevering ooit en deed ook deze week goede zaken met een score van 2.335.000 kijkers (madl: 36.0%). Daarmee was De Mol ook te sterk voor Jan Smit, die met de laatste aflevering van Lang Leve De Tv 853.000 kijkers trok naar Nederland 1.

Ushi & The Family (RTL4, 20:04) – Het programma Ushi & The Family beleefde vorige week met ruim 2,4 miljoen kijkers een zeer mooie première. Voor de tweede aflevering moet presentatrice Wendy van Dijk genoegen nemen met een verlies van ruim 450.000 kijkers. Toch blijft haar programma met 1.964.000 kijkers (madl: 30.6%) nog steeds een groot succes op de zaterdagavond van RTL 4. Volgende week neemt Van Dijk in Ushi & The Family onder meer Jan Slagter in de maling.

Top 15
01. Ik Hou Van Holland (RTL4) 2.335.000
02. Ushi & The Family (RTL4) 1.964.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.618.000
04. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.343.000
05. Dit Was Het Nieuws (RTL4) 1.303.000 

06. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.247.000
07. Kassa (Ned1) 1.102.000
08. Journaal 18:00 (Ned1) 1.009.000
09. Lang Leve De Tv (Ned1) 853.000
10. EenVandaag (Ned1) 822.000

11. Hart van Nederland (SBS6) 796.000
12. Zo Vader Zo Puberzoon (Ned1) 790.000
13. Shownieuws (SBS6) 741.000
14. RTL Woonmagazine (RTL4) 697.000
15. Lotto Weekend Miljonairs (SBS6) 651.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.9%
2. Ned1 / 17.7%
3. SBS6 / 8.4%
4. Ned2 / 5.6%
5. Ned3 / 4.6% 

6. NET5 / 3.5%
7. Vero / 3.3%
8. RTL5 / 3.2%
9. RTL7 / 2.4%
10. Comedy / 1.3%

11. RTL8 / 1.2%
12. Discov / 0.6%
13. Nick / 0.6%
14. TLC / 0.5%
15. N.geog / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 31,7%
2. Publieke Omroep 27,9%
3. SBS Groep 15,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)







Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 31,7%
2. Publieke Omroep 27,9%
3. SBS Groep 15,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)


114 Reacties op “Beau scoort dramatisch met Het Beste Idee van Nederland”


  1. Elmer

    Mijn beste idee van Nederland is om niet naar SBS6 te kijken.

  2. Bart

    Opvallend is met name de stijging van het marktaandeel voor Overige zenders. Die 10-daagse van Eredivisie Live lijkt dus goed te werken.

  3. jeffrey

    jammer voor sbs6, ze hebben best leuke programma’s

  4. Anonymous

    het programma was erg goed, totdat ze het moesten veranderen, WAAROM? de jury was goed! maar nu heb je Isa Hoes, die snapte ik niet na 5 min zapte ik weer naar rtl 4 en Eredivisie Live….

  5. Arie

    Koefnoen is wel de grootste flop van het seizoen samen met beste idee van Nederland

  6. Jaap

    De wereld van Beau had toch prima cijfers?

  7. Daan

    @Jaap
    Alleen de eerste aflevering had redelijke kijkcijfers.
    Daarna ging het bergafwaarts en scoorde het slechter dan RTL8

  8. Rick

    hoe laat was AZ-Ajax op eredivisie live?

  9. Breedbeeld

    Denk niet dat dit aan Bo ligt, maar het programma hebben ze een paar seizoenen tot in den treure uitgemolken met herkansingen, kwart finales, halve finales enz enz.
    Er komt geen eind aan en de mensen hebben het zo langzamerhand wel gezien, de veranderingen in jury doet geen goed en het is gewoon op.

  10. Bas

    SBS helpt alle formats om zeep binnen 2 seizoenen.
    Vorige seizoen Beste idee had nog prima kijkcijfers maar ze moesten het programma zogenaamd opfrissen.
    Never change a winning team.

  11. Frank

    Heel simpel toch. Het ligt gewoon aan ‘enge’ Beau. Gelukkig heeft mijn TV een anti-Beau-chip. Ik barst overigens van zulk soort chippies voor andere met zichzelf ingenomen TV hoofden.

  12. See&&

    Kijkers willen in het weekend vermaakt worden en spectakel zien en niet een soort consumentenproductprogramma. De cijfers spreken voor zich.

  13. Marco

    Ik snap ook echt niet wat er nou zo interessant is aan het steeds weer zien van hetzelfde ‘beste idee’. Alleen de voorrondes zijn wel aardig, maar ook geen super vernieuwende tv natuurlijk. Het ligt niet zozeer aan Beau, maar aan de slechte programma’s die hij krijgt. Al moet ik zeggen dat ik Beau niet meer dan een middelmatig presentator vind.

  14. Jesse

    Er is gewoon te veel te zien op vrijdag en zaterdag. Op vrijdag opboksen tegen The Voice (lukt niemand) en op zaterdag Ik Hou van Holland, dat kan je wel vergeten, dat is na een aantal seizoenen toch wel bekend. Hadden ze het Beste Idee niet op donderdag of zo kunnen doen tussen 20:30 en 22:00 of zo….?

  15. edje

    Dit programma is ook te lullig voor woorden. De Willy Wortels van Nederland op TV met knutsel en prutswerk. Weg ermee.

  16. p v

    als de P.O. zenders de vrijgheid hadden om te programmeren, en direct konden inspelen op de concurent , dan was RTL niet zo succesvolgeweest.
    Hoe zouden de kijkcijfers zijn geweest als de AVRO TROS NCRV VARA KRO
    VPRO hun vaste avonden terug zouden krijgen.

  17. herman

    Ja hoor, daar gaan we weer, het begint vervelend te worden, maar voor de 4e dag op rij moet ik ons aller PO-fanbois teleurstellen. Ondanks dat ons aller PO weer het met onze zuurverdiende belastingcenten aangekochte voetbal op het menu had staan, behaalde het haar eigen inkomsten genererende RTL in haar uppie wel gewoon wederom meer kijkers en dat ook nog met veel minder budget dan het ons aller PO-veelvraat gedrocht en dat ook nog in de door bejaarden gedomineerde 6+ tuurcijfers. ;)

  18. Female81

    Beau past gewoon niet bij SBS 6. Niet volks genoeg. Net als de verdere ‘verbeteringen’ aan het programma, het oogt nu een stuk chiquer. Het klopt niet, zeg maar. Het knullige van vorige seizoenen hoorde gewoon bij die zender.

    SBS 6 moet zich gewoon aan z’n core-doelgroep vasthouden.

  19. Jordy

    Jammer, want Het Beste Idee van Nederland is een leuk programma….
    En dat De Wereld van Beau ook geen kijkers scoort klopt niet, want het heeft wel vaker een miljoen kijkers gehad!!
    et programma is gewoon verkeerd geprogrammeerd.

  20. Kars

    De kop hier had ook kunnen zijn ‘Wendy van Dijk verliest half miljoen kijkers’!

  21. Anonymous

    Maar helaas Herman levert jou RTL bijna zes procent in en SBS een andere favoriet van je drie procent ten opzichte van vorige week zaterdag. De PO blijft, zij het met wat zenderverschuivingen, gelijk. Die 800 mln die je altijd noemt slaat trouwens nergens op want de inkomsten van de STER gaan naar de algemene middelen maar goed dus is het 600 mln en dalend de komende jaren, maar het is zinloos om op jou te reageren.
    Allemaal kijkers die inderdaad naar de overige zenders gaan want die stegen van 6 naar bijna zestien procent. Is dat Eredivisie live? Waarom noemen ze die niet apart dan bij SKO?

  22. kwikjealex

    Wat was Ushi gisteren geniaal, helemaal terug op niveau!

    En SBS, zet die show op de zondag of de woensdag, tenzij dit programma nog verder kapot moet…

  23. ErwinHillywood

    Wederom weer een pracht avond voor RTL 4. Volgende week begint Paul weer met een zaterdagavondshow. Eens zien hoe de kijkcijfers dan uitpakken.
    SBS is de weg kwijt, dat moge duidelijk zijn. Het station zit gewoon niet meer in het zapgedrag van de kijkers.

  24. Sandra

    Dat het slecht scoort ligt idd niet aan Beau, Beau heeft gewoon de pech dat het slechte formats krijgt. Daarnaast doet heel SBS het niet goed, en bijna niets scoort meer.
    Verder is het niet slim geweest om het programma te vernieuwen en tegenover Ik hou van Holland te zetten. Want dan weet je sowiso dat je niet gaat scoren.
    Het is gewoon jammer dat het niet lukt. Overigens was De wereld van Beau wél een succes want zelfs de laatste uitzending trok een half miljoen kijkers.

  25. @Kars

    Ja en? Wendy heeft nog steeds meer dan anderhalf miljoen kijkers meer dan Beau.
    Mooie score voor Wendy hoor. Je kan het programma niks vinden maar bijna twee miljoen kijkers is meer dan goed.

  26. Henk

    Wat een bagger programma dat Ushi & The Family, alleen met make up en het gegeven dat je iemand in de maling neemt, ben je er naar mijn mening nog niet hoor. Wat een creatieve armoe; geen leuke grappen, geen leuke invulling van de filmpjes, geen interessante bn’ers (wie zijn die 2 broertjes). Kortom er mag meer aandacht besteed worden aan de invulling van de types van de familie Leenders en aan de invulling van het programma zelf. Die filmpjes van Ushi zijn ook tenenkrommend, ushi op de kermis die een man neerschiet…..totaal niet grappig!

  27. @Sandra

    500.000 kijkers voor De Wereld van Beau op de moederzender noem ik geen succes hoor, maar ja, jij bent een Beau fan he?

  28. Anonymous

    @ herman, was je zaterdagavond nog gezellig. Nog een lekkere zondagochtendwip gemaakt? Oh nee dat zal je wel vergeten zijn. Je moet a la minute naar mediacourant surfen om te “klagen” over PO en fanbois en aller en bejaarden…. chill man! geniet van je zondag….
    ps: ben geen po fan ofzo, maar je komt nu erg als rtl medewerker van 12 over.

  29. Gibby

    Beau, ga 5 jaar op vakantie en neem Gordon Paul de Leuuw de
    3 nep diva’s en mee

  30. Johan

    Het beste idee van Nederland is gewoonweg om zeep geholpen. Ik vond het altijd leuk om te zien, maar kijk sinds het nieuwe format er niet meer naar.

    Ushi, mooie kijkcijfers, maar wat hierboven ook al is gezegd, ik vind het altijd zo teleurstellend op het moment dat Wendy zich herkenbaar maakt. Ze trekt de vermomming los en ze vliegen elkaar een beetje in de armen en zeggen dat ‘het gelukt is’.

    Daarnaast vond ik het stukje van Ushi waarin ze Andy Schleck voor homo uitmaakte totaal NIET leuk.

  31. sjefke

    Altijd lachen met die Herman.
    Ooit een bejaardenhuis binnen gelopen? 9 van de 10 tv’s staan op RTL4, check het zelf regelmatig. Is ook erg prettig voor hen omdat alles 3x wordt uitgelegd en simpel te snappen is. Hoe de CO makers aan het geld komen? Alle prijzen verdubbelen in de winkels en wij maar betalen.

  32. Flippo

    Het beste idee van Nederland stelde al niet veel voor, maar nu is het helemaal niets meer. Waarschijnlijk zijn we er na dit seizoen definitief vanaf, godzijdank.

    Nog zo’n vreselijk programma: Koefnoen. Het is flauw, niet grappig en voor m’n gevoel iedere keer weer hetzelfde. En dramatische cijfers: 649.000 kijkers prime-time op Nederland 1. Ook dit programma is waarschijnlijk klaar na dit seizoen, godzijdank.

  33. bibi

    Het ligt niet aan Beau

  34. quidam

    Herman “vergeet” dat in de prijs van de voor hem o zo noodzakelijke kratten bier en andere consumptie-artikelen ook een fiks opslagpercentage zit van de reclame-inkomsten van RTL en andere commerciëlen. De reclame-inkomsten van de PO, die uiteraard ook in de consumptie-artikelen verdisconteerd zijn, gaan naar de Staatskas en compenseren voor een deel de subsidie. Hoe je het ook draait of keert, de consument/kijker betaalt altijd!!!

  35. Jan

    @Kars Als je dat echt meent, dan ben je duidelijk niet in staat persoonlijke voorkeur los te weken van pure logica.
    Vrijwel elk programma scoort de eerste aflevering meer kijkers dan de tweede, dus om uit alle mogelijke onderwerpen dát nieuws in je titel te zetten is zeer amateuristisch.
    Maar als een presentator die voor zijn overstap meerdere mooi scorende programma’s had, na zijn overstap enkel nog flops presenteert, en met een programma dat altijd goed gescoord heeft zelfs de laagste score ooit haalt, dan is dat wél bijzonder genoeg voor vermelding in de titel.
    Oogkleppen af en je zult dat zelf ook inzien!

  36. Super Grover

    Het Beste Idee van Nederland is meer een 19.00 uur programma, net als Kassa bijvoorbeeld. Voor gezinnen met jonge kinderen. Vanaf 20.30 uur Wedden Dat Ik Het Kan en dan gewoon weer om 22.30 uur HvNL, want dat lijdt nu ook onder Weekend Miljonairs.

  37. Anonymous

    of gewoon zo

    17.00 robs tuinverbouwing
    18.00 leukste thuisvideo’s
    19.00 het beste idee van NL
    20.00 wedden dat ik het kan
    21.30 lotto weekend miljonairs
    22.30 hart van NL
    23.00 shownieuws
    23.30 film

  38. herman

    Er zijn PO-fanbois die trots zijn dat het PO-marktaandeel (-tje) tenminste niet (nog) verder gezakt is en dat van RTL wel t.o.v. vorige week zaterdag. Wie geniet er momenteel meer van zijn welverdiende herfstvakantie : de doorgaans hardwerkende en de economie draaiende houdende 20-49 CO kijker of de doorgaans aan huis gekluisterde dementerende, bejaarde Ned1-tuurder ? ;)

  39. inge

    ik denk dat Nederland uit is gekeken op Beau

  40. Peter

    Beste mensen, reageer aub niet op die azijnpisser Herman, geef je hem te veel eer! Hij heeft gewoon niet meer verstand zullen we maar zeggen. Zijn stellingen zijn elke keer uit hetzelfde vaatje gehaald, niks nieuws. Er zijn gewoon mensen die altijd negatief zijn en die overal tegenaan willen schoppen. Hebben ze zelf niet eens door, maar het is wel zonde van de energie om elke keer zo negatief overal over te zijn. Fijne zondag Herman.

  41. Fan

    Herman hou je bek dicht .

  42. mol:

    Even de flops van TALPA op een rij:

    HBIVN.
    Lang leve TV (dramatisch slecht voor zat NED1)
    HART TEGEN HARD (180k kijkers voor een DURE drama serie!!..)
    en dat trouwprogramma van Tooske.

    Ze kunnen het totaal niet aan daar bij Talpa, maar ja… de kijkcijfers van de Voice houden de mythe overeind.

    Het is daar een ZOOTJE!

  43. jo

    Beau is de nieuwe Rolf Wouters

  44. bamibal

    Ik vond Ushi & the family erg tegenvallen gisteren, helemaal niet grappig, wie waren die 2 broertjes? nooit van gehoord, en herman den blijker was erg flauw.
    Ik heb gisteren geprofiteerd van 2 weken lang gratis eredivisie live!
    Ajax- az en psv – utrecht gekeken.
    daarna studio sport nog even en toen wat dingen terug gekeken.

  45. Flippo

    De zelfbroekophoudende CO wint weer t.o.v de gesubsidieerde PO. ;)

  46. Martijn

    Vorige week genoten van Gerda van de houtafdeling en viel ushi wat tegen. Deze week was dit juist andersom. Leuk interview met de schlecks!Minder geslaagd item met Herman den Blijker.

    Overigens kunnen we wel concluderen dat talpa en rtl gewoon perfect bij elkaar passen. De programma’s van talpa bij sbs zijn tot op heden nou ook niet erg succesvol te noemen.

  47. Anonymous

    Herman en Flippo reageren niet of met uiterst stompzinnige opmerkingen over de kritiek die zij krijgen vanwege hun grove belediging t.a.v. bejaarden etc. ,veelal kijkers die op RTL4 afstemmen trouwens, maar ja de volgende uitspraak zegt genoeg:

    “Je kunt domme mensen niet duidelijk maken dat ze dom zijn, want omdat in te zien hebben ze verstand nodig en dat hebben ze niet”.

  48. Levi

    Het is voor SBS erg moeilijk om op te boksen tegenover het RTL4 geweld op de vrijdag en zaterdag. Programma’s scoren niet en films ook niet. Het beste idee van Nederland kan op zich een leuk zaterdagavond programma zijn, maar gewoon niet in deze opzet met die rare hotseats en dergelijke. Bij een eventuele nieuwe reeks gewoon weer de oude opzet maar wel met het mooie decor van nu én met Beau.

  49. Bas

    @Sjefke en Quidam

    Jullie hebben werkelijk geen benul hoe het bij multinationals gaat met reclamebudgetten.
    Dat zijn gewoon vaste bedragen per jaar.
    Sinds de komst van de commerciele TV zijn die bedragen niet hoger geworden en dat merk je dus ook niet in je boodschappen.
    Als er geen commerciele TV zou zijn dan zou de Publieke omroep meer vangen voor commerials of ging het geld op aan billboards, dagbladadvertenties, sponseren enz. enz.
    Roepen dat de commerciele zenders boodschappen duur maken is een non argument en geef een brevet af van veel onkunde over hoe de economie en bedrijven werken.
    Gek genoeg hoor ik jullie ook niet over de publieke zenders die dan zogenaamd de boodschappen OOK duur maken.

  50. Bertje

    Ik zie de strijd van Mediacourant tegen Bo al twee jaar aan en ik ben het helemaal met ze eens: kapot maken die kakker!

  51. Bertje

    En nog iets: laten we tegelijk de hele mediawereld kapot maken!

  52. Bertje

    Iedereen kapot!

  53. Anonymous

    Zo’n 500.000 mensen zijn net als ik verstandig geweest en hebben Ushi links laten liggen, wat een slecht programma is dat!

  54. Zonneschijn

    Je zend op de verkeerde dag, en het verkeerde tijdstip uit Beau.
    Miljoenen mensen zitten bij Linda de Mol…IHVH…
    Ik kijk altijd wel naar je herhaling op Zondagavond.

  55. Yossarian

    “Wie geniet er momenteel meer van zijn welverdiende herfstvakantie : de doorgaans hardwerkende en de economie draaiende houdende 20-49 CO kijker of de doorgaans aan huis gekluisterde dementerende, bejaarde Ned1-tuurder?”

    Waarom zit jij dan 24/7 thuis voor de buis als CO-fanboi? ‘Doorgaans’ hardwerkend, dus daarin ben jij de uitzondering op als luie, buisloerende, handophoudende, parasisterende profiteur. En maar extra betalen voor je boodschappen van Appie en daar o zo blij mee zijn!

    Je bent een pathetische zielepoot die nooit inhoudelijk over welk programma durft te reageren. Alleen maar je beledigende grapjes blijven herhalen. En van welk ziektebeeld was in herhaling vallen ook alweer een kenmerk?

    Ik en vele anderen – inclusief heel veel ‘fanbois’ van de CO – snappen niet dat jouw stompzinnig bijdragen hier na zoveel jaar nog steeds getolereerd worden (geen smiley).

  56. Roy

    Het programma zelf is ook echt dramatisch: een appelvernaggelaar (zo noem ik het althans) wint het van de zogenoemde fietsbak 2.0. En ook aan die teasers mogen ze wel wat doen, want je hoorde eerst ‘zal ze de hotseat bemachtigen?’ en nog geen 5 seconden later zag je d’r gewoon op die hotseat zitten! zoveel verbeterpunten dus in de zoveelste krankemikkige SBS-programma…

  57. herman

    @Bas
    Natuurlijk klopt het helemaal wat jij zegt, maar het lijkt mij vergeefse moeite. PO-fanbois uitleggen hoe de economie werkt en hoe je geld moet verdienen lijkt mij net zo’n hopeloze missie als dementerenden bejaarden uitleggen dat er meer dan 1 knop op de afstandsbediening zit. ;)

  58. Flippo

    Zo triest dat de PO-boys nu al mijn nickname (12:44 uur) gebruiken om de reacties van Herman dom te laten lijken, of wat dan ook.

    Zolang hij iedere dag meer dan vijf reacties op zijn dagelijkse verhaaltje krijgt, zal hij daar natuurlijk mee blijven doorgaan. En hij heeft iedere dag een heel groot punt, maar dat weten de PO-bois altijd erg goed te verdoezelen met hun dagelijkse aanval. Zo zielig.

  59. Bas

    Persoonlijk heb ik niets tegen de publiekjes, (zolang het geen Ned1 “mega-amusement” is) maar de reakties van Herman lees ik toch dagelijk met veel plezier.
    Het is toch een beetje cabaret.

    Wel jammer dat Yossarian er altijd zo zuur op reageert want verder is hij toch vaak 1 van de weinig inhoudelijke posters hier.

  60. Anonymous

    Bas, ook voor jou geldt de opmerking: “Je kunt domme mensen niet duidelijk maken dat ze dom zijn, want omdat in te zien hebben ze verstand nodig en dat hebben ze niet”.

    Dit heeft niets met cabaret te maken. Het is gewoonweg uiterst beledigend. Alleen wordt er blijkbaar opgetreden als je een neger “nikker noemt of een scheidsrechter voor mongool uitmaak, terecht trouwens als hier tegen wordt opgetreden, maar om de Ned. 1 kijker als een demente bejaarde af te schilderen zou dan wel mogen. De opmerkingen zijn uiterst grof en het is ronduit schandalig dat de redactie van deze site hun “policybeleid” niet nakomen. Zou voor de redactie soms ook die bovenstaande opmerking gelden. In ieder geval ben ik een tv-kijker die afgelopen weekend geen tijd had om tv te kijken en als ik wel kijk varieert dit van Nederland 1,2 en 3 tot RTL 4,5 en 7 en Veronica. SBS bij hoge uitzondering. Hiernaast nog de overige zenders (regionaal tot en met BBC) en bv. Eurosport oftewel net zoals de meeste tv-kijkers wordt er veel gezapt (vooral tijdens reclame).

  61. diana

    Oprotten met ushi zet een comedy voor acht uur en half negen ik hou van holland kwart voor negen slaat nergens op zeg !! Ushi moet oprotten totaal niks aan en niet grappig , echt waar waardeloos hopelijk gaat Ze nog meer kijkers verliezen hopelijk wordt dit een flop

  62. Fleur

    Mijn ouders waren gisteren overgekomen uit zuid Frankrijk waar zij sinds hun pensioen heerlijk vertoeven. Terwijl we een goede fles wijn opentrokken, stond de televisie op de achtergrond aan. Ik kan je vertellen dat mijn ouders letterlijk beduusd waren na het zien van de pulp die wordt vertoond! Ze vroegen mij hoe een show ,waarin het vriendinnetje van de baas een paar pruiken opzet en vervolgens platvloerse en slechte grappen maakt, hier vertoond kon worden. Net als ik waren ze hogelijk verbaasd dat twee miljoen mensen naar een dergelijke avond kijken.  Hersendodend vermaak! Niets meer en niets minder. Absoluut geen televisie voor ons soort mensen, zei mijn moeder. Zo is het maar net.  Nog voor Linda de Mol begon met haar show die de samenleving op ieder vlak verloederd, hebben we de televisie uitgezet en een interessante discussie gevoerd over kunstbeleid. 

  63. AK

    Het Beste Idee is ook echt een dramatisch programma met dramatische ‘uitvindingen’ zoals gisteren een ‘handvat’ zodat kinderen een appel beter kunnen vasthouden?? Sloeg werkelijk nergens op maar toch doen of het allemaal retespannend is. Geen wonder dat bijna niemand wil kijken.

  64. Zero

    Hou jij je mond eventjes Fleur.

  65. Bas

    @Anonymous

    Nog nooit beledigend en grof cabaret gezien?
    Toch eens wat oude shows terugkijken dan.
    Paar suggesties?
    Youp v.h. Hek / Andre Manuel / Hans Teeuwen / Theo Maassen
    En tja of de doelgroep Ned1 volledig dementerend is wens ik ook te betwijfelen maar dat ze oud zijn is significant.
    Overigens kwam pas nog uit onderzoek dat zelfs de kijkers van de jongerenzender van de PO (NED3) de gemiddeld respectabele leeftijd van 49 jaar heeft.
    De mensen die publieke zenders kijken zijn over het algemeen oud, daar hoef je niet over te discussieren, dat is een feit wat bijelk onderzoek wederom als een paal boven water staat.

  66. Fleur

    *verloederT. Excuses.

  67. Levi

    Nou Fleur ik ben blij dat jullie je tenminste niet bij die andere 2 miljoen hebben aangesloten en hebt kunnen genieten van je discussie over het kunstbeleid op een zaterdagavond.

  68. Anonymous

    Het is altijd weer grappig om te lezend dat bij vele PO-fanbois die RTL verafschuwen, de TV toch altijd heel toevallig op RTL afgestemd is. Uiteraard wel op de achtergrond en dat ook nog terwijl er visite is. Dan ben je wel heel erg bang dat je iets mis, kijk dan gewoon naar “Lang leve de TV”. :lol:

  69. Marjan

    Het was zo’n leuke show! Wat heeft Sbs dit jaar met het programma gedaan?

  70. Jan

    @diana Nou weten we het wel. Onbegrijpelijk dat je je zo druk maakt omdat JIJ wil dat een programma EEN KWARTIER eerder wordt uitgezonden.

  71. X.

    Sinds het format van Het Beste Idee veranderd is, is het programma slechter geworden.

  72. Flippo

    @Fleur: Wat triest om de televisie aan te hebben, terwijl je gasten uit het buitenland over de vloer hebt. Bang dat het stilvalt? Veilige opvulling?

    En wat een overgang, van Wendy en Linda naar een gesprek over het kunstbeleid. Zo te horen was het een heel ongemakkelijke avond, ben blij dat ik er niet bij was.

  73. Anonymous

    diana geniet zo te zien nog van de basisschool waar zij ook een paar uur mogen computeren

  74. TeeVeetje

    Deze kwal, moet voorzitter van een studentenvereniging worden , en de hele dag onzin lullen en zuipen , en zo nu en dan een partijtje knokken .Maar TV is te hoog gegrepen voor dit onuitstaanbare mannetje.

  75. martin

    format van vorige jaar was gewoon goed nu totaal niet meer ik kijk ook niet meer is nu niks meer zonde hoor

  76. quidam

    @Bas. Merkwaardig exposé, alsof een vaststaand reclamebudget (wat ik overigens betwijfel, budgetten veranderen continu) niet aan de prijsvorming van consumptie-artikelen bijdraagt. Ik heb trouwens geschreven dat uiteraard ook de reclame-inkomsten van de PO in de prijzen verdisconteerd zijn. Hoe wil je het anders dan? Wat het kost, dat kost het, of het nu Publiek of Commercieel is, en hoe het gefinancierd wordt, per opslagpercentage op de consumptieprijzen of via de belasting, maakt uiteindelijk niets uit. Het komt allemaal uit de portemonnee van de burger. Persoonlijk betaal ik liever belasting voor de PO, want die acht ik van algemeen belang, en ik zou liever niets betalen voor de CO want die financieren alleen dure sterren & John de Mollen en moeten zorgen voor prettige dividenden voor aandeelhouders. Helaas ontkom ik daar niet aan want ik moet ook boodschappen doen.

  77. RTL-idolaat

    Zo, ik heb ze weer verdiend gisteravond

  78. Anonymous

    @quidam
    Jij bent echt dom (h)oor. Natuurlijk draagt een vasstaand reclamebudget bij aan de prijsvorming. Maar of dat budget nou opgaat aan advertenties in de Volkskrant of aan reclame op de CO, dat maakt geen reet uit. En als het ene bedrijf een veel groter reclamebudget zou hebben dan een ander, dan kon men zichzelf daarmee wel eens mee uit de markt prijzen, dat heet vrije marktwerking, dus er zit zeker een limiet op reclamebudgetten.

  79. juudje

    Gisterenavond voor het eerst de nieuwe Ushi & Family gezien. Ik vond het erg tegenvallen, vooral het interview van Ushi, heb in het verleden wel leukere interviews gezien van haar. Om 20.45uur naar Ned. 1 gegaan. Ik vind dit programma wel leuk en Jan Smit presenteert het goed. Na een paar seizoenen Ik hou van Holland weer eens wat anders.

  80. quidam

    @Anonymous. Blijkbaar wordt over het hoofd gezien dat alle reclamebudgetten worden gevoed en opgebouwd door ONS, de consumerende burger. De manier van uitgeven van die budgetten, daar hebben wij niets over te zeggen. Ik baal dus dat ik met het boodschappen doen ook ongewild de CO financier. (Niet dat ik er wakker van lig, er zijn wel belangrijker en interessantere onderwerpen.)

  81. Anonymous

    @quidam
    “Ik baal dus dat ik met het boodschappen doen ook ongewild de CO financier.”

    En de Volkskrant financier, en de PO financier en al andere promotie/reclame-
    kanalen financier. En houdt de CO morgen op te bstaan, dan betaal je aan al de andere promotiekanalen gewoon ietsjes meer via de boodschappen en blijven de boodschappen dus net zo door. De adverteerder bepaald dus hoeveel reclamebudget er in jouw boodschappen zit, en niet de CO.

  82. Yossarian

    Wat een onzindiscussie weer inderdaad, voor de miljoenste keer. Niets is gratis, zelfs de lucht niet (want daar betaal je wel een of andere milieubelasting voor!), om van de liefde maar niet te spreken (die moet onderhouden worden). Is ook niet erg. Geld moet rollen, want dat is goed voor de economie.

    Dus PO of CO, je betaalt er allebei direct dan wel indirect voor voor, of je er nu wel of niet naar kijkt en of het nou ‘subsidie slurpt’ of gefinancieerd wordt door Albert Heijn, Carglass en C1000. De negen ton per jaar van Albert Verlinde, daar betalen we allemaal aan mee! Laten we alsjeblieft voor eens en altijd ophouden met deze onzinnige discussie.

  83. Anonymous

    net zo door = net zo duur

  84. Anonymous

    of gewoon zo

    17.00 robs sms tuin
    18.00 leukste sms video’s
    19.00 het beste sms van NL
    20.00 wedden dat ik kan sms-en
    21.30 lotto weekend sms
    22.30 sms van NL
    23.00 sms nieuws
    23.30 film -sms welke je wil zien Titanic of Ghost

  85. Flippo

    @Yossarian: Maar het punt blijft dat commerciele bedrijven dat geld met hun producten hebben binnengehaald en zelf bepalen waar ze dat vervolgens aan uitgeven.

    De PO krijgt 75% van het budget uit de staatskas, terwijl de overheid een deel daarvan ook aan andere zaken zou kunnen besteden. Noem het onderwijs, de zorg, het verkeer etc. Natuurlijk moet er een publieke omroep zijn, maar moeten dat werkelijk drie netten zijn? Met 16 omroepen en dus 16 directeuren? En dan ook nog eens drie a vier dagen per week worden ingemaakt door de commerciele concurrent, die het niet hoeft te hebben van te dure voetbalrechten en te dure programma’s waar geen hond naar kijkt.

  86. Anonymous

    @quidam
    Dan ga jij toch lekker boodschapjes doen van produkten die niet voorbijkomen tijdens de reclame bij de CO, er zijn er nog genoeg hoor. Zul jij wel lekker goedkoop uit zijn. :lol:

  87. Anonymous

    Klopt niet wat jij beweert, Yossarian. Zonder de CO hebben wij, de consument, geen cent extra te besteden want de reclamebudgetten van de adverteerder blijven gewoon bestaan. Zonder PO zijn wij echter met ons allen direkt 800 miljoen euro rijker, dit geld kan dus wel extra besteed worden.

  88. quidam

    @Iedereen. Inderdaad, we zitten gevangen en worden gegijzeld door een duivels en doortrapt systeem. Maar, Omo wast toch witter!!! (of is het Dreft???) Ha,ha,ha, (Hoor ik de infernale lach van Albert V.?) Discussie gesloten.

  89. Ik weet het beter

    Niks mis met de programma’s van SBS, maar totaal verkeerd geprogrammeerd.

  90. Jan

    Ik vind het beste idee van Nederland in de nieuwe opzet totaal niks aan. Ik heb gisteren genoten van Koefnoen en de DWDD recordings, leuke programma`s creatief en erg onderhoudend!

  91. Kim

    Gedeelte van de family met die dochter was niet zo leuk. Maar kwam ook voornamelijk door die Herman den Blijker. Die persoon voegde ook weinig toe en reageerde niet echt leuk. Volgende week met die oma in max geheugen trainer wordt denk ik lachen. Voorstukjes zagen er in ieder geval leuk uit. Althans, dat vind ik. Blijf die oma het leukste typetje van de family vinden.

    En ja, Ushi viel vorige week wat tegen, vond haar nu met de broers Schleck top! Heb echt gelachen en ze reageerden leuk. Veel kijkers verloren, maar goed, nog steeds tegen de 2 miljoen. Kan niet bepaald zeggen dat dat slecht is ;)

    Het beste idee van nederland was een leuk programma. Snap dus ook totaal niet waarom ze de opzet veranderd hebben. Zo zonde en is de kwaliteit niet ten goede gekomen. Jammer, een behoorlijke misser!

  92. De Linksbuiten

    Zijn er nou nog steeds mensen die de belastingen (omroepen) op één lijn zetten met private omzet (commerciëlen)? Dat noemen ze in de US ‘mental gymnastics’.

  93. Anonymous

    @De Linksbuiten
    Ja, die zijn er, quidam en yossarian zijn 2 van die onnozele PO-fanbois. Die denken daadwerkelijk dat een bedrijf wat bijdraagt aan de economische groei door zijn eigen inkomsten te genereren hetzelfde is als een subsidieslurper die alleen maar parasiteert op geld wat een ander verdient heeft. ;)

  94. Bas

    Vind het kwa amusement zelf ook 3x noppes bij Sbs,
    Zou nog wel een keertje graag het programma Groeten uit de rimboe op sbs willen zien vond dit altijd wel hele mooie t.v,
    of iets als Over de rooie of Deal or no deal met dit soort come back programma’s lijkt het me nog best een leuke (zaterdag) avond op Sbs.

  95. diana

    Idioten ik zit niet meer op school, jullie blijkbaar wel ga slapen bijna bedtijd welterusten. Ik zit niet meer op school hoor ik werk moet morgen werken en omdat het vakantie is het lekker rustig in de,metro zonder idioten van scholen ik word er ziek van hun

  96. Flippo

    @De Linksbuiten @Anonymous: Je kunt ze dat allemaal wel vertellen, maar ze nemen het niet aan of begrijpen het simpelweg niet. Het enige wat ze willen is trappen tegen de commercie en de publieke omroep ophemelen. Ze zullen ook wel weer over programma’s “met diepgang” gaan beginnen. Ze beginnen steeds zieliger te worden.

  97. bamibal

    Diana jij bent zeker 13? dan heb je nog geen mening.

  98. Bas

    Er zijn blijkbaar mensen hierboven die het niet kunnen (te dom) of niet willen )te confronterend) begrijpen.
    Nogmaals multinationals hebben gewoon budgetten voor promotionele aktiviteiten en als dat geld niet bij RTL besteed zou kunnen worden dan gaat het dus naar de PO, kranten, tijdschriften en andere commerciele aktiviteiten.
    Dat reclame niet in de prijs van artikelen zit hoor uiteraad niemand mij vertellen, ik bestrijd alleen de onzinnige bewering dat de COMMERCIELE ZENDERS de boodscahppen duur maken en hiervoor vaak als antichrist worden afgeschilderd.
    De culturele erfgoedbewaarders van de PO en de zogenaamde kwaliteitskranten als NRC en Volkskrant tonen maar o zo graag selective verontwaardiging als het gaat om verderfelijke commerciele zenders, maar hoor ik nooit klagen als hun zwaar commerciele krantje weer eens voor 60% op gaat aan advertenties.
    Dat soor hypocrisie is zum kotschen.

  99. Flippo

    OT: RTL8 gaat vanaf december de Dr. Oz Show uitzenden i.p.v. The Oprah Winfrey Show. Eind november worden de laatste drie Oprah’s uitgezonden om 22:30 uur op RTL4, herhalingen van Oprah op 4 blijven.

  100. Sonny

    *Bas: Hoe deden die multinationals dat dan voor dat de co bestond? Toen de privatisering en de slogan ‘Greed is good’ nog niet ingevoerd was? Toen was er toch ook al reclame? Zijn we niet een beetje doorgeslagen juist door die co met hun schreeuwerige boodschappen om nietszeggend, giga groots aangekondigd gezwam heen? Greed is good yeah right! Een echte co boy mentaliteit. Maak niet uit hoe maar de bakken met geld moeten binnenstromen want dan zijn ze wat. Maar het maakt ze tot psycho’s. We hebben daar de krisis aan te danken, sinds de co bestaat is de mensheid een flink eind afgezakt, vindt je zelf ook niet? En die blaaskaken vinden zichzelf nog geweldig ook. Van mij mogen ze morgen op zwart en ik zweer je dat geen mens ze zal missen. Maar dat weet jij zelf ook wel.

  101. Sonny

    Het Amerikaanse Fox zakt al als een plumpudding in met hun overheerstend rechtse geschreeuw om hun hachie maar te redden. Leeglopende luchtballonnen. Gaat hier ook gebeuren, let maar op. Maar je zal wel te dom zijn om dit te begrijpen, of het is te confronterend voor je. Maar steek maar gewoon je kop weer in het zand. Het gaat toch wel gebeuren. Wees blij dat je zo lang van die domme mazzel gehad hebt zonder iets noemenswaardigs te kunnen. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd. Het is nu echt schoppen Aas, Einde game.

  102. Coeus

    Beau is zeer beperkt inzetbaar.

  103. Bob

    Bewijst maar weer dat niet alles dat John de Mol aanraakt, in goud veranderd. We juichen om The Voice en Ik Hou Van Holland, maar Het beste Idee is evengoed van ome Johns Talpa. Flinke flop.

  104. Dorothy J.

    De Voice is anders ook maar de zoveelste kloon van Idols met als hoogtepunt draaiende stoeltjes (idee van van Velzen) om over IHVH maar te zwijgen. Werkelijk alles wat je daar ziet is al vaak op de PO geweest dus die ophemelarij over de Mol snap ik hoe dan ook niet. Maar hij doet dat dan ook voornamelijk zelf. Ieder ander weet wel beter. Alleen geef je gevaarlijke gekken gewoon voor het gemak maar gelijk zoals in DWDD. Gelukkig mag je hier zeggen wat je wil maar die gek weet zelf ook wel dat ie een glad verkooppraatje zit te houden. Of niet? Matthijs deed het eigenlijk wel goed, zo’n sujet kun je beter te vriend houden. En kom nou niet weer in de Telestront met dat de Voice in 48 landen uitgezonden wordt, die zijn in al die landen allang blij dat er iemand is die zich hier nog druk om wil maken. Dat beeld moet met onbenulligheid gevuld blijven. Ga er maar aan staan, gaap… Ook al geen eer.

  105. Annastisia von Beaverhouse

    Joepie, het is nog ‘n kwestie van tijd.

  106. Wigwam

    Ik weet wel wat we met Beau moeten. Weg bij SBS en gauw naar de Vara om daar DWDD te gaan presenteren. Matthijs houdt er na dit seizoen mee op (gaat naar RTL) en ik zou niemand weten die hem zo goed kan vervangen als Beau. Ok, tov Matthijs is hij een journalistiek lichtgewicht, maar de show, het tempo, de wit, dat is Beau wel toevertrouwd.

  107. Anonymous

    Matthijs van Nieuwkerk gaat helemaal niet naar RTL. Die blijft gewoon DWDD doen.

  108. John M.

    Vergeet ook niet dat er op zondagavond ook nog best veel mensen kijken van 19:00 tot 20:30 uur naar “het beste idee”.

  109. gorr

    John de mol zar beter op zijn plek bij rtl. vrees ook dat the winner is qua kijkersaantallen tegen gaat vallen. Bij rtl had dit ipv xfactor gekund, meer succes en meer kans op wereldwijde verkoop

  110. Anonymous

    Hole in the Wall scoorde wel.

  111. Jan

    Zozo anonymous van 14.00 uur. Je bent blijkbaar snel tevreden ;) de eerste afleveringen deden het nog redelijk goed, daarna storte het behoorlijk snel in.

  112. Mark

    Wedden Dat Ik het Kan echt niet tegenover IHVH, dat wordt ook geheid een flop. Staat voor komende zaterdag goed om 22:00 uur, maar zal nog maar 500.000 of 600.000 trekken door voetbal en DWHN er tegenover.

    Gewoon films tegenover RTL successen, deden ze vorige jaren ook en waren altijd een succes, omdat daar ook veel families naar kijken (Disney films). Beste Idee is geen familie programma, maar gesponsorde AH-meuk.

  113. Paul

    @Henk (Sun 16 Oct 2011 om 11:21)
    Misschien dat je je eerst even een beetje moet inlezen voordat je een antwoord geeft… Die twee broertjes zijn op dit moment misschien wel de beste wegwielrenners ter wereld…

  114. John

    Ik heb altijd met plezier naar het programma: het beste idee van Nederland gekeken.
    Deze keer is de lol er voor mij af om reden dat de “deskundige jury” zomaar wat rond kletst. Vergeleken bij vorige jaargangen waar wel een deskundige jury zat is deze jaargang er een van prietpraat en ongefundeerde uitspraken. Hier kan de presentator eigenlijk niets aan doen en de enige manier om het geheel weer op de rals te krijgen is er voor te zorgen dat er in ieder geval een jury zit die weet waar ze het over heeft, Dan komt het met Beau ook wel weer goed.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.