Generatie 2010 van start met 1,1 miljoen kijkers


De kijkcijfers van donderdag 28 januari 2010 (SKO)

Foto: NCRVGeneratie 2010 (NCRV, Ned1, 21:30) – Het nieuwe tv-programma Generatie 2010 van televisieproducent Eyeworks is donderdag met 1.129.000 kijkers (madl: 17.5%) van start gegaan op Nederland 1. Daarmee bezet de NCRV-realityserie de achtste positie in de dagelijkse kijkcijfer top-15. Desiré en Michael zijn een van de vijf stellen die samen met hun pasgeboren kindje worden gevolgd in Generatie 2010. “In principe gaat de NCRV Isabelle de komende achttien jaar volgen“, zegt Michael.

Het is de bedoeling dat de kijker de pasgeboren kinderen van de vijf stellen kan zien opgroeien tot het jaar 2028. Aan het begin van ieder jaar zendt de NCRV nieuwe afleveringen uit van Generatie 2010. “De camera mag overal bij aanwezig zijn“, vertelt Michael aan Mikro Gids. “Daar hebben we voor getekend. Alleen weet je natuurlijk nooit hoe het loopt. Het programma kan voortijdig stoppen of Isabelle kan zeggen dat ze er helemaal geen zin meer in heeft. Dan zien we wel weer verder. Maar de intentie is van twee kanten om dit achttien jaar lang vol te houden. We filmen ook zelf.

Wie is de Mol (AVRO, Ned1, 20:34) – Barbara Barend heeft donderdag het tv-programma Wie is de Mol? moeten verlaten. Ook vorige week moest Barend bijna naar huis, maar dankzij haar medespelers mocht ze toch blijven. “Ik had achteraf gezien misschien veel meer profijt kunnen halen uit de vorige test. Ik wist natuurlijk al wie het niet was en had daar mijn conclusies uit moeten trekken. Maar toch is dat achteraf bezien makkelijk praten en voor buitenstaanders helemaal. Want misschien zat ik wel goed de vorige keer, maar wist ik minder dan de rest? Je weet het echt nooit in dit spel“, zegt Barend. “Whaa. Het is ook zo ingewikkeld allemaal!” Wie is de Mol werd donderdag door 1.706.000 kijkers (madl: 25.3%) bekeken.

How I Met Your Mother (RTL5, 20:00) – RTL 5 zendt sinds donderdag dagelijks om 20.00 uur de Amerikaanse komedieserie How I Met Your Mother uit. Deze serie gaat over Ted en zijn zoektocht naar de ware liefde. Als zijn beste vriend Marshall aankondigt te gaan trouwen, wil Ted zich ook gaan settelen. Alleen, hij heeft nog geen vriendin. In zijn queeste naar de ultieme liefde krijgt Ted hulp van zijn vriend Barney. How I Met Your Mother werd donderdag door 117.000 kijkers (madl: 1.9%) bekeken. Op hetzelfde tijdstip worden nog twee andere Amerikaanse series uitgezonden. Sex and the City op NET 5 trok 128.000 kijkers, terwijl Two and a half men op Veronica 213.000 kijkers wist te boeien.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.805.000
02. Wie is de Mol (Ned1) 1.706.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.358.000
04. Hart van Nederland (SBS6) 1.268.000
05. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.155.000

06. Derek Ogilvie The Ghost Whisperer (RTL4) 1.147.000
07. Dubbeltje op zijn kant (RTL4) 1.133.000
08. Generatie 2010 (Ned1) 1.129.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 1.120.000
10. Pauw & Witteman (Ned1) 1.084.000

11. Shownieuws (SBS6) 1.016.000
12. Kinderziekenhuis (Ned1) 1.008.000
13. Twee voor twaalf (Ned2) 999.000
14. EenVandaag (Ned1) 975.000
15. De Wereld Draait Door (Ned3) 969.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 21.5%
2. RTL4 / 16.8%
3. SBS6 / 11.3%
4. Ned2 / 9.2%
5. Ned3 / 6.4%

6. RTL5 / 5.2%
7. NET5 / 5.2%
8. RTL7 / 3.7%
9. Vero / 3.5%
10. RTL8 / 2.0%

11. Eurosp / 1.4%
12. Discov / 1.0%
13. Comedy / 0.9%
14. Nick / 0.8%
15. An.pl. / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,1%%
2. RTL Nederland 27,7%%
3. SBS Groep 20,0%%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen