Half miljoen kijkers voor tv-actie De Gekste Dag
De kijkcijfers van maandag 28 maart 2011 (SKO)
De Gekste Dag (BNN, Ned3, 20:28) – De tv-actie De Gekste Dag, de afsluiting van het gelijknamige goede doelen-initiatief, wist maandagavond een publiek van 499.000 kijkers (madl: 8.4%) te boeien op Nederland 3. Daarmee was de avondvullende show het 23ste best bekeken programma van de avond. Met De Gekste Dag wilden bekende Nederlanders geld inzamelen op een humoristische manier. Zo gingen Bert van der Veer en Judith Osborn in een item uit de kleren.
Thomas van Luyn, een van de zes presentatoren van De Gekste Dag, hoopt op een vervolg in 2012. “Veel geld inzamelen is prettig, maar het is allemaal relatief. Stel je het doel op een half miljoen en haal je een ton op, dan valt het tegen. Is het doel 50.000, dan wordt het al heel anders. Voor mij is de avond een succes als hij breed aanslaat in Nederland en er volgend jaar een nieuwe De Gekste Dag komt“, zegt hij in Televizier.
De Wereld Draait Door (VARA, Ned3, 19:29) – Na zijn succesvolle debuutalbum Wicked Ways, komt zanger Waylon later dit jaar met een nieuw album. Voordat het zo ver is zal Waylon de komende tijd met zijn Lucky Night Tour langs een beperkt aantal clubs toeren om een voorproefje te geven. De feedback van fans zullen mede de keuze voor de track van het album bepalen. “Ik heb vreselijk veel zin om mijn nieuwe songs aan het publiek te laten horen“, zegt hij. “Ik vind het belangrijk om te weten wat zij ervan vinden voordat we een definitieve keuze maken. Natuurlijk maak ik de muziek voor mijzelf maar nog meer voor mijn fans.” De Wereld Draait Door met als gast Waylon werd maandag door 1.072.000 kijkers (madl: 20.0%) bekeken.
Radar (TROS, Ned1, 20:34) – Tegen zinloos geweld kan men zich moeilijk wapenen. Om wel rekening te houden met de kans dat er iets gebeurt, is er sinds kort een verzekering die slachtoffers van zinloos geweld helpt. Bijvoorbeeld voor ouders die zich zorgen maken om hun uitgaande kinderen of voor taxichauffeurs die ’s avonds laat lastige klanten hebben. “Het is nieuw en uniek voor de Benelux“, zegt directeur Loek Lempers van Look Insurance. “Nu belanden slachtoffers van geweld vaak tussen wal en schip. De schadeverzekering keert niet uit en de dader komt in veel gevallen weer snel vrij.” Radar, dat maandag 1.684.000 kijkers (madl: 24.9%) trok, zocht uit hoe nuttig de verzekering is.
Top 15 01. Memories (Ned1) 1.776.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.740.000 03. Radar (Ned1) 1.684.000 04. Droomhuis Gezocht (Ned1) 1.291.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.283.000 06. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.241.000 11. RTL Boulevard (RTL4) 1.038.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 22.8% 2. RTL4 / 17.0% 3. SBS6 / 9.6% 4. Ned3 / 9.1% 5. Ned2 / 6.8% 6. RTL7 / 5.6% 11. Nick / 0.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) Publieke Omroep 38,7 % RTL Nederland 28,2% SBS Groep 19,1 % |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |